Gå til innhold

Intern forkjøpsrett, bare å gi opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en bolig som selges via obos at noen har meldt intern forkjøpsrett... Er det bare å gi opp mtp atde stiller foran i køen? 

Man nå dokumentere EK for å medle deg opp ser jeg. Men vår Ek er spredt på mangr kontoer, og i tillegg skal vi låne en stor sum av svigers, men dette får vi ikke til å dokumentere per idag, noen som har erfaring med hvorfan dokumentere drtte? Dersom man er med på budrunden selv trenger man kanskje ikke dokumentere i forkant? 

Anonymkode: f0b5a...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at de med forkjøpsrett har mulighet til å betale markedspris som deg. Leter du etter bolig i obos-område er det lurt å være obosmedlem. Har hørt om folk som har fått bolig på forkjøpsrett med tre ukers ansiennitet.

Anonymkode: 3edfa...8ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert at de med forkjøpsrett har mulighet til å betale markedspris som deg. Leter du etter bolig i obos-område er det lurt å være obosmedlem. Har hørt om folk som har fått bolig på forkjøpsrett med tre ukers ansiennitet.

Anonymkode: 3edfa...8ce

Nei sant. Men dersom de bor i samme borettslaget allerde er det kanskje stor sjans for at de vil bruke forkjøpsretten... 

Skrevet

Uansett så må dere ha det økonomiske i orden før dere byr på en leilighet. Hva gjør dere hvis dere får den og ikke har alt på stell først? 

Anonymkode: 8efe1...8fd

• Liker 2
Skrevet

Du må jo først kontakte banken igjen få et finansieringsbevis før du byr. 

Anonymkode: 9f021...671

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte andelsleilighet uten å være medlem, ingen ville gå inn på min pris, så leiligheten ble min. 
-medlemskap måtte selvsagt tegnes ved kontraktinngåelse

Endret av Fjugur
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må jo først kontakte banken igjen få et finansieringsbevis før du byr. 

Anonymkode: 9f021...671

Det er i orden, var ikke det jeg mente. 

Skrevet

I mitt borettslag har det vært 1-2 som har meldt forkjøp når leiligheter har vært lagt ut. 
Har enda ikke vært en eneste som har benyttet seg av den. 

Foreldrene mine ga meg noe tilskudd til EK, og dokumenterte det skriftlig som jeg viste rådgiver i bank. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du må huske at de som melder forkjøpsrett må kunne ta over leiligheten med de samme vilkårene og prisen den som vinner budrunden gir.

Jeg har kjøpt flere borettslagsleiligheter i mitt liv, har aldri opplevd at noen tar den på forkjøpsrett tross meldt interesse, fordi jeg setter kort overtakelsesdato eller lignende. 

Anonymkode: 75596...fb6

• Hjerte 1
Skrevet
Taluno skrev (7 timer siden):

I mitt borettslag har det vært 1-2 som har meldt forkjøp når leiligheter har vært lagt ut. 
Har enda ikke vært en eneste som har benyttet seg av den. 

Foreldrene mine ga meg noe tilskudd til EK, og dokumenterte det skriftlig som jeg viste rådgiver i bank. 

Tusen takk for at du svarte på nøyaktiig det jeg spurte om! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...