Gå til innhold

jeg vil være gift før barn, men han vil ikke gifte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboer har vært forlovet i 2 år(det var jeg som fridde). Jeg har fortalt han at jeg vil være gift før jeg får barn. i 2 år nå har han kommet med unnskyldninger på hvorfor vi ikke  bør gifte oss enda, jeg har på en måte skjønt hele tiden at han ikke egt vil gifte seg. fikk bekreftet av han nå at han ikke vil gifte seg. jeg vet at han ser en fremtid med meg ettersom han sa at han vil ha barn med meg, og jeg vil ha en fremtid og barn med han, men jeg vet ikke om jeg klarer å gi slipp på ekteskap før barn. nå sitter jeg med valget om å gå imot meg selv ved å ikke gifte meg men ha en fremtid med den jeg elsker, eller gå ifra den jeg elsker fordi han ikke vil gifte seg. noen råd?

Anonymkode: 1c2eb...6f1

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil ikke gifte seg med DEG. 

Anonymkode: 1aa39...491

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva begrunner han det med? 

Anonymkode: 2710b...640

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva begrunner han det med? 

at ekteskap ikke er så viktig for han.

• Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men det er jo viktig for deg? Så da burde det vært viktig for han også. 

Hvordan er han ellers? 

• Liker 26
Skrevet

Hvis ekteskap ikke er viktig for han,.Men viktig for deg, ville jeg tatt det som et rødt flagg at han ikke.er villig til å gjøre det for deg

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor har du et behov for å gifte deg?

Anonymkode: 9c692...a75

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da burde det ikke vært noe problem å gifte seg fordi det er viktig for DEG!

Anonymkode: 7ed38...68d

• Liker 23
Skrevet

Da lå du legge fram argumenter for hvorfor dere skal gifte dere, noe i denne tidsepoken ikke har noen andre fordeler enn økonomiske og juridiske. Ellers kan du alltids kreve at barnet bare tar ditt etternavn som kompensasjon?

Anonymkode: e4235...8bf

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Menn som ikke vil miste drømmekvinnen sin gifter seg med henne. Sånn er det. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han vil ikke gifte seg med DEG. 

Ingenting som tyder på det. 

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Ingenting som tyder på det. 

Ehhh….Jo. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

jeg og samboer har vært forlovet i 2 år(det var jeg som fridde). Jeg har fortalt han at jeg vil være gift før jeg får barn. i 2 år nå har han kommet med unnskyldninger på hvorfor vi ikke  bør gifte oss enda, jeg har på en måte skjønt hele tiden at han ikke egt vil gifte seg. fikk bekreftet av han nå at han ikke vil gifte seg. jeg vet at han ser en fremtid med meg ettersom han sa at han vil ha barn med meg, og jeg vil ha en fremtid og barn med han, men jeg vet ikke om jeg klarer å gi slipp på ekteskap før barn. nå sitter jeg med valget om å gå imot meg selv ved å ikke gifte meg men ha en fremtid med den jeg elsker, eller gå ifra den jeg elsker fordi han ikke vil gifte seg. noen råd?

Hvorfor ønsker du å gifte deg, ts?

Altså - hva tror du at du oppnår med å gå til nærmeste rådhus og få ordfører til å binde dere juridisk til å forsørge hverandre? Vær konkret. Og vi snakker her KUN om det å gifte seg. Den juridiske biten. Dersom du er snurt fordi du ikke får kle deg i kjole og være midtpunkt? Inviter til fest. Kjøp kjole. Null problem. Har ingen sammenheng med å gifte seg.

Og før dere tar vurderingen på om dere skal få barn sammen - lag på fellesen en konkret plan for oppdragelsen til barna etter at mor og far slutter være kjærester. 

Jeg ser ikke poenget ditt med «vi må være gift». Å sammen få barn binder dere til hverandre livet ut. Slutter dere, med felles barn, å være bestevenner? Da slutter dere samtidig å være ok foreldre. Så det slutter man aldri med, etter barn. Gifter man seg? Null forskjell fra å være knullekompiser, utover en formell søknad som alltid blir akseptert. Trenger aldri se hverandre mer.

Anonymkode: 20a04...69b

• Liker 3
Skrevet

Altså - hva tror du at du oppnår med å gå til nærmeste rådhus og få ordfører til å binde dere juridisk til å forsørge hverandre? Vær konkret. Og vi snakker her KUN om det å gifte seg. Den juridiske biten. Dersom du er snurt fordi du ikke får kle deg i kjole og være midtpunkt? Inviter til fest. Kjøp kjole. Null problem. Har ingen sammenheng med å gifte seg.

Og før dere tar vurderingen på om dere skal få barn sammen - lag på fellesen en konkret plan for oppdragelsen til barna etter at mor og far slutter være kjærester. 

Jeg ser ikke poenget ditt med «vi må være gift». Å sammen få barn binder dere til hverandre livet ut. Slutter dere, med felles barn, å være bestevenner? Da slutter dere samtidig å være ok foreldre. Så det slutter man aldri med, etter barn. Gifter man seg? Null forskjell fra å være knullekompiser, utover en formell søknad som alltid blir akseptert. Trenger aldri se hverandre mer.

Det er veldig lite lurt å ikke gifte seg hvis man planlegger barn. Fint oppsummert her: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/21Awev/samboer-gift-deg-tore-thallaug

TS, hvis han ikke vil gifte seg så er han usikker på forholdet, han vil ikke forplikte seg. Jeg ville ikke fortsette å være sammen med noen som ikke er sikker på forholdet, i hvert fall ikke planlegge barn. Da ville jeg heller funnet noen som også ønsket det samme som deg. 

Anonymkode: fadd0...07e

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler ikke om økonomi, jeg vil ha særeie. Det handler ikke om festen. Det handler om tro og religion. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Om det ikke er så viktig for han, hvorfor holde sånn igjen da når det er viktig for deg?

Om han tror ekteskap er en forpliktelse, så bør han hvert fall ikke få barn. For det er en forpliktelse større enn ekteskap .

Anonymkode: ac400...68a

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Det handler ikke om økonomi, jeg vil ha særeie. Det handler ikke om festen. Det handler om tro og religion. 

Deler han din tro og religion?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det ikke er så viktig for han, hvorfor holde sånn igjen da når det er viktig for deg?

Om han tror ekteskap er en forpliktelse, så bør han hvert fall ikke få barn. For det er en forpliktelse større enn ekteskap .

Anonymkode: ac400...68a

Riktig. Jeg vil at vi skal kunne forplikte oss til hverandre før vi sammen går inn for å skape et liv som er den største forpliktelsen av alt.

• Liker 7
Skrevet
Guttibobledress skrev (1 minutt siden):

Deler han din tro og religion?

Nei

Skrevet

Vel… kan det ligge der? 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...