AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Jeg har akkurat begynt på Aap og skal få Aap mens jeg tar siste året mitt av utdanning og få behandling i traumegruppe og hos Dps. Kan jeg samtidig få lån hos lånekassa eller er ikke det lov? Har nav innsikt i utbetalinger man får fra lånekassa? Vil ikke gjøre noe feil Anonymkode: 50b2b...820
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har akkurat begynt på Aap og skal få Aap mens jeg tar siste året mitt av utdanning og få behandling i traumegruppe og hos Dps. Kan jeg samtidig få lån hos lånekassa eller er ikke det lov? Har nav innsikt i utbetalinger man får fra lånekassa? Vil ikke gjøre noe feil Anonymkode: 50b2b...820 Det påvirker ikke aap at du mottar støtte fra lånekassen. Det som er viktig er at utdanningen din er godkjent i aktivitetsplanen. Anonymkode: ccdc7...0d7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Du har lov til å få lån fra lånekassa selv om du går på aap. Jeg har selv gjort det samme. Men du står i fare for å ikke få omgjort noe til stipend på grunn av inntektsgrensen. Anonymkode: a36c0...27d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Du må iallefall informere nav om det. Det er jo lov å ta opp lån, men hvis nav mener det er en ekstra inntekt så kan du få mindre i aap. Anonymkode: 39d5a...9a0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må iallefall informere nav om det. Det er jo lov å ta opp lån, men hvis nav mener det er en ekstra inntekt så kan du få mindre i aap. Anonymkode: 39d5a...9a0 Det er et lån og ikke en inntekt. Så Nav kommer ikke til å redusere Aap. Men det er riktig at Nav må informeres: Nav må godkjenne utdanningen som et tiltak. Anonymkode: 8f4ec...e2c 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må iallefall informere nav om det. Det er jo lov å ta opp lån, men hvis nav mener det er en ekstra inntekt så kan du få mindre i aap. Anonymkode: 39d5a...9a0 Nei man får ikke mindre i aap Anonymkode: a36c0...27d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Ok, takk for svar. Utdanningen er godkjent hos nav og ligger inne i aktivitetsplanen, hadde som sagt bare siste året igjen Anonymkode: 50b2b...820 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ok, takk for svar. Utdanningen er godkjent hos nav og ligger inne i aktivitetsplanen, hadde som sagt bare siste året igjen Anonymkode: 50b2b...820 I så fall er det 0 problem. Hilsen ansatt i NAV. Men, jeg vil anbefale å heller stille slike spørsmål til NAV, du kan aldri vite hvem som svarer deg her. Du kan bruke denne tjenesten: https://www.nav.no/skriv-til-oss Anonymkode: ccdc7...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I så fall er det 0 problem. Hilsen ansatt i NAV. Men, jeg vil anbefale å heller stille slike spørsmål til NAV, du kan aldri vite hvem som svarer deg her. Du kan bruke denne tjenesten: https://www.nav.no/skriv-til-oss Anonymkode: ccdc7...0d7 Jeg er helt enig med min kollega her. Du kan få lån fra Lånekassen mens du mottar AAP, og det påvirker ikke AAP-utbetalingene dine. Bruk Skriv til oss, eller chatten vår hvis du lurer på noe (der kan du også være anonym). Her ser du alle måtene du kan kontakte oss på: https://www.nav.no/kontaktoss Anonymkode: a2328...63d 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må iallefall informere nav om det. Det er jo lov å ta opp lån, men hvis nav mener det er en ekstra inntekt så kan du få mindre i aap. Anonymkode: 39d5a...9a0 Det er bare skattbar inntekt som kan føre til redusert utbetaling av AAP. Lån er verken inntekt eller skattbar. Anonymkode: a2328...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå