Gå til innhold

Insistere på bruk av kondom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer menn flest på det om man insisterer på å bruke kondom til tross for at man bruker hormonprevensjon?

Anonymkode: 8e3bf...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med sex, derfor jeg spør. Om noen skulle lure.

Skrevet

Noen trenger du ikke å be om det, noen synes det er stusselig, og noen er et sted imellom. Jeg vet ikke andelen i de ulike gruppene.

Anonymkode: 80a06...1ac

Skrevet

Mener du «tilfeldige» partnere eller i forpliktende forhold?

Anonymkode: 8b661...bd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan reagerer menn flest på det om man insisterer på å bruke kondom til tross for at man bruker hormonprevensjon?

Skikkelige menn reagerer ikke, og bruker kondom med den største selvfølge.

umodne og kjipe menn problematiserer det. Disse vil du uansett ikke ha sex med.

Anonymkode: 39d15...17d

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen trenger du ikke å be om det, noen synes det er stusselig, og noen er et sted imellom. Jeg vet ikke andelen i de ulike gruppene.

Dette stemmer 100%
Hvis dere ikke er i fast forhold, og ikke har testet dere så er det helt greit å kreve kondombruk.
De som ikke er med på det, er det nok lurt å styre unna.

M40

Anonymkode: 1dc7e...3b4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Omtrent alle jeg har ligget med reagerer helt nøytralt. Dvs de er inneforstått med at de må bruke kondom. Om de ikke har med selv så har jeg og hvis ingen har så blir det ikke sex. 

Jeg har aldri sex uten kondom. Har vel skjedd 1 gang eller noe at fyren begynte å klage å si "måååå vi?". Kan nevne at han var barnslig og egoistisk på alle områder, hadde ikke peiling på sex og jeg gadd ikke ligge med han når han skulle klage på det . Kondom er must!

Anonymkode: 79686...503

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om det var meg så ville jeg self. akseptere det

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg har aldri opplevd at noen har reagert på det. Om de hadde det så hadde jeg respektert det og konkludert med at vi begge burde finne noen andre. Jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 440fa...a4a

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er neppe mange menn som er direkte positive til å bruke kondom (sexen blir mye verre), men dersom du ikke har en fast partner så bør man bruke kondom. Det er de færreste kjønnssykdommene man kan se med det blotte øyet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Omtrent alle jeg har ligget med reagerer helt nøytralt. Dvs de er inneforstått med at de må bruke kondom. Om de ikke har med selv så har jeg og hvis ingen har så blir det ikke sex. 

Jeg har aldri sex uten kondom. Har vel skjedd 1 gang eller noe at fyren begynte å klage å si "måååå vi?". Kan nevne at han var barnslig og egoistisk på alle områder, hadde ikke peiling på sex og jeg gadd ikke ligge med han når han skulle klage på det . Kondom er must!

Anonymkode: 79686...503

Sleeve da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kommer an på om du mener  kondombruk for alltid eller frem til begge parter har testet seg.

Menn som er vant til å ha ubeskyttet sex uten tanke på sykdommer / det er en risiko de gjerne tar, vil selvfølgelig reagere negativt. Påstå "jeg er frisk" selv om de selvfølgelig ikke har noe grunnlag for å si det.  Det er nettopp slike menn man absolutt bør bruke kondom med.

Litt mer oppegående menn (de er i mindretall)  vil se det som en veldig stor pluss med en oppegående dame som tenker på egen og partner sin helse - en dame som ikke har ubeskyttet sex før begge har vært å testet seg.

Hvis du insisterer på kondombruk (på tross av hormonprevensjon) også etter man har vært å testet seg, så vil nok antall menn som er interessert falle enda mer. 

Jeg har ikke ubeskyttet sex før begge har testet seg, men jeg har ikke sex med kondom for evig og alltid et forhold. Sex med kondom er direkte ræva sammenlignet med sex uten kondom.

Anonymkode: ee9c9...c01

• Liker 1
Skrevet

Ekte menn bruker kondom.

Anonymkode: eb889...82d

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker det må være helt greit.

eneste gangene vi ikke har brukt det er når vi skulle bli gravide.
(Ja jeg vet bare hun som ble gravid, men vi ble det jo sammen likevel)

Nå er hun ferdig med overgangsalderen, og kan ikke bli gravid, vi hadde et par ganger uten, men hun var ikke komfortabel med «sølet» etterpå. Derfor bruker vi fortsatt kondom.
Jeg vil mye heller bruke kondom, og få muligheten til å nyte sex med henne, enn at hun kvier seg for sex fordi jeg skal insistere på at det ikke er nødvendig lenger.

Skrevet

Har aldri samleie uten kondom for min del...praktisk å slippe sæden som renner ut igjen også.

Tynne kondomer er ikke merkbart for min del :) Får flere bra i dag som er supertynne!

Hormonprevansjon har jeg aldri gått på, galskap.

Har man ikke kondom er det MANGE andre måter man kan kose seg sammen på :) Onani...oralsex...+++

Anonymkode: 5cb3e...1a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 23.14):

Helt greit og fornuftig å bruke kondom for sin egen sikkerhet. Følelsen reduseres 30-40% vil jeg anslå, men kondomene er blitt bedre med årene.

Husk at slikkelapp er obligatorisk ved oralsex også. Kondomet/slikkelappen beskytter begge for sykdommer.

m42

Anonymkode: fc82b...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...