anonymjente24 Skrevet 18. januar 2023 #1 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) 123 Endret 21. november 2024 av anonymjente24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #2 Del Skrevet 18. januar 2023 Huff... dette hadde vært et stort problem for meg også. Han virker ekstremt egoistisk som bare lar hunden stå der i en hundegård alene. Det er vondt bare å tenke på. Hvordan tror du han hadde blitt som far hvis han lr sine egne behov gå over alle andre?. Hva skjer med hunden om du drar, det hadde jeg bekymret meg for 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 Har ikke noen gode tips, men "kusskuss" - jeg regner med du mener "kustus"? Eller er det et ord jeg ikke kan? : ) Anonymkode: 96676...0e3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Del Skrevet 18. januar 2023 Forestill deg en framtid med denne mannen da.. med eventuelle barn… nei takk!🙈 Anonymkode: c8e9a...eba 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg hadde fått helt avsmak på kjäresten min om han hadde behandlet hunden sin sånn. Skal han ha hund så får han sören meg stimulere den ordentlig og. Godt at hunden har deg, men det er som sagt ikke ditt ansvar. Jeg hadde tatt det opp med han en gang til. Enten får han gi hunden vekk eller så skjerper han seg. En så aktiv rase trenger i alle fall en lang tur pr dag. i tillegg til nok hjernetrim. Det er det minste jeg gir mine to små hunder liksom.... Jeg hadde ikke orket å väre i et forhold og se på at samboeren min nedprioriterte kjäledyret sitt på den måten. Anonymkode: 48db3...41b 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymjente24 Skrevet 18. januar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 18. januar 2023 Rucula skrev (10 minutter siden): Huff... dette hadde vært et stort problem for meg også. Han virker ekstremt egoistisk som bare lar hunden stå der i en hundegård alene. Det er vondt bare å tenke på. Hvordan tror du han hadde blitt som far hvis han lr sine egne behov gå over alle andre?. Hva skjer med hunden om du drar, det hadde jeg bekymret meg for Dette med barn har jeg tenkt masse på! Jeg har ett tantebarn, som han er veldig flink med. Og begge ønsker barn en gang, tror problemet ligger i at han ikke klarer tanken på å «kvitte» seg med hunden, og det folk(familien) tenker om han og hans ansvar han hadde ovenfor hunden at han ikke klarte å ta vare på bikkja. Familien forguder hunden, som dems eneste barnebarn. Tror seriøst de bryr seg mer om bikkja enn sønnen:):) De tilbyr seg aldri å passe hunden, og ser hunden typ 10 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymjente24 Skrevet 18. januar 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har ikke noen gode tips, men "kusskuss" - jeg regner med du mener "kustus"? Eller er det et ord jeg ikke kan? : ) Anonymkode: 96676...0e3 Wow. Noen må bare. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 18. januar 2023 #8 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg forstår deg VELDIG godt. Men du virker som at du er en slik type som kan ha en slik hund med din livsstil? Kan du klare å gjøre den til din, og ha glede av aktiviteten sammen med den? Det er ufattelig at han skaffer seg en slik hund uten å ha en livvstil som passer, men nå har det en gang skjedd. De er ikke de vanskeligste å omplassere til entusiaster, men forstår at det sitter langt inne, det er noe med å ta ansvaret for valget, og det gjør han åpenbart ikke. Og hunden lever i 10 år til. Hvis forholdet skal overleve, så må det nok bli din greie, du "adopterer" hunden, og krever at han tar seg av den når det ikke passer inn i ditt liv å stimulere, men ellers tar ansvaret. Eller kreve omplassering. Hunden blir ofte som eieren. Mye tur - veldig på, Lite tur, ligge og sove. Og turer som gjør dem våkne og sterke genererer enda mer krav om stimuli. Den rasen blir aldri lei av å jobbe. Men det er jo tydeligvis en ok fyr, hva gjorde at han skaffet seg en Husky? Var det en plan om aktiviteter som han ikke har realisert eller et innfall? Kan dere klare å snu det til noe dere gjør sammen? Du får snurre noen episoder av Funkygine og ta en skikkelig prat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Del Skrevet 18. januar 2023 En mann som vanskjøtter et dyr på en slik måte bør du ikke få barn med. Huskyen hadde hatt det helt forjævlig hadde det ikke vært for deg. Om man forstår det eller ikke, om han gjør det med vilje eller ikke, så er det ganske grovt dyreplageri. Jeg ser du synes og tror litt om hvorfor. Det kan du ikke gjøre. Du ser veldig godt handlingene hans. Et barn og en husky er vel nært like krevende. Om man er normalt satt i sammen. Det er store sjanser for at han vil skyve sitt eget barn fra seg også. Så da får du alt ansvar for både et barn og en ekstremt krevende hund. Sett krav om å få hunden omplassert. Anonymkode: 23ca3...8ac 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Del Skrevet 18. januar 2023 Hadde nok tilbudt meg å adoptere den og revurdert forholdet. Gi den hjernetrim hver dag for å slite den ut, hiv frokosten ut på marka osv. Anonymkode: c827f...531 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #11 Del Skrevet 18. januar 2023 Har dere en trekkhund-klubb i nærheten? Kan jo være at han finner litt motivasjon og lidenskap om det også blir litt sosialt. Anonymkode: 75580...e9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Del Skrevet 18. januar 2023 Det høres ikke så veldig bra ut. Forstår han ikke at hunden ikke trives og ikke har det bra om den ikke får alle sine behov dekt? Føler han ikke på noe ansvarsfølelse? Når man har ansvar for en skapning som trenger deg for å overleve og trives, så gjør man ting man kanskje ikke har så lyst til. Om dere får barn, vil han komme til å ta initiativ til å aktivisere de ute selv om han helst skulle ligget på sofaen etter en lang dag på jobb? Vil han komme til å ta initiativ til å være den som drar på foreldremøter, legetimer eller andre kjedelige ting? Vil du måtte mase på han til å leke eller ta med ungene i bursdagsselskap, for så å få sure miner tilbake? Barn og hund er ikke det samme, men han viser deg jo nå at han ikke har særlig mye til ansvarsfølelse. Han kan fint kose seg på sofaen vel vitende om at hunden ikke har fått god nok tur. Det kan være en pekepinn på hvordan han kommer til å være som far: alt det 'kjedelige' faller på deg Anonymkode: abf99...55f 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 18. januar 2023 #13 Del Skrevet 18. januar 2023 https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hvor_ofte_skal_hunden_luftes.16456 Han vanskjøtter hunden, og du må faktisk bare drite i de "såre følelsene" hans og kreve at han gir hunden et verdig liv (som faktisk er et krav i Norges lover) ved å enten bli MYE mer aktiv, eller omplassere den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Del Skrevet 18. januar 2023 For det først syns jeg ikke du skal de det som hans hund, mens som deres hund ettersom dere nå har vært sammen i 4 år. Nei, husky var kanskje ikke rette valget for han, men så har denne hunden nå en eier som er super aktiv og en som liker å ligge på sofaen. Da bør dere kunne fordele arbeidsoppgavene også ut fra det. Du løper turer og står for den aktive delen, og så får han ta ansvaret for hjernetrim og dressur- som også er endelig viktig oppgave, men som ikke krever like mye av han fysisk. Å fordele arbeidsoppgavene ut fra interesse og personlighet tror jeg er lurt, og da blir det også mye lettere å ta den samtalen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Del Skrevet 18. januar 2023 Det er ikke hunden som ødelegger forholdet, det er mannen. Hunden er fullstendig uskyldig, og er avhengig av eier for å ha et bra liv, og for rett oppdragelse. Denne mannen skulle ikke hatt noen hund, og hvertfall ikke en slik type hund som krever såpass mye som en husky. Jeg hadde ikke klart å se på sånt, og jeg hadde mistet all respekt for han. Han driver med dyremishandling, og du støtter det så lenge du bare ser på. Anonymkode: d30e4...a88 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Del Skrevet 18. januar 2023 anonymjente24 skrev (1 time siden): Wow. Noen må bare. Men trodde du seriøst at det heter kusskuss? Anonymkode: 34871...d7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #17 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg har snakka med så mange menn som vil skaffe seg husky selv om de bor i en knøttliten leilighet i sentrum, jobber hele dagen og aldri har tid til tur. Hva er det med denne rasen som gjør at folk skaffer den selv om de ikke kan gi den det den trenger i det hele tatt? "Den ser fin ut", svarer de når jeg spør. Anonymkode: 8f071...dd0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #18 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg ville meldt i fra til mattilsynet. Dette er dyremishandling. Det er en lov som sier at hunden, i tillegg til å få gå ut å gjøre ifra seg flere ganger daglig, skal ha enten to turer hver dag på minimum 20 minutter hver tur eller en lengre tur. Hunden bør og få springe fritt. Anonymkode: 94acd...31d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 19. januar 2023 #19 Del Skrevet 19. januar 2023 Du og hunden har jo fått en kjempeflott relasjon. Hvorfor avslutte den?. For å markere deg overfor typen din? Kanskje bra for deg denne hunden hvis du tenker etter. Ser ut som om du får langt mer positiv feedback ut av den enn av denne treige gubben din.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #20 Del Skrevet 19. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Forestill deg en framtid med denne mannen da.. med eventuelle barn… nei takk!🙈 Anonymkode: c8e9a...eba Jeg tenkte i akkurat samme rekke. Hvis TS ønsker seg barn med denne mannen kan hun forvente at det blir samme greia med barnet. Trist å lese at folk behandler hundene sine sånn. Alt for mange som kjøper seg krevende raser kun fordi de er pene og søte. Når dere bor sammen og du er den som gjør mesteparten for hunden, så syns jeg det er helt uhørt at han skal si at du "blander deg for mye". Greit nok at det er hans hund, men når du gjør alt som egentlig er hans ansvar, da skal du også ha noe å si. Jeg ville prøvd å sitte ned med han og sagt "nå må vi prate alvor", og sagt hva som er på hjertet angående den hunden og alt han ikke gjør for den. Men sjansen er jo der for at han jatter med, sier at han skal skjerpe seg for å bli ferdig med alvorspraten, også fortsetter han i samme bane etterpå.. Eventuelt si at dere heller kan gå turer med den sammen? Eller sette opp en plan på når hver av dere skal gå med den? Anonymkode: b5753...850 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå