AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg spør sikkert kjempe teit nå, men vet ikke om det er influensa jeg har eller vanlig forkjølelse… Spør fordi jeg lurer! 😁 I går på jobb begynte jeg å fryse helt ut av det blå. Senere den kvelden ble jeg helt varm i ansiktet og sånn varte det resten av vakta. Kom meg hjem, og tok en temp som lå på 38. Var i tillegg helt slapp og hele kroppen verket. Ligger rett ut i dag, slapp, fryser, muskelverk, hodepine og orker svært lite. Tempen ligger på 37,4 i dag. Er dette influensa? Anonymkode: 6ee80...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Del Skrevet 18. januar 2023 Kan legge til at jeg aldri har hatt influensa før, så derfor jeg er usikker på om det er det jeg har ^ Anonymkode: 6ee80...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 Influensa er for de fleste ganske heftig og allmenntilstanden er skikkelig dårlig. Sykdomsfølelsen er langt verre enn ved forkjølelse. Man kan få følelse av muskelsmerter ved feber, men generelt er muskelsmerter et tegn på influensa. Men hovedforskjellen er at ved forkjølelse er man ganske syk, mens ved influensa er du dausjuk, nesten ikke i stand til å ta vare på deg selv. Og influensa varer i ca 10 dager, hvor du må regne med en ekstra uke på å komme deg, hvor kroppen er nedkjørt. De fleste jeg kjenner er sykmeldte minimum 2 uker ved influensa, en forkjølelse går over etter noen dager. God bedring, og ring alltid lege når du er bekymret for egen helse! Anonymkode: 0494b...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Del Skrevet 18. januar 2023 Kan være korona Anonymkode: bfabb...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 18. januar 2023 #5 Del Skrevet 18. januar 2023 Utfra hva du skriver, så kan det virke som at du har influensa. Det tar cirka en uke. Men det var undrer meg at du orker å skrive på dette forum hvis du har influensa, Normalt sett hadde du ikke orket å gjøre sånt hvis du har skikkelig influensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Del Skrevet 18. januar 2023 Du merker det fort vist det er influensa. Værtfall den influensaen som går nå. Hadde det just selv første 2 dagene var jeg bare svingende mellom varm og kaldt. Etter det var jeg så syk jeg trodde jeg skulle dø. Å nei ikke manflu er kvinne å alltid kunne være aktiv når jeg er syk men denne ganga var jeg dritt dårlig! Var syk 3 uker. 2,5 uker siden jeg ble frisk å sliter enda med pusten og tretthet. Var topptrent og nå blir jeg andpusten av å gå 500 meter på flaten. Har normalt pleid og jogge over fjellet her ( 2,5 timer og jogge ) prøvde å gå opp fjellet bare i dag , snudde etter 100 meter med 6 pauser i første del av bakken Anonymkode: 6b9a4...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 18. januar 2023 #7 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du merker det fort vist det er influensa. Værtfall den influensaen som går nå. Hadde det just selv første 2 dagene var jeg bare svingende mellom varm og kaldt. Etter det var jeg så syk jeg trodde jeg skulle dø. Å nei ikke manflu er kvinne å alltid kunne være aktiv når jeg er syk men denne ganga var jeg dritt dårlig! Var syk 3 uker. 2,5 uker siden jeg ble frisk å sliter enda med pusten og tretthet. Var topptrent og nå blir jeg andpusten av å gå 500 meter på flaten. Har normalt pleid og jogge over fjellet her ( 2,5 timer og jogge ) prøvde å gå opp fjellet bare i dag , snudde etter 100 meter med 6 pauser i første del av bakken Anonymkode: 6b9a4...497 Det virker jo som du har hatt en corona sykdom, i mye større grad enn influensa. Det hører til skjeldenhetene at man får lungeproblemer etter influensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Del Skrevet 18. januar 2023 Høres ut som en vanlig forkjølelse fu har. Influensa er som de over skriver; mye hardere på kroppen. Ofte høy feber, kroppsvekt, hodepine, frostrier, svært redusert allmenntilstand. Man føler seg ekstremt syk. Anonymkode: 3cf14...89d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Del Skrevet 19. januar 2023 Einus skrev (5 timer siden): Utfra hva du skriver, så kan det virke som at du har influensa. Det tar cirka en uke. Men det var undrer meg at du orker å skrive på dette forum hvis du har influensa, Normalt sett hadde du ikke orket å gjøre sånt hvis du har skikkelig influensa. Akkurat det er bare tull. Det kommer an på feberen og smertene. Hun hadde jo bare 37,4 hun skrev innlegget.. Anonymkode: ab89c...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #10 Del Skrevet 19. januar 2023 Einus skrev (5 timer siden): Det virker jo som du har hatt en corona sykdom, i mye større grad enn influensa. Det hører til skjeldenhetene at man får lungeproblemer etter influensa. Må korrigere deg igjen. Det er slett ikke uvanlig at influensa utvikler seg til lungebetennelser. Anonymkode: ab89c...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Må korrigere deg igjen. Det er slett ikke uvanlig at influensa utvikler seg til lungebetennelser. Anonymkode: ab89c...934 Helt riktig! Anonymkode: 16133...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #12 Del Skrevet 19. januar 2023 Influensa starter ofte brått med feber, så det kan det være. Influensa kommer også i forskjellige alvorlighetsgrader, blant annet avhengig av om du har vært smittet av liknende virus før eller fått vaksine. Men typisk er dårlig form minst ei uke, kroppsverk og feber (ofte høy). Anonymkode: 16133...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg er nettopp ferdig(sluttfasen) med påvist influensa. Jeg ble brått kald og svett, Sov nesten 24 timer i døgnet i 3 dager, bare å gå på do å tisse og å drikke litt vann var et voldsomt ork. Mye muskel og leddvondt. Når man ikke sover så vrir man seg i smerte. På de dagene var jeg ikke på nett i det hele tatt. Sist gang jeg hadde flunsa var i 2012. Jeg hadde ikke orket å be noen om hjelp mens jeg lå der, men pappa var innom hver dag. Anonymkode: bfd1f...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #14 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg kan love deg at du vet når du har influensa, og ikke vanlig forkjølelese. Ordet influensa blir nok mye misbrukt. Jeg gikk også rundt og sa at jeg hadde influensa de gangene jeg hadde en kraftig forkjølelse. Helt til jeg faktisk fikk influensa. Jeg har hatt det kun én gang i mitt liv. Håper jeg aldri får det igjen. Du kan gange forkjølelsen med minst 10. Jeg var borte fra jobben ei hel uke, lå på sofaen med 39-40 i feber som måtet holdes i sjakk med paracet. Jeg hadde dundrende hodepine som aldri ga seg. Helt forferdelig. Paracet dempet det kun, men straks jeg prøvde å reise meg, så var det som å bli slått med slegge i skallen. Det verket i musklene, og jeg var mer eller mindre senge-/sofaliggende i 3 dager før jeg gradvis begynte å komme meg. I disse dagene var jeg mer eller mindre i komatilstand, bare det å gå på do var et slit. Etterhvert gikk det over til å bli det man er vant med som "vanlig" forkjølelse, og jeg dro på jobb etter 1 uke, men jeg var ikke symptomfri før etter 2-3 uker. Kroppen bruker tid på å ta seg inn. Å dra på vanlig trening var bare å glemme de 3 første ukene. (Skal nok sies at om det var i dag, hadde jeg neppe dratt på jobb så tidlig, da det på denne tiden aldri var snakk om å holde seg hjemme om man hadde symptomer, slik som i dag. Da gikk man på jobb, selv om man hadde vondt i halsen og snufset litt.) Anonymkode: fa3e4...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå