AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Matprisene har skutt i været på grunn av den ekstraordinære situasjonen med krig i Europa. Bør ikke ikke staten da gå inn og dekke for f.eks prisen på kjøttdeig over 30 kroner? Eller 90% av alt over snittprisen på 10 kroner på brokkoli? Anonymkode: a0061...790 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Haha nei. Ingen som tvinger deg å verken spise kjøttdeig eller brokkoli. Finnes mye billig og sunn mat, mye man også kan kutte. Ellers så får du jo 17% bonus på all frukt og grønt hos Kiwi. Strøm er man avhengig av. Anonymkode: 137ee...838 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har nylig kuttet ut rødt kjøtt pga dyreforholdene som nettopp ble avdekket. Ingen som har behov for noe særlig kjøtt. Og matprisene har gått opp i alle land. Jeg vet ikke om ts tuller. Men interessant å se hvordan den norske befolkningen har gått fra å ta ansvar for seg selv til å nesten forvente at alle andre skal ta ansvar for ens egen økonomi. Bestefar ville rullet i graven over hvor hjelpeløse nordmenn er. Lag budsjett, slutt å kjøpe iPhone, ta for faen ansvar for eget liv. Har vi blitt en generasjon som har blitt ute av stand til å ta ansvar for oss selv?, Anonymkode: 7a806...b4a 15 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 Nei, maten er ikke dyr. Anonymkode: 60b69...912 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har nylig kuttet ut rødt kjøtt pga dyreforholdene som nettopp ble avdekket. Ingen som har behov for noe særlig kjøtt. Og matprisene har gått opp i alle land. Jeg vet ikke om ts tuller. Men interessant å se hvordan den norske befolkningen har gått fra å ta ansvar for seg selv til å nesten forvente at alle andre skal ta ansvar for ens egen økonomi. Bestefar ville rullet i graven over hvor hjelpeløse nordmenn er. Lag budsjett, slutt å kjøpe iPhone, ta for faen ansvar for eget liv. Har vi blitt en generasjon som har blitt ute av stand til å ta ansvar for oss selv?, Anonymkode: 7a806...b4a Enig! Vi har vært så godt vant frem til nå. Det er ingen krise om man må kutte ned fra taco med kjøttdeig hver uke til annenhver feks. I tillegg er kyllingkjøttdeig halve prisen av storfe, om ikke mer på tilbud. Å planlegger man godt og handler for 1-2 uker av gangen sparer man mye penger. Ble nærmest ledd av når jeg fortalte at vi handlet kun 2 ganger i måneden, men når jeg sa vi sparte 4500kr budsjettet fikk pipa en annen lyd. Men ikke alle gidder å legge en liten halvtimes innsats i middagslister og sjekke tilbud. Anonymkode: 7042d...638 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 Vel ts, dersom ikke folk kutter forbruket vil vel inflasjonen bare fortsette og vi snakker enda høyere boligrente osv. Er kjøttdeigen verdt det? Anonymkode: 36600...510 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Matprisene har skutt i været på grunn av den ekstraordinære situasjonen med krig i Europa. Bør ikke ikke staten da gå inn og dekke for f.eks prisen på kjøttdeig over 30 kroner? Eller 90% av alt over snittprisen på 10 kroner på brokkoli? Anonymkode: a0061...790 Selvsagt ikke. Du kan fint leve uten dyr kjøttdeig,men strøm derimot er noe helt annet Anonymkode: 33a59...447 2 1
Rights Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 Som forbruker, så tilpasser jeg meg. Og jeg er stadig å finne i 40-50% avslag diskene. Men uten peiling på kosthold er det ikke lett. Er en jungel med dritt der ute. Og god mat er (og har alltid vært) dyrere. Derfor handler jeg på 4 forskjellige butikker. Ser hva de har på tilbud, ser hva jeg finner i avslagsdisken. I tillegg har jeg måtte tilpasse meg litt i forhold til dagens priser. Det finnes bra billig mat, men det finnes også mye dårlig billig mat. Kunnskap hjelper her. Å lære seg å lese innhold, og hva som står mellom linjene.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, maten er ikke dyr. Anonymkode: 60b69...912 Vel, kan jo diskuteres. Mye mat som er dyr. Biff f.eks. Hvor skulle biffen ellers stamme fra? 😛 Anonymkode: 9283e...cc2
Mardina Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Matprisene har skutt i været på grunn av den ekstraordinære situasjonen med krig i Europa. Bør ikke ikke staten da gå inn og dekke for f.eks prisen på kjøttdeig over 30 kroner? Eller 90% av alt over snittprisen på 10 kroner på brokkoli? Anonymkode: a0061...790 Hvordan mener du at det skal foregå? Kommer nok neppe noe støtte til mat.... 😂 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 Har økt sykt de siste årene det har ikke noe med krig å gjøre. Norge gjør de fattige fattigere å lager stor forskjell på mennesker. Anonymkode: cf429...072 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 Vi har matstøtte, om vi må. Vi må nesten bare prise oss lykkelige for det 😀 Anonymkode: 9283e...cc2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 Norge er det landet som har steget minst i strøm. Canada og mangen andre land har mye dyrere strøm og får ikke masse gratis fra staten som vi gjør! Nå må vi slutte å klage! Hva med å avbryte en av forsikringene imellomtiden da har man plutselig masse mer penger. Anonymkode: b050c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 Et lite funfact. Norge har europas billigste bleier myye billigere enn amerika også.Folk smugler faktisk bleier fra norge. Anonymkode: b050c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et lite funfact. Norge har europas billigste bleier myye billigere enn amerika også.Folk smugler faktisk bleier fra norge. Anonymkode: b050c...44c Ett lite funfact til. Jeg nekter å spise bleier, ett sted går grensen. Anonymkode: 9283e...cc2 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ett lite funfact til. Jeg nekter å spise bleier, ett sted går grensen. Anonymkode: 9283e...cc2 Tror neppe du trenger det. Kjøp det et firstprice loff og kaviar du🤭 Anonymkode: b050c...44c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Norge er det landet som har steget minst i strøm. Canada og mangen andre land har mye dyrere strøm og får ikke masse gratis fra staten som vi gjør! Nå må vi slutte å klage! Hva med å avbryte en av forsikringene imellomtiden da har man plutselig masse mer penger. Anonymkode: b050c...44c Snakk om å snu det på hodet. Først har vi politikere som melder oss inn i ACER og europeisk strømmarked med forsikringer om at strømmen bare vil bli noen få øre dyrere, så betaler vi blodpris for en vare vi burde ha fått til en brøkdel av prisen, og når Staten er så vennlig at den gir tilbake en liten del av overprisen vi har betalt, skal vi takke og bukke for "gaven" vi får ...? Hvis man skal ha et land som forbilde, er neppe den tragiske utviklingen i Canada det rette eksempelet. Anonymkode: 3f7cb...add 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå