AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Del Skrevet 18. januar 2023 Det har jo kommet masse info om at mange tørrshampo-typer inneholder benzene som kan føre til blodkreft. Men hvor finner man en liste over noen av de trygge tørrsjampoene?! Jeg har googlet masse, men finner ikke. Anonymkode: b1be2...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Del Skrevet 18. januar 2023 kan du ikke lese ingredienslisten selv..? Det skal stå på alle produkter. Anonymkode: fccd9...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg lager faktisk min egen - og det funker 😅 Leste ingrediensene på tørrsjampo i boks (bumble and bumble feks) og irriterte meg over at alle er parfymerte. Men ingrediensen er kun maizena - samt annet «fyll» som duft osv. Så jeg lager min for brunt hår: maizena, og kakao. Tar en sminkebørste, dabber litt og litt på - venter 1 min, fløffer litt i håret og klør for første gang IKKE i hodebunnen 😇 Anonymkode: 988ce...8cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): kan du ikke lese ingredienslisten selv..? Det skal stå på alle produkter. Anonymkode: fccd9...6fe Som jeg har gkjønt det så er benzene liksom ikke en ingrediens, men noe som oppstrår mellom flere kjemikalier i tørrsjampoen... så nei jeg kan ikke lese dette selv da det ikke står "benzene" som en ingrediens i produktet. Anonymkode: b1be2...6c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. august 2023 #5 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg lurer også på dette. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. august 2023 #6 Del Skrevet 6. august 2023 Batiste, Olaplex No 4 Clean Volume Detox Dry Shampoo og Amika Perk Up skal alle være uten benzen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. august 2023 #7 Del Skrevet 6. august 2023 Lager sjæl etter å ha lest ingredienslista og ikke ville ha med tilsatt parfyme. Det består hovedsakelig av maizena. Og for brunt hår kan man tilsette kakao etc. Eterisk olje om man absolutt vil, men jeg dropper det. Påføres med en sminkekost, vent 1 minutt, gre gjennom og føn kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. august 2023 #8 Del Skrevet 6. august 2023 Roci skrev (2 timer siden): Batiste, Olaplex No 4 Clean Volume Detox Dry Shampoo og Amika Perk Up skal alle være uten benzen. Jeg mener at jeg så et bilde av Batiste sin i sammenheng med kreftfareadvarselen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. august 2023 #9 Del Skrevet 6. august 2023 Rosenrød skrev (2 minutter siden): Jeg mener at jeg så et bilde av Batiste sin i sammenheng med kreftfareadvarselen? Kan godt være, jeg leste en artikkel der de hevder å ha undersøkt dette med sin leverandør av drivgass, og fått bekreftet at den var benzenfri, derfor skrev jeg "skal være". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #10 Del Skrevet 6. august 2023 Det er vel også sannsynlig at Batiste kan ha blitt brukt som illustrasjonsfoto fordi det er et veldig vanlig merke uten at det er en av merkene som inneholder benzen. Aner ikke, men sånt skjer selv om det ikke burde det. Anonymkode: de205...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. august 2023 #11 Del Skrevet 6. august 2023 https://www.thefiltery.com/is-batiste-dry-shampoo-safe-ingredients-cancer/ Batiste inneholder benzene ifølge denne kilden 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har sluttet med Baptiste, tør ikke bruke den lenger. Har gått over til Living Proof sin som skal være trygg. Den er ganske dyr, men veldig god (jeg bruker litt i luggen de dagene jeg ikke vasker håret). Anonymkode: d358b...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg leste en rapport fra en labtest av forskjellige tørrshampoer (finner linken til rapporten her inne: https://www.valisure.com/valisure-newsroom/valisure-detects-benzene-in-dry-shampoo) , og etter det byttet jeg fra Batiste til Amika. I Amika forsvant nesten alt Benzen etter første trykk, mens det var noe mer i Batiste. Anonymkode: 85b69...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå