AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Var så dum og tok en kjøretur sammen med min kjæreste som har lappen for å øvelseskjøre. Ble stoppa i fartskontroll i 50 sona for å kjøre 59 Har fått forelegg på 9000, men det står ingenting om sperrefrist der?! Hvor får jeg vite den? Anonymkode: 02f18...4df
petterm Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Hvorfor har du fått bot? Trodde det var ledsager som fikk bot. "Ledsager regnes for å være føreren av bilen under øvelseskjøring, har føreransvaret og må stå til rette ved ulovlig øvingskjøring eller brudd på trafikkreglene. Blir dere tatt i en fartskontroll for eksempel, er det som regel ledsager som ender opp med bot eller prikk på førerkortet." https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/regler-for-ovingskjoring Ser ikke ut som om du får sperrefrist for å kjøre for fort: https://www.marusfritrafikk.no/lover-og-regler/nar-far-du-utsettelse-av-forerkortet/
petterm Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 17.49): Var så dum og tok en kjøretur sammen med min kjæreste som har lappen for å øvelseskjøre. Ble stoppa i fartskontroll i 50 sona for å kjøre 59 Har fått forelegg på 9000, men det står ingenting om sperrefrist der?! Hvor får jeg vite den? Anonymkode: 02f18...4df Ser at 9000 kr er veldig mye for 9km over i 50 sone. Kan det være at kjæresten din ikke oppfyller kravene til ledsager? I så fall får du nok sperrefrist.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 jeg har ikke lappen..typen har lappen, skulle øvelseskjøre. fått forelegg der det ikke står noe om sperrefrist kun at æ har brudd første ledd i vegtrafikkloven paragraf 24 og at keg får en bot på 9000kr for å kjøre uten lappen + for fort Anonymkode: 02f18...4df
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): en bot på 9000kr for å kjøre uten lappen + for fort Anonymkode: 02f18...4df Da har han ikke oppfylt kravet for å øvelseskjøre med noen og ja, da kan det være at du får sperrefrist ettersom du ikke har øvelseskjørt, men kjørt ulovlig Anonymkode: f7f41...847
TheHairyToothfairy Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Sperrefrist vil eventuelt bli opplyst om senere fra enten politiadvokat eller SVV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå