Gå til innhold

Pus vil ikke ha ordentlig mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun fra butikken! Jeg har virkelig prøvd alt, og da mener jeg alt. Alle typer merker, prøvd å blande butikkmat og fra dyrebutikk. Liker ikke fisk eller noe. Hun spiser bare gourmet mousse og tørrfor (også fra butikk). Hva skal jeg gjøre?? Hun har spist det i 6+ år og har fine blodprøver, men jeg vet at den maten ikke er bra. Hun er ei lita frøken på 3 kg og har ikke noen gram å miste. Om jeg bare gir ordentlig mat kan hun gå hele dagen uten å spise noe, og det er jo ikke bra.. 

Anonymkode: 6ee86...c9a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare gi henne det hun liker da? Herregud. 

Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan du ikke bare gi henne det hun liker da? Herregud. 

Fordi katter kan få nyreproblemer av butikkmat.. og det vil jeg ikke. Ts :)

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kun fra butikken! Jeg har virkelig prøvd alt, og da mener jeg alt. Alle typer merker, prøvd å blande butikkmat og fra dyrebutikk. Liker ikke fisk eller noe. Hun spiser bare gourmet mousse og tørrfor (også fra butikk). Hva skal jeg gjøre?? Hun har spist det i 6+ år og har fine blodprøver, men jeg vet at den maten ikke er bra. Hun er ei lita frøken på 3 kg og har ikke noen gram å miste. Om jeg bare gir ordentlig mat kan hun gå hele dagen uten å spise noe, og det er jo ikke bra.. 

Samme her. Har 2 katter, og kjøpt «dyrt» og bra for. Det vil kun den ene spise, men han er altetende. 
Den eldste på 5 år vil kun ha billigmat fra Kiwi. Frisk katt, så greit sånn sett. 
Har prøvd alle varianter som finnes omtrent uten at katten vil ha det. Vi fikk henne når hun var 6 mnd og hadde kun fått «billigmat» fra starten av, og nekter altså å spise noe annet! 
ikke mye å få gjort med det 😂

Anonymkode: 28130...1a1

Skrevet

x-Svigermor sin katt, var også ei sær frøken. Men hun godtok tunfisk på boks. Så ikke dyrest i drift :fnise:

Hold ut, så blir hun sulten av seg selv :hjerte:

Anonymkode: 44c8f...3dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Har 2 katter, og kjøpt «dyrt» og bra for. Det vil kun den ene spise, men han er altetende. 
Den eldste på 5 år vil kun ha billigmat fra Kiwi. Frisk katt, så greit sånn sett. 
Har prøvd alle varianter som finnes omtrent uten at katten vil ha det. Vi fikk henne når hun var 6 mnd og hadde kun fått «billigmat» fra starten av, og nekter altså å spise noe annet! 
ikke mye å få gjort med det 😂

Anonymkode: 28130...1a1

Disse kattene altså! Kan ikke vinne alltid 😆 Har hatt to katter før, som spiste ALT og masse fisk. Bra det ikke bare min

x-Svigermor sin katt, var også ei sær frøken. Men hun godtok tunfisk på boks. Så ikke dyrest i drift :fnise:

Har prøvd i mange år, men enda ikke gitt opp. Har funnet en nettside nå med ny mat, som jeg skal teste ❤️ haha der ser du! Min tåler ikke tunfisk dessverr, blir løs i magen🤣

Ts

Skrevet

Samme her. Pusi er snart 20 år og kjøpes det kvalitetsfor nekter hun å spise til dagligvareforet er på plass igjen. Og så har hun en mekelig greie for makrell i tomat, men kun sausen. Hun slikker den av og lar fisken ligge.

Katten like junkfood. Det kan jeg ha sympati med, det er jo det jeg like best også. Og hun er så gammel nå at jeg tenker at dette skal hun få bestemme.

Anonymkode: 55b1c...5c2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du sett hvor mye salt tunfisken inneholder? Og vet du hvor skadelig salt er for en pusekropp? 

DYREMISHANDLING.

Anonymkode: d97dc...c3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Pusi er snart 20 år og kjøpes det kvalitetsfor nekter hun å spise til dagligvareforet er på plass igjen. Og så har hun en mekelig greie for makrell i tomat, men kun sausen. Hun slikker den av og lar fisken ligge.

Katten like junkfood. Det kan jeg ha sympati med, det er jo det jeg like best også. Og hun er så gammel nå at jeg tenker at dette skal hun få bestemme.

Tomat er farlig for pus. Skjerpings. Prøver du å drepe katta?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Prøvd Pussi ? mine katter er helt ville etter det og spiser 2 bokser om dagen om de får lov :) 

Skrevet

Tomat er farlig for pus. Skjerpings. Prøver du å drepe katta?

I så fall virker det ikke, hun er uforskammet sprek 😂

For å svare på spørsmålet: Nei, dette med makrell i tomat oppdaget vi tilfeldig ved at hun hoppet på benken for noen år siden da minste satte igjen en boks. Hun går aldri på benken ellers. Makrellbokser har blitt holdt utenfor kattens rekkevidde siden, med unntak av at minste gav katten en boks uka etter for å vise en kamerat. Dette ble selvsagt håndtert og har ikke skjedd igjen, men hun kommer løpende og mjauer intenst når en boks åpnes. 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (13 minutter siden):

Prøvd Pussi ? mine katter er helt ville etter det og spiser 2 bokser om dagen om de får lov :) 

Hun liker ikke, og det er vel butikkmat også - ikke såå bra ❤️

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke alle katter som spiser selv om de er sultne, hvis de ikke liker maten. Det erfarte jeg med min katt, som ikke ville spise mat fra dyrebutikken (feilberegna mat og gikk tom på en dag hvor bare matbutikken var åpen)😅 

Skrevet

Katter er vanedyr, og kan lures.

Kjøp f eks Royal Canin, de er gode på smak. Sett en skål med noen kuler ved siden av kattens vanlige mat.

Katter reagerer mest på lukt og kjente ting, så målet er at katten skal bli vant til denne lukten. 

Du kan også sette noen kuler nær kattens liggeplasser.

Etter en god stund, gir du mindre av det faste foret, og har ferske biter av RC tilgjengelig. Etterhvert vil det nye foret være noe katten kjenner til. Og har derfor lettere for å prøve det.

Anonymkode: ab991...ea0

Skrevet

Her nektet begge pusene å spise kvalitetsvåtfôr en måneds tid etter at de ble kastrert.. Så nå har jeg 5 kg våtfôr fra Animonda Carny og Macs som de nekter å spise 😵💫  

Anonymkode: 2f86a...3ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun liker ikke, og det er vel butikkmat også - ikke såå bra ❤️

ts

Hun liker ikke den heller nei kattene mine er gale etter den  2 jenter og en gutt jentene er 16 år yepp det er butikkmat håper hun får i seg noe vi har ingen puser å miste  ❤️

Skrevet

Prøvd Orijen, Provit kattemat, V&H kattemat eller MUSH? 

Flott at du prøver å gi bra mat, men nekter ho så er det ikke stort du kan gjøre.  Fiskeolje kan ofte hjelpe å ta over ny mat når de har bestemt seg for å være så jævlig stae.

Testene ville jeg ikke hørt på, de gjorde det samme med hundemat å påsto at butikkfor med masse salt var like bra som hundefor med 85% kjøttinnhold fra gode kilder, mens det meste av butikkforet sitter med det utrolige kjøttinnholdet på 4%

Anonymkode: 66a39...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...