Gå til innhold

Dere med barn fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere overleveringsmail/samværsmail som sendes før overlevering til den andre forelderen? God eller dårlig erfaring? 

Forveksler dere noe informasjon til hverandre før/etter samvær. Eller er det kun kommunikasjon ved nødvendige ting? 

Hvordan gjør dere det med overleveringer? 

Skjer det i barnehagen? Skolen? Hjemme? 

Hva er deres erfaringer på hva som har fungert for dere? 

Lite kommunaskjon, eller mye? Samt hvor overleveringene skjer sted? 

Min eks og jeg har i 4 år vært fra hverandre. Har en gutt på 7 år. Vi har forsøkt med en slik overleveringsmail i råd fra familievernkontoret om å få en helhet i begge hjem. Det har egentlig ikke fungert slik det var ment. Det kommer ikke riktig informasjon fra den andre parten ( gutten vår snakker mye). Det bidrar til dårlig stemning. Hele opplegget med mailer er blitt negativt og en gylden mulighet til å starte en "krangel". Så kommer valget. Fortsette, men vite at det ikke er et reelt bilde som blir fortalt, men få noe informasjon. Eller avslutte mailene, kunne ha mindre dårlig stemning, men samtidig ikke ha like god helhet i begge hjem. Gutten vår forteller om ting han selv vil fortelle om. Skjer det noe viktig når han er hos en av oss, mener jeg det vil være en naturlig ting å dele med den andre forelderen. 

Jeg vet ikke. Gjerne kom med erfaringer. Har dere noe opplegg med mail eller fungerer det fint uten for dere? 

Vi har hatt overlevering på skolen, men byttet til overlevering hjemme. Enn så lenge fungerer det bedre pga lang reisevei osv ble det klønete med levering/henting når sønnen skulle til far. 

Anonymkode: 6d79e...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på samarbeidsklima mellom foreldrene, høres jo ut som det ikke fungerer noe særlig her? Vi har ikke noen sånn form for overleveringsmail her. Overlevering skjer som regel via skole og barnehage, men kan skje her hjemme også.

Vet ikke så mye om hva barna gjør når de er hos far utover det de forteller selv eller det er noe spesielt de skal som ferie f.eks. i starten sendte vi litt bilder til hverandre men det dabbet ut.. jeg gir beskjed om et av barna har blitt syk, det samme gjør han. Ellers kommuniserer vi om praktiske ting (dvs jeg må minne på alt fra tannlegetimer til turdager til fotballcuper ellers glemmer far det). Selv om jeg synes far har vært ræv under bruddet og satt meg i en vanskelig situasjon på mange måter, så ønsker jeg ikke at ungene skal kjenne på noe anstrengt samarbeid. Det er utrolig hva de plukker opp. 

Anonymkode: 5ed29...2c6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...