AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Dere som har vært sammen lenge: hva snakker dere om? For eksempel på date, eller sofakvelder, eller ved middagsbordet? Det blir liksom det samma hver dag; barna, jobben, familien, huset, og noen ganger aktuelle saker fra nyhetene... På datekvelder ender vi opp med de samme dagligdagse samtaleemnene. Hva kan vi gjøre for å ha mer spennende samtaler? Anonymkode: 28644...f52
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Hm. Vi snakker om hva vi gjør. Nå som det er roligere på Coronafronten, går det jo an å reise bort. Jeg var nylig i Stockholm med familie uten ham. Jeg skal snart reise på tur med koret mitt, besøke søstera mi og dra på hytta. Trening og venner. Vi har ikke så mye planlagte datekvelder egentlig, prøver heller å gjøre spennende ting hver for oss og ta med oss energien når vi møtes. Anonymkode: aaacb...96b
Theresecsk Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Nei litt om jobb, hus oppussingen, ting vi planlegger, unger😁middager 😂😂😂er ikke så mye interessant etter flere år, alt blir normalt 😌
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Absolutt alt... Det har jeg egentlig aldri reflektert over en gang.. I senga i dag tidlig snakket vi kort om et par ting vi ville til helgen (sove lenge, som aldri skjer 😝). Var en kort tur på kjøkkenet sammen, da var det mest logistikk, og litt humor. Jeg svippet han innom jobb da jeg kjører den veien, da snakket vi musikk og podcast (som jeg liker å ha på i bilen). Da vi kom hjem snakket vi en del om utfordrende ting på jobb, særlig hans krever en del akkurat nå, og da sparrer vi en del. Om vi spiser en rolig middag går egentlig samtalen i alle retninger. Vi snakker gjerne om ferie, reise, planer fremover. Litt dypere samtaler om familie, sorg, ting som har preget oss. Innimellom fabler vi om drømmer langt inn i fremtiden, et hus i varmen. Berører innimellom hvor heldige vi er som har hverandre, litt nostalgi over fortiden, gode minner. Innimellom er vi innom politikk og nyheter, verdensbildet generelt. Har vært sammen i 20 år. Anonymkode: da459...25d 1 3
Tripptrapp1 Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dere som har vært sammen lenge: hva snakker dere om? For eksempel på date, eller sofakvelder, eller ved middagsbordet? Det blir liksom det samma hver dag; barna, jobben, familien, huset, og noen ganger aktuelle saker fra nyhetene... På datekvelder ender vi opp med de samme dagligdagse samtaleemnene. Hva kan vi gjøre for å ha mer spennende samtaler? Anonymkode: 28644...f52 I tillegg til de dagligdagse tingene som handler om vår lille flik av verden, så snakker vi om aktuelle nyheter, samfunnet, politikk, verden, hva vi har lest av spennende forskning eller annet stoff, mat og restauranter, musikk, bøker, hvor vi vil dra på tur neste gang osv. Vi har aldri problemer med å finne noe å prate om. Men det beste er i grunn at begge syns det er helt greit å bare være stille sammen innimellom også. Det er en kunst det også.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt alt... Det har jeg egentlig aldri reflektert over en gang.. I senga i dag tidlig snakket vi kort om et par ting vi ville til helgen (sove lenge, som aldri skjer 😝). Var en kort tur på kjøkkenet sammen, da var det mest logistikk, og litt humor. Jeg svippet han innom jobb da jeg kjører den veien, da snakket vi musikk og podcast (som jeg liker å ha på i bilen). Da vi kom hjem snakket vi en del om utfordrende ting på jobb, særlig hans krever en del akkurat nå, og da sparrer vi en del. Om vi spiser en rolig middag går egentlig samtalen i alle retninger. Vi snakker gjerne om ferie, reise, planer fremover. Litt dypere samtaler om familie, sorg, ting som har preget oss. Innimellom fabler vi om drømmer langt inn i fremtiden, et hus i varmen. Berører innimellom hvor heldige vi er som har hverandre, litt nostalgi over fortiden, gode minner. Innimellom er vi innom politikk og nyheter, verdensbildet generelt. Har vært sammen i 20 år. Anonymkode: da459...25d Høres ut som oss 💕 Vi sier også mye pent til hverandre, og flørter med hverandre ❤️ Anonymkode: c4030...98b
SPOCA Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Absolutt alt, ja. Det går i alt fra politikk og samfunn, til spill, musikk, film og andre interesser. Vi diskuterer og snakker om alt og ingenting. Vi snakker mye om oss også, f.eks det som fungerer godt i forholdet, hva vi setter pris på ved den andre osv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 Theresecsk skrev (9 minutter siden): Nei litt om jobb, hus oppussingen, ting vi planlegger, unger😁middager 😂😂😂er ikke så mye interessant etter flere år, alt blir normalt 😌 Det er slik jeg ofte føler det er, og jeg tror jeg kjeder meg litt. Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden): I tillegg til de dagligdagse tingene som handler om vår lille flik av verden, så snakker vi om aktuelle nyheter, samfunnet, politikk, verden, hva vi har lest av spennende forskning eller annet stoff, mat og restauranter, musikk, bøker, hvor vi vil dra på tur neste gang osv. Vi har aldri problemer med å finne noe å prate om. Men det beste er i grunn at begge syns det er helt greit å bare være stille sammen innimellom også. Det er en kunst det også. Vi har alltid noe å snakke om, men det går som regel stort sett i det samme. SPOCA skrev (4 minutter siden): Absolutt alt, ja. Det går i alt fra politikk og samfunn, til spill, musikk, film og andre interesser. Vi diskuterer og snakker om alt og ingenting. Vi snakker mye om oss også, f.eks det som fungerer godt i forholdet, hva vi setter pris på ved den andre osv. Jeg tror det jeg savner er den siste biten der, det å snakke om oss, forholdet vårt og om hverandre. Hvordan kan vi gjøre det, og gjøre det til en vane? Anonymkode: 28644...f52
Theresecsk Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 Blir jo litt sånn med alle spes i ekteskap/forhold over år med barn osv. er liksom livet 😀er viktig å finne på litt ting å da bare som kjærester 😀
WilhelmineAmalie Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 Snakker om alt mellom himmel og jord😂 ulike scenarioer, barn, drømmer, serier, interessene til hverandre, skole, minner osv🥰 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 Hmm, vi snakker om alt og ingenting. Dagligdagse ting, familie, fremtid, serier, musikk, politikk. Jeg er veldig glad i å høre om dagen hans og han om min. Vi tuller og fjaser veldig mye enkelte dager, mens andre dager er det lite snakk. Han jobber i nordsjøen så blir lite prat de to ukene han er på jobb. Anonymkode: 8d88f...bbd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 Barna, middager, helgens planer, planlegger ferier og reiser, dåp/konfirmasjon planlegging sammen, snakker om alt og ingenting. Anonymkode: c4077...49e
Alltidpå Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 Det som opptar oss, hverdagen, drømmer, mål/ambisjoner, tanker. Når vi er ute å spiser bare vi to snakker vi gjerne om oss som par, hvor mye vi setter pris på hverandre, hvor godt det er med litt tid alene, sånne ting. Men snakker om hverdagslige ting da også.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 Etter så mange år sammen, går praten i barn, fritid, hva skal vi ha til middag, ferie, helgen og mye stilletid. Vi liker å pusle med egne ting også, sånn lader vi batterier. Når vi var yngre gikk vi på ofte på resturant, men etter mange år så ble det kjedelig. Så gjorde vi ikke det på mange år og overhode ikke når ungene kom. Men nå når vi har barnevakt, er det så eksotisk å ha date på resturant. Vi ler av det hver gang. Anonymkode: 46e62...6fe 1
Rosa Dartle Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 Føler vi snakker om alt mulig rart. Oss, sex, tidligere reiser, unger, venner, jobben, tanker om mulig karriere, diskuterer politikk og samfunn, oppussing osv.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 Hva med å kjøpe en sånn kortboks? De har en på bokhandelen som heter Gylne Øyeblikk, men det mest kjente er nok Fuelbox. Sånne kort med ulike tema og spørsmål som kan sette i gang samtalen. Tenker at det kan være fint hvis man har gått litt i stå og ikke helt vet hvor man skal begynne. Anonymkode: 58f8d...142
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å kjøpe en sånn kortboks? De har en på bokhandelen som heter Gylne Øyeblikk, men det mest kjente er nok Fuelbox. Sånne kort med ulike tema og spørsmål som kan sette i gang samtalen. Tenker at det kan være fint hvis man har gått litt i stå og ikke helt vet hvor man skal begynne. Anonymkode: 58f8d...142 Gylne øyeblikk har jeg (er ikke ts). Syns ikke den er såå bra. Er sånne spm som hvem var superhelten din når du var barn, hvem var favorittforelderen din, hva er ditt beste minne etc. Noen gode spørsmål også. Jeg har lagt de i to bunker og har en bunke jeg tenkte å gå gjennom med en date med, men det blir jo veldig intervju aktig gjør det ikke? Hva slags spørsmål er det i fuelbox? Anonymkode: 65c1b...c08
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 Theresecsk skrev (5 timer siden): Blir jo litt sånn med alle spes i ekteskap/forhold over år med barn osv. er liksom livet 😀er viktig å finne på litt ting å da bare som kjærester 😀 Vi finner jo på ting, gjør mye sammen. Men det er samtaleneemnene som ofte er... kjedelige. Anonymkode: 28644...f52
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å kjøpe en sånn kortboks? De har en på bokhandelen som heter Gylne Øyeblikk, men det mest kjente er nok Fuelbox. Sånne kort med ulike tema og spørsmål som kan sette i gang samtalen. Tenker at det kan være fint hvis man har gått litt i stå og ikke helt vet hvor man skal begynne. Anonymkode: 58f8d...142 Det var ikke dumt! Takk for tips. Skal sjekke ut sånne kort. Anonymkode: 28644...f52
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 Det dere gjør for å ha mer spennende samtaler er jo så enkelt som å starte den samtalen du ønsker. Hva er spennende for deg? Start å snakke om det. Vi snakker om det vi interesserer oss for. Bøker vi har lest. Artikler vi har lest som fikk oss til å tenke. No spennende vi har fantasert eller drømt om. Jeg er fæl på å lage sosiale dilemma spørsmål av typen "tenk hvis ... hva ville du gjort da?". Jeg er generelt en person som undrer meg over veldig mye, så da blir samtalen deretter. Finn ut hvem du er, hva du liker og del det deretter med din kjære. Anonymkode: 63702...309 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå