Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har veldig lyst til å gifte oss og selvom vi kun har tenkt til å invitere nærmeste familie blir prisen 80 000 inkl alt, altså 40 000 på hver siden vi har adskilt økonomi. Jeg er student og jobber deltid og vi sparer til å kjøpe bolig men vi kommer ikke til å kjøpe noe før jeg er ferdig med studie (ferdig neste år) og har jobbet fullt 1-2 år. Er det fryktelig dumt å bruke noe av sparepengene på bryllup uten å ha kjøpt noe først? 40 000 er ikke særlig mye i det store og det hele, spesielt ikke når jeg får fast jobb, men det vil jo forsinke boligkjøp noe. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 7184e...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er galskap å bruke 80 000 kr på et bryllup når man trenger de pengene på til EK. 
Det er fult mulig å holde et lavbudsjett bryllup for langt mindre penger. Lag mat og kaker selv, eventuelt på hjelp av familie. 
Jeg har laget store maten selv til de fleste store selskaper, og fått hjelp av familie til kaker. 
Blomster til pynt kan man også få til selv hvis bryllupet er i sommerhalvåret, selv på vinteren kan man få kjøpt billige eller lage fin bordpynt selv. Jeg kjøpte kun brudebuketten, resten ble hentet i skog og mark eller i hage. 
Nå i dag kan man få billige kjoler på nett, jeg leide min som faktisk kostet mer enn de du nå får kjøpt.
Velg et billig lokale om du får til. Du trenger ikke levende musikk, folk koser seg med musikk og dans fra anlegg også. 
Kort fortalt, kutt der du kan og du kan med fordel halvere budsjettet så dere iallfall ikke betaler mer enn 20 000 hver. 

Anonymkode: e5379...a77

• Liker 8
Skrevet

Bryllupet er en dag, en bolig varer lengre. Jeg ville aldri ba brukt så mye penger på fest mens jeg sparte til bolig. Er det ekteskapet som er viktig er det gratis å gifte seg.

Anonymkode: 7299f...f8c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er galskap å bruke 80 000 kr på et bryllup når man trenger de pengene på til EK. 
Det er fult mulig å holde et lavbudsjett bryllup for langt mindre penger. Lag mat og kaker selv, eventuelt på hjelp av familie. 
Jeg har laget store maten selv til de fleste store selskaper, og fått hjelp av familie til kaker. 
Blomster til pynt kan man også få til selv hvis bryllupet er i sommerhalvåret, selv på vinteren kan man få kjøpt billige eller lage fin bordpynt selv. Jeg kjøpte kun brudebuketten, resten ble hentet i skog og mark eller i hage. 
Nå i dag kan man få billige kjoler på nett, jeg leide min som faktisk kostet mer enn de du nå får kjøpt.
Velg et billig lokale om du får til. Du trenger ikke levende musikk, folk koser seg med musikk og dans fra anlegg også. 
Kort fortalt, kutt der du kan og du kan med fordel halvere budsjettet så dere iallfall ikke betaler mer enn 20 000 hver. 

Ja, det er mye penger men vi har allerede 400 000 i EK og jeg får ikke boliglån så lenge jeg er student. Tenker at når jeg er ferdig utdannet at det går relativt fort å tjene inn de 40 000 med fast jobb. Nå lever jeg på 12 000 i mnd uten problem og kommer til å fortsette med dette første året i full jobb. Takk for svar forresten :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, det er mye penger men vi har allerede 400 000 i EK og jeg får ikke boliglån så lenge jeg er student. Tenker at når jeg er ferdig utdannet at det går relativt fort å tjene inn de 40 000 med fast jobb. Nå lever jeg på 12 000 i mnd uten problem og kommer til å fortsette med dette første året i full jobb. Takk for svar forresten :) 

Men hvorfor spør du her hvis du allerede har bestemt deg for å bruke pengene og kun er intr i svar som støtter deg?
Kjør på, du har jo allerede bestemt deg. Personlig hadde jeg valgt annerledes, men det er meg.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dere har ikke mye EK så langt og så kaste 80 000 ut av vinduet? 😳🙄

Anonymkode: 26095...418

• Liker 3
Skrevet

Vårt bryllup kostet bare 8 000 kroner.

Anonymkode: 8d38f...745

Skrevet

Jeg føler det avhenger av hvor og hva dere ønsker å kjøpe, og hvor mye egenkapital det vil kreve.

Anonymkode: 3f527...a5e

Skrevet

Kjør på bryllup! Dere lever en gang.

• Hjerte 1
Skrevet

Kjør på med bryllup ja! 40k tjener du fort inn igjen, som du sier

Anonymkode: 6de9b...0de

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville spart pengene til bolig. For meg er det ikke verdt å bruke så mye på et bryllup. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...