AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Når du selger gammelt og brukt babytøy du aldri kommer til å få bruk for igjen, eller gamle klær fra 2014, hva får deg til å ikke godta et lavt bud når dette har ligget ute i månedsvis? Er det bedre å ha det i skapet der det tar opp plass og støver ned? Selv gidder jeg ikke alt bryet med å sende en pakke for 30 kr, men det tar meg 2 min å hive noe i en pose, tape og skrive koden for så slippe det i postkassen, så for 100 kr gidder jeg det. Kommer folk og henter ting, får de det nesten gratis hvis alternativet mitt er å bære det til en uff-container. Nå snakker jeg om ting det er vanskelig å få solgt, enten fordi prisen er for høy eller fordi ingen vil ha det. En på tise la ut et par ugg tøfler til høyere pris enn det de selges for på boozt. Hun har ikke solgt de på måneder og skriver " ikke gidd å komme med skambud" Veldig vanskelig for meg å forstå Anonymkode: 5d0ec...665 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Tror nok folk gjerne vil ha igjen litt av det de selv har lagt ut, selv om det er mange år siden. Og da sitter det for langt inne å kvitte seg med det for mindre. Har tenkt på det samme, ofte er det billigere å kjøpe merkeklær på salg, enn på finn. Og da er de i det minste ikke flekkete eller slitte.. Anonymkode: 0e250...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror nok folk gjerne vil ha igjen litt av det de selv har lagt ut, selv om det er mange år siden. Og da sitter det for langt inne å kvitte seg med det for mindre. Har tenkt på det samme, ofte er det billigere å kjøpe merkeklær på salg, enn på finn. Og da er de i det minste ikke flekkete eller slitte.. Anonymkode: i I tillegg får du kvittering, har returrett og i noen tilfeller garanti. Ikke lukter de og du har med en seriøs aktør å gjøre. Med tilbud i butikkene blir prisdifferansen på tise/finn og butikkene minimal og da ønsker jeg jo ytterligere prisreduksjon for å tenke at second hand har noe for seg. Det resulterer ofte i bud et godt stykke under det varen er lagt ut for og i andre tilfellee pruter jeg tilsvarende frakten for at prisen skal henge på greip med det å kjøpe nytt. De har ofte mange annonser og ting de ikke får solgt. Anonymkode: 5d0ec...665 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 Hva får deg til å gi ting til UFF, når du burde vite bedre? Gi det til Røde Kors eller Frelsesarmeen, de har også bokser. Anonymkode: 14f03...ab5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva får deg til å gi ting til UFF, når du burde vite bedre? Gi det til Røde Kors eller Frelsesarmeen, de har også bokser. Anonymkode: 14f03...ab5 Hva mener du? Anonymkode: d2157...081
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 Selger sjeldent klær, men andre ting. Jeg stresser aldri med å få solgt, så jeg avventer til jeg får prisen jeg ønsker. Jeg trenger ikke gjenstanden lengre, men jeg må ikke selge til lavere pris heller. Anonymkode: c3854...2fe 1
c_buk Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 Liker ikke pruting. Jeg selger noe til en pris som allerede ligger i nedre skala av andre alternativer på finn. Når noen da skal prute ned en vare fra 950 kroner til 900 kroner så er det bare smålig.
Snok1 Skrevet 19. januar 2023 #8 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: d2157...081 https://www.aftenposten.no/oslo/i/56R26/gjenbruk-eller-lureri
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Skrevet 19. januar 2023 Noen innbiller seg at de er den fødte businessmann/-kvinne. Den livsløgnen knuses hvis de må selge noe til lavere pris enn de tenkte de skulle få. For dem er den ydmykelsen verre enn å hoarde på ting og fylle boder og skap helt unødvendig i flere år. Anonymkode: 7ce9b...e53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå