AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Hei Jeg skal på riksmekling i morgen. Jeg har ingen tro på at det nytter å mekle med eksen da vi i over 1 år har prøvt på det! Noen gode tips til meg? Saken er ganske kompleks, men eksen skal bare ha og ha. Jeg vurderer et alterntiv å si greit så lenge jeg får ut egenkapitalen min med rente, så slipper han å betale tilbake de 300.000 han skylder meg. Alt er så usikkert med tanke på hvor mye vi sitter igjen med etter huset er solgt da det har tapt seg i verdi. Jeg bør jo vise at jeg er villig til å fire på noe, men samtidig inni meg ønsker jeg sterkt at han skal måtte betale tilbake det han har lånt av meg. Jeg har gratis advokat/rettsak og en del av meg vil at retten skal bedømme hvor mye tap jeg skal få enn han! Jeg er også redd for å føle meg presset til å si ja til noe jeg absolutt ikke vil! Anonymkode: 9ab32...9cc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Ikke spør oss, spør advokaten din. Anonymkode: 4543d...69c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke spør oss, spør advokaten din. Anonymkode: 4543d...69c Advokaten min har bedt meg tenke gjennom det og derfor søker jeg råd her! Anonymkode: 9ab32...9cc
Maikos Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Regner med du mener rettsmekling og ikke riksmekling? Du bør sette deg en grense for hva som er det laveste du er villig til å gå, samtidig som du selv sier bør vise at du er villig til å fire på noe. Det sies at i et godt resultat i en rettsmekling er at ingen er helt fornøyde. Husk at det kun er du som kan bestemme hva du er villig til å gå med på, meklende dommer kommer til å forsøke å finne en felles løsning og du og advokaten din får tid til å diskutere kun dere sammen. Skriv ned noen punkter du mener er viktig å få frem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 Maikos skrev (Akkurat nå): Regner med du mener rettsmekling og ikke riksmekling? Du bør sette deg en grense for hva som er det laveste du er villig til å gå, samtidig som du selv sier bør vise at du er villig til å fire på noe. Det sies at i et godt resultat i en rettsmekling er at ingen er helt fornøyde. Husk at det kun er du som kan bestemme hva du er villig til å gå med på, meklende dommer kommer til å forsøke å finne en felles løsning og du og advokaten din får tid til å diskutere kun dere sammen. Skriv ned noen punkter du mener er viktig å få frem. Takk for svar, mente rettsmekling ja. Jeg er litt tom i hode her nå. Jeg synes det er veldig vanskelig å tenke ut hva jeg kan fire på siden jeg taper mye av det jeg hadde ved samboerstart i utgangspunktet. Jeg har heldigvis god støtte og forståelse fra advokaten min🙏 Anonymkode: 9ab32...9cc 1
Maikos Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar, mente rettsmekling ja. Jeg er litt tom i hode her nå. Jeg synes det er veldig vanskelig å tenke ut hva jeg kan fire på siden jeg taper mye av det jeg hadde ved samboerstart i utgangspunktet. Jeg har heldigvis god støtte og forståelse fra advokaten min🙏 Anonymkode: 9ab32...9cc Det er forståelig, slike prosesser er krevende! Er enig med deg i at du i hvert fall skal ha egenkapitalen din. Så bra at du har en advokat som støtter og viser forståelse, da er det også lettere å si at man ikke er vil akseptere eventuelle tilbud. Masse lykke til i morgen 😊
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Maikos skrev (1 time siden): Det er forståelig, slike prosesser er krevende! Er enig med deg i at du i hvert fall skal ha egenkapitalen din. Så bra at du har en advokat som støtter og viser forståelse, da er det også lettere å si at man ikke er vil akseptere eventuelle tilbud. Masse lykke til i morgen 😊 Tusen takk❤️ Anonymkode: 9ab32...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå