Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg konfirmasjon her i huset, og jeg lurer på hva som er vanlig. Dersom du ga bunad til konfirmanten din, fikk hun/han gave i tillegg?

Anonymkode: 514a2...141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Hun får bunad og noen søyler, og selskapet er ikke billig det heller. Så da får hun ikke en gave i tillegg.

Anonymkode: ee31d...c40

• Hjerte 1
Skrevet

30000 eller hva en bunad koster er ikke nok gave? 

Anonymkode: 5ef96...3ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

30000 eller hva en bunad koster er ikke nok gave? 

Anonymkode: 5ef96...3ab

Har ikke sagt at det ikke er nok, ei heller hva den kostet. Jeg lurer bare på om andre har gitt pengegave/gave utenom bunaden.

ts

Anonymkode: 514a2...141

Skrevet

Ja, vi gir 20000,- i tillegg. Ønsker at hun har litt penger på konto. 15 åringer trenger litt penger.

Anonymkode: be6eb...bc8

• Liker 1
Skrevet

Nei absolutt ikke. bunad er gave fra foreldrene. 

De får penger av mange andre, så totalt sett får de begge deler. 

Anonymkode: ea5c7...0fb

Skrevet

Våre har arvet bunad av hver sin bestemor og har derfor fått gave av oss i tillegg. Kjøpte meg nettopp ny bunad selv. Med sølv og annet tilbehør,  kom det på ca 70 000 kr. Hade vi måtte kjøpe til jentene,  hadde de ikke fått noe i tillegg til det nei.

Anonymkode: 516f5...b60

Skrevet

Vi har valgt å gi 5000kr i tillegg til bunad.

Anonymkode: df6e2...602

• Liker 1
Skrevet

Nope, bunad holder

Anonymkode: 9d33f...95f

Skrevet

Ja, hun fikk pengegave i tillegg. Vi har råd til det, så da er det fint å kunne gi en liten "oppstarts"-gave. Settes inn på egen konto sammen med de andre pengegavene fra konfirmasjonen, så de spares til bolig/utdanning o.l.

Skrevet

Ja, er vant med at det gis pengegave i tillegg til bunad. 

Anonymkode: 9a36e...c01

Skrevet

Jeg fikk bunad og et veldig pent - men ikke særlig kostbart - klassisk smykkesett av mine foreldre i -97. Skal sies at bunadsølvet fikk jeg av besteforeldrene mine. Foreldrene mine hadde råd, og ønsket å gi meg noe litt mer anvendelig enn bunad i tillegg.

Anonymkode: af751...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...