Gå til innhold

Endret pris for leie av lokale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal snart feire 50-årsdag og sendte Mail til et lokale med forespørsel om ledighet og pris. De hadde ledig på angitt dato og skrev hva prisen var. Litt dyrt synes vi, men takket ja og fikk en bekreftelse på at vi hadde fått reserver datoen til oss. Så kom kontrakten i posten og den er på flere tusen mer enn det som ble oppgitt til oss på Mail. Er dette noe vi dessverre må finne oss i, eller kan/bør vi krangle på det?

Setter pris på alle svar.

Anonymkode: 49b86...fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mva som er differanse? Om ikke så spør dere iallfall om hva det skyldes og tar det derifra. 

Anonymkode: bd252...2f7

Skrevet

Hmm. Har jeg ikke tenkt på. Den økte fra 10.000 til 15.000🫣

Skrevet

Altså - dette er jo korrespondert på mail. De har skriftlig bekreftet ledig dato og pris for leie,  som dere da takket ja til. De kan ikke oppgi en pris, som senere øker etter dere har sagt ja til tilbudet.

Anonymkode: b05a1...35d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Så lenge dere ikke har signert kontrakten så kan dere prute på prisen. Men først ville jeg kontaktet dem for å høre om hvorfor prisen har endret seg.

Anonymkode: c0408...f57

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Altså - dette er jo korrespondert på mail. De har skriftlig bekreftet ledig dato og pris for leie,  som dere da takket ja til. De kan ikke oppgi en pris, som senere øker etter dere har sagt ja til tilbudet.

Anonymkode: b05a1...35d

Takk for svar. Det var dette jeg også trodde. Skal ringe dem i dag for å høre hva som har skjedd. Et tilbud om pris oppgitt på Mail trodde jeg var bindende. 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge dere ikke har signert kontrakten så kan dere prute på prisen. Men først ville jeg kontaktet dem for å høre om hvorfor prisen har endret seg.

Det er klart. Vi har ikke signert ennå, men festen er snart og den ble jo plutselig veldig mye dyrere. Ikke lett å finne et annet sted. Synes det er litt uproft å øke prisen så mye etter at vi takket ja til deres innledende tilbud. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er klart. Vi har ikke signert ennå, men festen er snart og den ble jo plutselig veldig mye dyrere. Ikke lett å finne et annet sted. Synes det er litt uproft å øke prisen så mye etter at vi takket ja til deres innledende tilbud. 

Start med å spørre dem hvorfor det ble så mye dyrere enn tilbudet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker jeg bare sier at vi vil ha den prisen som allerede var avtalt. Jeg forestiller meg at et slikt tilbud er (burde være i alle fall) bindende. De sendte oss et tilbud, vi takket ja. Da er det ugreit å endre pris etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...