Gå til innhold

noen ytelser dersom jeg flytter hjemmefra

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har litt lyst til å flytte hjemmefra. jeg blir nok student samtidig, men det er kanskje et kriterie at man må være student for å få noe som helst??

jeg blir da boende sammen kjæresten, har en liten deltidsjobb og studere heltid ved uio. kan jeg få noen ytelser dA? og hva? og hvor mye? og hva må til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får noen ytelser/stønader jeg - annet enn lån/stipend fra Lånekassen...

Se på www.lanekassen.no

Skrevet
jeg har litt lyst til å flytte hjemmefra. jeg blir nok student samtidig, men det er kanskje et kriterie at man må være student for å få noe som helst??

jeg blir da boende sammen kjæresten, har en liten deltidsjobb og studere heltid ved uio. kan jeg få noen ytelser dA? og hva? og hvor mye? og hva må til?

Hvilke stønader/ytelser tenker du på da?

unge friske folk har ikke krav på noe.

Skrevet

kan man ikke få noe borteboerstipend eller slikt? jeg vet ikke helt jeg,,,sjkek det ut på lånekassen sine sider..

Skrevet

Eneste jeg kan komme på, er lånekassen, ja. Der kan du søke om fullt stipend. Du får borteboerstipend etter hvor langt/hvor mye det koster å reise hjem til folkeregistrert adresse. Det er visse kriterier du må oppfylle for å få stipend (ikke ha over x kroner i formue f.eks)

Skrevet

Gå på biblioteket og lån Stipend og Legathåndboken. Du finner sikkert noe du kan søke der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...