AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Det begynner nå å nærme seg 4 uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Vi har snakket om dette, og jeg har delt alle følelsene mine. At jeg har lyst til å beholde… vi har fortalt det til noen få venner i bare nær omgangskrets, og svigermor. men jeg begynner å kjenne på en skikkelig real frykt. Lille jenta mi er bare 1 år strax, og jeg føler hun trenger meg litt lenger før det skal komme en som sluker mer oppmerksomhet. Tanken på at det skal komme en til nå gir meg egentlig litt mageknip, selv om jeg selvsagt vil at det skal funke… jeg vet jo at jeg hadde håndtert et barn til, men jeg får litt vondt av denne snuppa mi som helt tydelig trenger meg litt lenger. Hun har også en storesøster på 3, så hun har et søsken fra før… hvordan kan jeg gå frem med dette? Anonymkode: e841e...125
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Det går nok helt fint. Babyen kommer jo ikke her og nå? Jenta di er nærmere 2 år når babyen kommer og du kan bruke tiden til å trygge henne og forklare at det kommer en til Anonymkode: 4ab81...74b 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går nok helt fint. Babyen kommer jo ikke her og nå? Jenta di er nærmere 2 år når babyen kommer og du kan bruke tiden til å trygge henne og forklare at det kommer en til Anonymkode: 4ab81...74b Jenta mi vil være 19 mnd når babyen kommer. Anonymkode: e841e...125
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Dette kommer til å ordne seg. Du har mange måneder på deg til å bli både psykisk og fysisk forberedt. Anonymkode: 3e6f6...d4c 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 Det vil gå veldig fint. Har under 1 år mellom mine, og det tette båndet de har er fantastisk. Anonymkode: aa8d4...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 Er 20 mnd mellom meg og eldste broren min, og 3 år mellom meg og yngste bror. vi hadde en veldig fin oppvekst og har nå i voksen alder et tett bånd 😊 Anonymkode: a94d2...325 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 Jeg hadde også litt panikk når nyheten hadde lagt seg både første og andre graviditet. Det går over. Å få barn, gifte seg, skille seg, begynne i ny jobb etc er store ting i livet. Anonymkode: e427f...65d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jenta mi vil være 19 mnd når babyen kommer. Anonymkode: e841e...125 Ja, det er jo nærmere to år Anonymkode: 4ab81...74b 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det begynner nå å nærme seg 4 uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Vi har snakket om dette, og jeg har delt alle følelsene mine. At jeg har lyst til å beholde… vi har fortalt det til noen få venner i bare nær omgangskrets, og svigermor. men jeg begynner å kjenne på en skikkelig real frykt. Lille jenta mi er bare 1 år strax, og jeg føler hun trenger meg litt lenger før det skal komme en som sluker mer oppmerksomhet. Tanken på at det skal komme en til nå gir meg egentlig litt mageknip, selv om jeg selvsagt vil at det skal funke… jeg vet jo at jeg hadde håndtert et barn til, men jeg får litt vondt av denne snuppa mi som helt tydelig trenger meg litt lenger. Hun har også en storesøster på 3, så hun har et søsken fra før… hvordan kan jeg gå frem med dette? Anonymkode: e841e...125 Det er jo lenge til babyen kommer, ting er annerledes da Da er hun jo snart 2 år. Vi fikk lillesøster da eldste var 25 mnd, det var jo bare fint STOR forskjell på 1 åring og 2 åring, det vet du jo fra før som har en 3-åring. SOm forøvrig også rekker å bli 4 år, og den forskjellen er jo ekstremt stor. Fra å klare bare litt selv til å klare det meste selv. Så den eldste vokser jo litt opp så du får flere armer til å ta deg av de to minste. Det går nok mye bedre enn du frykter. Anonymkode: b7cd6...ced 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Skrevet 19. januar 2023 Se på det nye søskenet som en gave og berikelse for de barna du allerede har. Å vokse opp med søsken, som i tillegg er så tette i alder, er fint. De er heldige! Anonymkode: 48a4f...c70 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Skrevet 19. januar 2023 Gratulerer og pust med magen🌸 Har selv 23 mnd mellom 1 og 2 og så 20 mnd til nummer 3. skal ikke stikke under en stol at det var travelt i starten, da nummer 3 var kolikkbarn, men denne perioden varer så kort. Vi valgte også få ett 4 barn 3 år etterpå. Vi har bare gode opplevelser med å ha så mange nokså tette barn. De har alltid hatt lekekamerater på alle ferier, alltid noen søsken til andre å leke med når vi var med på ett av barnas aktiviteter, og 3 av barna våre er enormt tette også nå som de er tenåringer/unge voksne. Det siste er mer opptatt av kjæreste/venner, men sånn vil det alltid være uten at det trenger å være negativt. Anonymkode: 56f70...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Skrevet 19. januar 2023 Du kan vel være der for begge barna dine? Ingen setter bort en unge når det kommer en ny. Ja 3-åringen trenger deg fortsatt, men hun kan dele deg. Anonymkode: c5e10...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå