Gå til innhold

Kom plutselig på at jeg nesten aldri vasker armene når jeg dusjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekkelt? Vasker selvsagt underliv, armhuler, føtter, bryst/mage og bein. Men av en eller annen grunn bruker jeg ikke såpe på armene. Veldig sjelden. Er det ekkelt? Lukter aldri ekkelt.

Anonymkode: 517c8...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker såpe kun i skrittet og nå og da i armhulene. Er da helt ren for det.

Anonymkode: d07f0...683

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker kun såpe under armhulene og i rumpa, pluss intimsåpe i underlivet. Man trenger ikke såpe der man i utgangspunktet ikke lukter.

Anonymkode: 97bec...8c0

• Liker 4
Skrevet

Det er jo snodig å hoppe over akkurat armene og vaske resten, men jeg kan ikke tenke meg at det er problematisk på noen måte.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker kun såpe under armhulene og i rumpa, pluss intimsåpe i underlivet. Man trenger ikke såpe der man i utgangspunktet ikke lukter.

Vasker du ikke føttene dine??? Du bruker aldri såpe på føttene og vasker deg mellom tærne og under føttene?

Er det noe som lukter er det jo tåfis og føtter.

Anonymkode: a65a9...91a

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vasker du ikke føttene dine??? Du bruker aldri såpe på føttene og vasker deg mellom tærne og under føttene?

Er det noe som lukter er det jo tåfis og føtter.

Anonymkode: a65a9...91a

Mine føtter blir vaska av vannet som renner forbi av resten av dusjen. Har aldri lukta tåfis av meg. Min kompis gjør det samme, han stinker tåfis daglig. 

Anonymkode: 48fb6...e05

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Såpe trengs bare under armene og mellom tærne (husk mellom stortærne).

Huden ellers på kroppen dekkes naturlig av et lag med fett, der skitten skylles av med rent vann.

Hudceller er immunforsvarets ytre forsvarsverk og utvikler antistoff mot bakterier, sopp, virus og parasitter som midd. Når huden vaskes med såpe, svekkes denne forsvarsbarrieren og huden blir mer sårbar for infeksjoner.

Anonymkode: 30794...d31

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
On 1/18/2023 at 7:06 PM, AnonymBruker said:

Mine føtter blir vaska av vannet som renner forbi av resten av dusjen. Har aldri lukta tåfis av meg. Min kompis gjør det samme, han stinker tåfis daglig. 

Anonymkode: 48fb6...e05

🤢 det der er ikke å vaske føttene…. 

Anonymkode: c180b...49e

• Liker 3
Skrevet

Har aldri brukt såpe på kroppen overhodet. Det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 19c6f...9d1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri brukt såpe på kroppen overhodet. Det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 19c6f...9d1

Enig. Man blir faktisk ren av å gni ekstra med vann og håret er selvrensende.

Anonymkode: f5a4a...524

• Hjerte 1
Skrevet

Kun på venusberget, under armene og litt ved rumpa. Ikke såpe på resten av kroppen nei. Aldri fått klager.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

🤢 det der er ikke å vaske føttene…. 

Anonymkode: c180b...49e

Føttene er et kapittel for seg. Det er mange som klager og bærer seg over at de har hard hud på føttene. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Det er enkelt: Tapp noen liter varmt vann i en stamp, ha oppi to-tre never med dødehavssalt og sett føttene oppi til vannet er kaldt. Skrubb med en børste og hardhuden forsvinner. Resultatet er oppsiktsvekkende.

Anonymkode: 30794...d31

Skrevet

Ikke jeg heller til vanlig, så jeg kjøpte ett såpestykke som Keg bruker innimellom. Holder det inni handen og da vasker jeg armer og lår/ legger.

Anonymkode: 635b6...9c3

• Liker 1
Skrevet

Føtter, skritt og armhuler og nakke vaskes med såpe hver dag.

Anonymkode: 635b6...9c3

• Liker 1
Skrevet

Pleier heller ikke å vaske armene ved daglig dusj. Gjør det 1-2 ganger per uke der jeg skrubber hele kroppen med skrubbehansker. Daglig vasker jeg ansikt, hender, føttene, armhulene og skrittet både foran og bak. Det er gjort på 5 minutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 18.59):

AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 18.59):

Jeg bruker såpe kun i skrittet og nå og da i armhulene. Er da helt ren for det.

Anonymkode: d07f0...683

Bare nå og da i armhulene?? 

Skrevet

Jeg bruker klut, først med ansiktsrens for å vaske ansiktet, halsen og ørene, og så skyller den godt, tar på dusjsåpe på kluten og vasker over alt jeg rekker til, og så skyller den godt, og vasker underlivet og tar såpe på så vasker jeg rumpa til slutt. Føler jeg ikke har dusjet før jeg gjør det på den måten.

Føttene vasker jeg i grønnsåpe i fotbad når jeg føler det trengs.

Anonymkode: e7492...557

• Hjerte 1
Skrevet

Blir ikke folk på KG lei av alle disse hva vasker du og hvordan i dusjen-trådene?

Anonymkode: b7031...513

• Liker 3
Skrevet

Såper inn hele kroppen sånn kanskje 1-2 ganger i uka.  Ellers skritt, armer, bryst, under armer og føtter.  Bruker også klut noen ganger, da blir man renere. 

Anonymkode: 78b67...e3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 20.42):

Såpe trengs bare under armene og mellom tærne (husk mellom stortærne).

Mellom stortærne er skrittet. Smart å bruke såpe der. Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...