Gå til innhold

For stort reisebur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår(3 kg) skal til veterinær imorgen. Vi har tre store reisebur, alle beregnet for de store guttene våre(ca.7 kg). Blir da reiseburene for store for hun på 3 kg?

Anonymkode: e4a08...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er spørsmålet egentlig? Skal du reise på fly? I bil? Hva slags dyr er det du skal til veterinæren med? 

Anonymkode: 554cd...c6a

Skrevet

Bur blir aldri for store. Bare bruk buret du har.

Jeg sender avgårde dyr på fly daglig og vi nekter å sende dyr i for små bur. At en liten chihuahua kommer i ett bur for en stor rottweiler er bare positivt. Større plass, jo bedre for dyret.

Anonymkode: 1cfe0...b9e

• Liker 1
Skrevet

Heller for stort, enn altfor lite.

Anonymkode: a8ed4...9ec

Skrevet

Bruker du bur til barn?

Anonymkode: e22f1...ad4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg sender avgårde dyr på fly daglig og vi nekter å sende dyr i for små bur. At en liten chihuahua kommer i ett bur for en stor rottweiler er bare positivt. Større plass, jo bedre for dyret.

Tenkte at om buret var for stort ville hun bli slengt rundt inni der. Hun er gammel og skjør, og jeg er bare en bekymret (mat)mor.

Hun er en katt og vi skal kjøre bil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tenkte at om buret var for stort ville hun bli slengt rundt inni der. Hun er gammel og skjør, og jeg er bare en bekymret (mat)mor.

Hun er en katt og vi skal kjøre bil. 

Med mindre du planlegger å kjøre rally på vei til veterinæren, så trenger du ikke å bekymre deg

Anonymkode: 554cd...c6a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har noen matter med antiskli som jeg legger i reiseburene. Mer behagelig for dyrene å ikke skli rundt i buret. Hvis du ikke har det, så bruk f.eks et litt stort håndkle eller pledd som du bretter til og legger inn i buret, pass på at det ligger stødig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heller for stort, enn altfor lite.

Anonymkode: a8ed4...9ec

Ikke I bil. I bil skal buret være bare så vidt stort nok til å snu seg i. 

Anonymkode: 04058...b21

• Liker 1
Skrevet

Hva tror du skjer hvis det inntreffer en ulykke med bråbremsing når den lille veskehunden sitter i bur stort nok til en voksen Bernard Sennen? Jo det blir ferdig presset kjøttdeig gjennom nettingen.

Bur kan absolutt bli for stort hvis en også tenker sikkerhet og overlevelse for den firbente. Skal man kun sikre seg mot at hunden ikke blir en prosjektil som tar livet av menneskene i bilen, da kan et bur aldri bli for stort.

Anonymkode: 3b370...ec9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...