Gå til innhold

Søskenmoderasjon to ulike barnehager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har valgt en annen barnehage for vår 1 åring, og er litt usikre på om en får reduksjon når man har to barna i to ulike barnehager i samme kommune? 

Noen som vet?

Anonymkode: d0414...ca2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det får du. 

Anonymkode: ca1f1...4dc

• Liker 1
Skrevet

Hvis begge barnehagene er kommunale så kan man få søskenmoderasjon. Men hvis en av dem er privat så blir det fullpris for begge to.

Anonymkode: e78e7...87b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis begge barnehagene er kommunale så kan man få søskenmoderasjon. Men hvis en av dem er privat så blir det fullpris for begge to.

Stemmer virkelig dette? Det er jo felles opptak for private og kommunale barnehager. Ergo kan en ikke utelukkende bestemme å gå for en privat. En kan bli tildelt en. Rart hvis dette skal ha økonomiske konsekvenser 

Anonymkode: adf27...1ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og her er kilde på at du tar feil https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/foreldrebetaling/

Anonymkode: adf27...1ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja du får søskenmoderasjon selv om de går i ulike barnehager så lenge det er i samme kommune. Bare av ren nysgjerrighet så skriver du at du har valgt en annen barnehage, hvorfor det? 

Anonymkode: 622c0...d20

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, moderasjon er uavhengig av det 

Anonymkode: 7b80a...a5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja du får søskenmoderasjon selv om de går i ulike barnehager så lenge det er i samme kommune. Bare av ren nysgjerrighet så skriver du at du har valgt en annen barnehage, hvorfor det? 

Jeg er ikke TS, men har også valgt en annen barnehage til vår 1åring. Fordi da vi valgte bhg til eldste hadde vi andre forventninger til barnehage, etter noen år vet vi bedre i dag og vil ta bedre valg fremover. Eldste får likevel fortsette i den gamle siden det kun er 1 år igjen, og hun har alle vennene sine der. Det er begge gode barnehager på sine måter, men den første samstemmer ikke lenger med våre verdier og ønsker for hverdagen til barna. Når de er der så mange timer hver dag, så er det viktig for meg at det samstemmer litt. 

Anonymkode: 2f063...a10

• Liker 3
Skrevet

Jeg har et barn i bhg i Oslo og det andre barnet i bhg i Nordre Follo. Får derfor ikke søskenmoderasjon.

Anonymkode: e423f...a4e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et barn i bhg i Oslo og det andre barnet i bhg i Nordre Follo. Får derfor ikke søskenmoderasjon.

Anonymkode: e423f...a4e

Det sier seg jo selv

Anonymkode: 7b80a...a5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rett og slett fordi den barnehagen vi valgte til den eldste ikke helt er slik vi hadde håpet på. Den andre barnehagen til 1 åringen er flinkere til å bruke ressursene sine, og det er en barnehage med færre barn. Jeg har snakket med en del av foreldrene i den barnehagen og de er meget fornøyde med opplegget de har for barna. Så, derfor prøver vi dette 😊

Anonymkode: d0414...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...