Gå til innhold

Ekstravakt på psykiatrisk sykehus?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er student, og kunne gjerne tenke meg å jobbe på psykiatrisk sykehus ved siden av studiene (som ikke er relevante for jobben.) Er det noen som vet om det er vanskelig å få seg en slik ekstrajobb (er det OK å ringe?) eller som har erfaringer med å jobbe på psykiatrisk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk jobb ved en DPS under mine studier. Jeg sendte en åpen søknad og så tror jeg at jeg ringte. Det er alltid behov for ekstravakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt til avdelingssykepleiere ved psykiatrisk avdeling og spurt på behovet for ekstravakter. Min erfaring fra jobb i psykiatrien er at det er ekstravakter som jobber som assistenter, uten noen form for utdannelse fra helsevesenet.

Regner med at i Oslo er det muligheter for å få jobb som ekstravakt. Du kan søke på nettet, tlf katalogen eller helse øst (blir det vel) og se hvor de har psyk.avd.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som jobberpå psykiatrisk på Ullevål (ekstravakter) ved siden av studiene. Hun sendte generell søknad og fulgte opp over telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel an på dette. Noen steder er det uten betydning om ekstravakter har relevant utdanning/praksis eller ikke.

Der jeg var, var det alle slags mennesker som jobba. Både de med utdanning innenfor feltet, ufaglærte og også folk med helt andre jobber. En var forsker i fiskerinæringa, en var hjemmeværende uten utdannelse, andre var studenter innenfor psykologi, medisin og barnevernspedagogikk. Andre igjen jobba på kontor i ukedagene og hadde ekstravakter i helger.

Du får ringe eller sende en generell søknad hvor du skriver noe om hvorfor du ønsker å jobbe der.

Guuuddd løkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som jobbet innen psykiatrien under studietiden, ennå de ikke skulle jobbe innen helse da de ble store.

De fortalte mange rare historier...pasienter som rømte ut på gatene i Oslo, som sprang rundt nakne, masse skriblerier på veggene, folk som trodde de var i en båt hele tiden på sjøen og forlangte at alle de ansatte skulle være med i båten, voksne pasienter som hele tiden gikk på do (!) på matbordet, i blomsterpotten osv., og om pasienter som hadde kniv og skar opp seg selv.

Det høres faktisk så forferdelig ut at jeg ville ikke ha anbefalt det til noen.

Men lønnen er ganske god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Har jobbet som det for noen år siden, men nå har det blitt strengere, så det vil være svært vanskelig for en ufaglært å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få jobb i psykiatrien som ufaglært! Jeg vet om mange studenter i dag som studerer noe helt annetsom får seg vakter p psykiatrien lett som bare det. De mangler folk og de kvalitetssikrer heller ikke noe særlig..

Det er skremmende, for tenk på de stakkars innlagte. Vi vet jo fra før av at psykiatrien er et hysj-belagt og lukket område der tvang og maktovergrep benyttes av mentalt syke ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende, for tenk på de stakkars innlagte. Vi vet jo fra før av at psykiatrien er et hysj-belagt og lukket område der tvang og maktovergrep benyttes av mentalt syke ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som ekstravakt i psykiatrien i Bergen og stortrivdes. Gledet meg til å gå på jobb og har kjempemange fine minner! Selvfølgelig var det mange personlige tragedier, men også kjempemange fine stunder og flotte personer jeg kommer til å huske i lang, lang tid! Jobbet på ulike avdelinger og ikke alle var like okay. Stor forskjell mellom de ulike pasientgruppene. Husker jeg i starten syntes det var litt skummelt å jobbe på en avdeling med tildels voldelige pasienter med fengselsdommer etc., men det var faktisk den avdelingen jeg trivdes absolutt best på!! Nå skal det sies at jeg studerte psykologi og dermed hadde en spesiell interesse for feltet, men på min avdeling var det mange studenter som jobbet og de fleste studerte fag som var helt irrelevante for jobben, men de aller fleste gjorde en fantastisk jobb. Anbefaler deg å prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...