Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere synes om å spørre kjæresten sin om fortiden.. Har en godt voksen kjæreste med mange venninner på sosiale medier og det er masse kommentarer meg hjerter og vakre deg, nydelige deg, plystre plystre osv. Av og til spør jeg hvilken relasjon de har eller har hatt og det liker han ikke. Mener fortid er fortid og at han bare er en sånn person som kommenterer bilder på den måten .. jeg kjenner jeg synes det er ubehagelig 🙈 føles som han lodder stemningen alle veier .. er jeg hysterisk nå? Følger jeg ikke med i tiden eller noe sånt? 😅 er det innafor å spørre om disse relasjonene eller har han grunn til å bli sur? Hjelp takk 🙏🏼

Anonymkode: 3f743...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortid har gjort en til den personen man er i dag. Jeg mener likevel at fortiden har noe å si, til en viss grad, da jeg er opphengt i mønstre. Er sikkert autist. 

Men noe man aldri bør gjøre, er å stille spørsmål man ikke ønsker/takler å ha svar på. 

Graver du, graver du deg selv ned også, kanskje. 

Er en balansegang det her.. 

• Liker 6
Skrevet

Graver du i fortiden, må du være forberedt på å høre ting du ikke liker. Da er det for sent å angre. Det er bilder på netthinnen som aldri blir borte. Bor dere på et lite sted hvor "alle kjenner alle" så vil du alltid føle på at "hun har pult mannen min", "hun har sugd på kuken jeg suger på", "kuken som jeg suger på har vært har vært i hennes rumpe", "han har fylt munnen hennes med sæd" osv osv. 

Uutholdelig...

Anonymkode: e29c5...5a0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lurer på hva dere synes om å spørre kjæresten sin om fortiden.. Har en godt voksen kjæreste med mange venninner på sosiale medier og det er masse kommentarer meg hjerter og vakre deg, nydelige deg, plystre plystre osv. Av og til spør jeg hvilken relasjon de har eller har hatt og det liker han ikke. Mener fortid er fortid og at han bare er en sånn person som kommenterer bilder på den måten .. jeg kjenner jeg synes det er ubehagelig 🙈 føles som han lodder stemningen alle veier .. er jeg hysterisk nå? Følger jeg ikke med i tiden eller noe sånt? 😅 er det innafor å spørre om disse relasjonene eller har han grunn til å bli sur? Hjelp takk 🙏🏼

Let me guess... Han står oppført med "Livets harde skole" som utdanning på Facebook?

Anonymkode: 76412...dc8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hvis du ikke takler at han har fortid må du finne deg en uten fortid eller være singel.

Skrevet

Du kan spørre.

Han kan velge å ikke svare.

Du kan velge å gjøre det du ønsker med at han ikke svarer.

Skrevet

Jeg tror det er lurere å snakke om hva nåtidens kontakt gjør med deg slik at han kan forstå deg og du kan forstå ham enn hva fortiden har vært. Jeg kan ikke se for meg at et tidligere ligg f.eks. har noe å si for om han har mer eller mindre lyst på en dame.

Anonymkode: 626f4...aa4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det han som kommenterer slike kommentarer, eller er det damene som gjør det? 

Anonymkode: 0db86...75e

• Liker 1
Skrevet

Fortid er fortid. Men kommentarene på bildene er jo ikke fortid, det skjer i nåtid.

Så det er helt innafor at du forklarer ham hvordan dette føles for deg. Han kan jo ikke avfeie deg med at det er fortid, når disse kommentarene skjer nå.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Let me guess... Han står oppført med "Livets harde skole" som utdanning på Facebook?

Hva i alle dager har dette med saken å gjøre? 

Er du imot de som har gått livets harde skole? 

Anonymkode: 906c8...b28

• Liker 1
Skrevet

En sånn kjæreste hadde ikke jeg villet hatt.

Anonymkode: 08312...cbc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det han som kommenterer slike kommentarer, eller er det damene som gjør det? 

Anonymkode: 0db86...75e

Han ..

• Hjerte 2
Skrevet

Då er det tydeligvis ikkje fortid for han, om han kommenterer dette no? Høres tvilsomt ut, og eg hadde ikkje slappa av med sånn oppførsel på mannen..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortid er ikke "fortid", nei.

Fortiden er det eneste som kan fortelle deg noe om en person. Og dette praktiserer vi helt konsekvent i absolutt alle sammenhenger.

Folk som har vært snille i fortiden oppfattes som snille. Folk som har vært slemme i fortiden oppfattes som slemme. Hva er det som gjør at noen anses som hensynsløse? Svaret er hvordan de har opptrådt i fortiden. Samme gjelder gavmild og gjerrig, skeptisk og lettlurt, ryddig og rotete, morsom og kjedelig, og alle andre vurderinger vi gjør av folk: Basert på fortid.

Fortiden er det eneste vi har av informasjon. Nåtiden er bare et øyeblikksbilde, og den er fortid i morgen. Fremtiden kan vi selvfølgelig ikke vurdere ut fra. Og da gjenstår kun fortid som kilde til informasjon… og vi bruker den helt konsekvent.

Men av en eller annen grunn skal seksuell fortid liksom være helt "annerledes" enn annen fortid. Der må vi liksom ikke finne på å trekke en eneste konklusjon. Grunnen? Nei, det kan ingen faktisk svare på.

Vel, dette er rett og slett galt. Seksuell fortid er ikke annerledes enn all annen fortid. Spesifikt: Den er noe du kan trekke informasjon ut av.

Og det bør du også gjøre.

For den sier noe om vedkommende. Ikke nødvendigvis alt, det er til en viss grad mulig å endre seg, men det sier noe.

Endret av ClausSaus
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn som Kjell Inge Røkke mener du? 

Anonymkode: 67537...002

• Liker 1
Skrevet

Etter 5 år med min godt voksne kjæreste har jeg fremdeles ingen ide om hvor mange kjærester han har hatt tidligere, hvor mange han har ligget med osv. Vet at han har vært gift en gang og har tre barn. Han vet ikke mye om min fortid i forhold til menn heller, bare at jeg aldri har vært gift eller har barn. Jeg  hadde ikke brydd meg om slike kommentarer, tenker veldig sjeldent på hans fortid, hvor mange damer han har hatt osv. Møter ex-kona hans innimellom siden de har flere voksne barn sammen, men det er bare hyggelig. Kanskje jeg et rar. 

Anonymkode: d554f...788

• Liker 2
Skrevet

Har selv en fortid, men man bør jo kanskje ikke buse ut med slikt overfor den man er kjæreste med. 
Jeg synes han burde ta mere hensyn til deg. 

Skrevet

Fortiden er jo en ting, men at han kommenterer slikt på andres poster/bilder er jo bare så utrolig kleint. Hvorfor gjør han det?

Jeg har ikke behov for å kjenne alle mannens detaljer, men jeg hadde ikke likt om han skrev slike ting, verken til meg eller andre. Spesielt ikke til andre. Det er som sagt kleint og flaut, og jeg hadde gremmes over at andre kan lese det. Og om det er gamle flammer og kjærester han skriver slik til, så er det jo ikke fortid? 

Nei, en slik fyr kunne ikke jeg klart å være i et forhold med. Jeg hadde heller ikke følt meg spesiell for han. 

Anonymkode: b8e59...a13

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg inngår kun relasjoner med mennesker jeg kjenner.  En mann som har pult 30 damer og hatt 11 "seriøse" forhold i en alder av 40 år kan en annen dame + sykdommene hans heller få. 

Man har kun seg selv å takke hvis man overhodet ikke ønsker å bli kjent med sin nærmeste - avdekke hans eller hennes holdninger, verdier og personlighet.  Normale folk gjør det uten å spørre og grave om detaljer, det holder lenge med de store linjene for å avdekke hvem en person er.

Anonymkode: c8ae8...46d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Den type kommentarer syns jeg er langt over grensen til noen som er i et forhold. Er du sikker på at han ikke skjuler deg for de og egentlig driver å flørter med de? Det er nemlig IKKE normalt å kommentere sånn til hverken en kompis eller en tidligere sexpartner så lenge det er fortid! 

At han bare avfeier spørsmålene dine med at fortid er fortid sier meg at han har noe å skjule her siden han nekter å prate om det. Du burde få vite hvem disse jentene er, hvordan han kjenner de, om de opprettholder en til en kontakt fortsatt og se innholdet i den kommunikasjonen og bli imøtekommet på at du ikke liker det så han må slutte å akseptere sånne kommentarer. 

Det gir seg nemlig fort om han bare ignorerer det, men her er det åpenbart at han pleier kontakten mellom de så jentene føler seg velkommen til å skrive sånt!

Anonymkode: 807c4...87f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...