AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Har ei på 11 måneder som gjør ting i et par dager også virker det som det blir glemt. Hun kunne gå ut av sofaen, men nå klarer hun ikke det lenger. Er dette normalt? Anonymkode: 0ae55...98a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Jepp. Vår kunne gå, så glemte hun det i to mnd 🙈 Har vært sånn med masse. Anonymkode: adf97...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp. Anonymkode: abcec...17e AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp. Vår kunne gå, så glemte hun det i to mnd 🙈 Har vært sånn med masse. Anonymkode: adf97...4b9 Så trasig! Jeg var så glad når hun endelig kom seg ut av sofaen selv, men jaja😂 Anonymkode: 0ae55...98a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Kanskje det handler om trygghet? Anonymkode: 17fff...36e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ei på 11 måneder som gjør ting i et par dager også virker det som det blir glemt. Hun kunne gå ut av sofaen, men nå klarer hun ikke det lenger. Er dette normalt? Anonymkode: 0ae55...98a Jupp, 100% normalt. Husk hvor mye og ofte hjernene deres forandrer seg. Det fortsetter slik i mange år. Evner kommer og går, bytter på osv. Veldig facinerende for oss voksne som føler oss relativt stabile sånn sett EN gang var vi også der.. Anonymkode: 2c6e2...ce9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Vanlig ja. Min kunne si noen ord. De er nå glemt og erstattet med babling. Videre kunne han vinke, og var en ivrig vinker i rette kontekst. Så var det pause i to måneder før vinking og ord er på inntog igjen 😅 i mellomtiden har det vært større ferdighetsmestring på andre ting som å komme seg opp og ned trappa, klatre opp på stoler og bord. Danse, bygge klosser og kaste baller, stå uten støtte. Nesten utelukkende grovmotorisk fokus en periode, hvor sikkert det har tatt overhånd i hjernen 🙊 Anonymkode: 68efe...ffd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Her har det vært veldig mye frem og tilbake hele veien. Mini (12 måneder) har nå begynt å gå frem og tilbake med språk også. For eksempel sa han mamma en periode, så forsvant ordet helt en stund før det kom tilbake igjen i form av "mat" (altså mamma betydde plutselig mat), og nå er mat, sulten og mamma blitt varianter av mamma. Mamma for mamma, mæ-mamm for mat og mæ-mæ for sulten. Er ikke lett å være liten! 😛 Anonymkode: 1d7de...683
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 jeg skjønner at du er bekymret, TS, og du tenker kanskje på noe så farlig som tilbakefall i utviklingen som skjer ved alvorlige diagnoser, og autisme.. men samtidig, klarer jeg ikke å la være å fleipe, og nevne at også barn på 8 år, tredjeklassinger, kan plutselig glemme noe de kunne i går. Man skulle tro de lærte å henge våte bukser og votter til tørk, det gjorde hen i flere uker, men plutselig glemte det igjen og må minnes på hver dag. 😭 Jepp, to steg frem, en steg tilbake, er livet ditt i lang tid fremover nå.. Anonymkode: ebda0...690 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 Jeg så en dokumentar om at babyer lærte bedre dvs det satte seg mer det nye de lærte, om de sov ganske kort tid etterpå. Her står det om det : En liten baby er ekspert på å lære nye ferdigheter og ta til seg informasjon. Men mange babyer trenger en god lur i løpet av ganske kort tid for at det nylærte skal feste seg, viser en ny studie som ble gjort av forskere ved University of Sheffield og Ruhr-Universität Bochum i Tyskland https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn/babyer-trenger-ogsa-a-sove-pa-det/518191 Anonymkode: ae7bb...7ac
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg så en dokumentar om at babyer lærte bedre dvs det satte seg mer det nye de lærte, om de sov ganske kort tid etterpå. Her står det om det : En liten baby er ekspert på å lære nye ferdigheter og ta til seg informasjon. Men mange babyer trenger en god lur i løpet av ganske kort tid for at det nylærte skal feste seg, viser en ny studie som ble gjort av forskere ved University of Sheffield og Ruhr-Universität Bochum i Tyskland https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn/babyer-trenger-ogsa-a-sove-pa-det/518191 Anonymkode: ae7bb...7ac Det samme mener fysioterapeuten mini følges opp av. Hun elsker å høre foreldre fortelle at babyene har våknet om natten og øvd på noe nytt de jobber med i sengen, for da setter det seg visstnok enda bedre. Rett fra søvn til læring og til søvn igjen. Anonymkode: 1d7de...683 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 Min mann glemmer stadig at han faktisk kan rydde kjøkkenet. Jeg pleier å glemme at jeg kan strikke. Ungene glemmer alt mulig. Ganske vanlig 😊 Anonymkode: 4f715...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det samme mener fysioterapeuten mini følges opp av. Hun elsker å høre foreldre fortelle at babyene har våknet om natten og øvd på noe nytt de jobber med i sengen, for da setter det seg visstnok enda bedre. Rett fra søvn til læring og til søvn igjen. Anonymkode: 1d7de...683 Du sier noe der 😅 jeg kunne ikke skjønne hvorfor småen våknet en halv uke i strekk midt på natten og satte igang med å klappe noe så iherdig. Kunne holde på en halvtime før det var greit å legge seg igjen. Han hadde jo nettopp lært seg å klappe og var veldig stolt. Så det gir jo mening 🤭 Anonymkode: 68efe...ffd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå