norw Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Jeg var hos politiet lille julaften og anmeldte en voldsepisode. Oppga to vitner med navn og tlf nr i tillegg til å oppgi at en vekter fikk med seg hendelsen. Har bare tenkt at dette vil bli henlagt, selv om saken burde vært plankekjøring, men ikke fått brev i posten. Så ble jeg kontaktet av et av vitnene i dag, 18. januar (!), som gjennomførte et telefonavhør i dag... Jeg skjønner at politiet har mye å gjøre, men nesten en mnd etter hendelsen? Hvor mye skal et vitne huske så lenge etterpå? Vitnet ble til og med spurt om hvordan gjerningsmannen var kledd. Det husker man ikke med mindre det var et spesielt antrekk, og hvilken betydning har antrekket? Jeg ville ikke vært i stand til å beskrive antrekket neste dag engang, og så skal det sies at antrekket ikke var noe tema da jeg anmeldte hos politiet, ble stilt spørsmål osv og da jeg snakket med politiet brukte vi over en halvtime på dette. Men virker i hvert fall som at politiet prioriterer dette til en viss grad når de kontakter vitner. Ble også sagt at politiet regner med å kalle inn gjerningsmannen til avhør, men vet ikke om det har skjedd. Edit: nesten en mnd siden anmeldelsen, hendelsen oppstod for ganske nøyaktig en mnd siden. Endret 18. januar 2023 av norw
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Var innom politihuset for å anmelde et tyveri en gang. Leverte inn skjema til damen bak disken og fikk med meg et ferdigskrevet brev om henleggelse med meg ut. Da snakker vi effektivitet. Anonymkode: ac5c9...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå