Gå til innhold

8 åring alene mens jeg jobber på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i vinterferien må jeg ha både min 8 åring hjemme mens jeg jobber... Jeg klarte meg fint før jul og han er veldig glad i å spille på tv spill og lite sosial uansett (utredning til autisme osv) 

Hva synes dere? Er det på grensen å la han være alene hjemme i flere timer? 

Har tidligere opplevd han har stukket av og påfunn osv men låser jeg døren klarer han kanskje ikke få opp døren selv. Og han har mobil.

Jeg jobber 8 timer 5 dager i uken ...

Anonymkode: 419a3...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tidligere opplevd han har stukket av og påfunn osv men låser jeg døren klarer han kanskje ikke få opp døren selv. Og han har mobil.

Mener du virkelig at han skal være innestengt i et hus alene ute av stand til å komme seg ut dersom det skulle skje noe? Brann, f.eks? Jeg er sjokkert 

Anonymkode: cb7eb...462

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå i vinterferien må jeg ha både min 8 åring hjemme mens jeg jobber... Jeg klarte meg fint før jul og han er veldig glad i å spille på tv spill og lite sosial uansett (utredning til autisme osv) 

NEI!!! Et ulåst hjem med en 8åring alene?? Får ikke opp døren om du låser?? Hvor i all verden bor du? Og stukket av å funnet på ting.. Tror du selv vet svaret her....! 

Anonymkode: b0b6b...68a

• Liker 7
Skrevet

SFO!!! Feiler det folk som holder på sånn... 

• Liker 6
Skrevet

Han vil ikke på sfo. Jeg skal lære han opp i å åpne døren...

Skrevet

Han har vært hjemme syk alene. Gått helt fint .. har jo mobil..

Skrevet

Hva er det med deg? Nei nei nei!!! Er jobb så forbaska viktig så betal for barnepass, SFO eller lignende. Kan gå med på 1-2 timer alene hvis krise, men ikke hele dagen. Skjerp deg litt!

• Liker 7
Skrevet

SFO eller ta han med på jobb.

Anonymkode: 9c7e9...0fb

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei! Har en som blir 8 selv snart, han er ikke alene mens jeg er på butikken en gang.

Anonymkode: f527b...424

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal lære han å låse opp døren så er du like langt tenker nå jeg. En som stikker av og har "påfunn" ville ikke jeg tenkt på som klar til å være alene over flere timer. Ville slått fast på sfo eller ordnet barnepass. 

Anonymkode: 7b7dd...db5

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan han være hos besteforeldre eller venner? Jeg ville ikke latt min 8-åring være alene så mange timer.

• Liker 6
Skrevet

Nei! Har en som blir 8 selv snart, han er ikke alene mens jeg er på butikken en gang.

Da er det på tide og øve litt med mindre det er diagnoser inne i bildet. En liten halvtime her og der vil være bra for selvfølelse og selvtillit. 8 timer 5 dager i strekk derimot er for mye. 

Anonymkode: f2ae8...a65

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

En 8 åring klarer fint å være alene hjemme så lenge. Det har da min klart og nå er han 12. Hva skjer med verden når mange her inne sier nei til? 🤷‍♀️

Men én 8 åring som stikker avgårde og utredes for autisme ville jeg ikke overlatt til seg selv. Hvertfall ikke med låst dør pga brannfare osv...

Anonymkode: c0b80...258

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor ikke? Min 8 åring er hjemme 2-3 timer hver dag alene. Går hjem fra skolen selv og er alene til vi kommer hjem.  Det går helt fint! 8 timer hadde jeg nok ikke tatt sjansen på, mest fordi han ikke hadde husket å lage seg mat 😅 5 åringen derimot får kun være alene ca 10-15 min, har klokke de kan ringe med for å få kontakt med oss hvis det er noe. 

Anonymkode: 4bd50...de9

• Liker 2
Skrevet

Har et barn i fjerdeklasse som er så selvstendig at h*n har vært alene fra 10:00-14:00-16:00. H*n  har egen telefon, og vi har alarmsystem i huset som gjør at vi kan se h*n hvis det trengs. Besteforeldrene bor få minutter unna (ene 5 min gange) og andre 5 minutter i bil så er det noe så ringer h*n de. Lager seg mat selv og bruker som regel tiden til å være inne å spille, ha besøk fra noen i klassen eller leke litt ute bak huset (inngjerdet og bak fra gata). Bor i en liten rolig by. Er og hjemme alene 2 timer hver dag etter skolen. 

Anonymkode: a0778...f95

Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)

Muligens, men mtp at han har stukket av før, og sånt, tror jeg ikke det er så trygt for han. Også dette med at han utredes for autisme osv, kanskje han reagerer annerledes enn forventet på ulike situasjoner. Ingen familiemedlemmer som kan være med han? Sfo? Jeg synes hvertfall ikke hele uka. Kan du kanskje jobbe hjemmefra en del av tiden, eller tillater ikke jobben din det ? 

Endret av CatPerson123
Skrevet

Håper bv kommer å hjelper dere. Dette går ikke! En 8åring og utredning for autisme i tilegg skal ikke være alene 8timer i mange dager. Ikke i en dag en gang! Og har stukket av og gjort ting.. Kan ikke låse døren da kommer han seg ikke ut.og det kam brenne osv. Og er den åpen kommer det kanskje noen inn eller han stikker av.. Håper seriøst du tuller... Du er ikke mye ansvarlig!

1uke alene syk, 8 år gammel.. Er sjokkert!!!

Hvorfor har du barn???

SFO eller noen som kan passe han? Eller vær hjemme!!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har en som snart blir åtte, og han hadde ikke klart seg alene en hel dag. Jeg syns det er alt for tidlig. Send ham på SFO, få barnevakt, eller ta ut ferie. 

Anonymkode: e7b7d...772

Gjest CatPerson123
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han vil ikke på sfo. Jeg skal lære han opp i å åpne døren...

Beklager, men hvis han ikke klarer åpne døren, hvordan skal han klare seg i en hel dag? Regner med at det er annet han ikke kan da også

Skrevet
CatPerson123 skrev (3 minutter siden):

Beklager, men hvis han ikke klarer åpne døren, hvordan skal han klare seg i en hel dag? Regner med at det er annet han ikke kan da også

Var det jeg tenkte og.. OG han utredes for autisme... Stakkars gutt.. Får ondt langt inni hjerteroten..

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...