Gå til innhold

Spontanabort og risiko for nytt avvik i neste graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser dessverre ofte her inne om spontanabort, MA og avbrutt svangerskap pga. avvik. Har selv opplevd å måtte avbryte svangerskap pga. avvik og spontanabortere (ukjent årsak).

Det jeg lurer på er om noen av dere som har opplevd sånt, har fått friske barn etterpå? I triste og pessimistiske stunder tenker jeg jo at jeg sikkert kommer til å oppleve stort avvik eller SA igjen, at sjansen liksom er større for det enn at jeg endelig får et friskt barn.

Hvordan har det gått med andre som har blitt gravid etter avvik og/eller SA? Hvor stor er gjentakelsesfaren? Er det slik at med et stort avvik og en SA bak meg, er sjansen større for at det går galt enn at det går bra neste gang? Noen som har statistikk? Googler ofte, men finner så sprikende informasjon.

Anonymkode: 8b116...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått fire friske barn i ettertid😊 Fått TUL og utvidet ultralyd hos fostermedisin.

Anonymkode: ea39e...273

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fått fire friske barn i ettertid😊 Fått TUL og utvidet ultralyd hos fostermedisin.

Anonymkode: ea39e...273

Opplevde du SA før friske barn, eller avbrutt svangerskap/medisinsk abort pga. avvik? Jeg har opplevd begge, så veldig pessimistisk nå.

Fantastisk at du fikk friske barn etterpå. :)

Anonymkode: 8b116...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...