Gå til innhold

Hvem bør bli århundrets nordmann?  

20 stemmer

1. 1. Hvem bør bli århundrets nordmann?

• Einar Gerhartsen
      1
    • Kim Friele
      6
    • Kong Olav
      11
    • Thor Heyerdal
      2
    • Erik Bye
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem bør bli århundrets nordmann og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Kim Friele, for alt hun har gjort for de homofile.

Skrevet

Jeg svarer for en gangs skyld som Jo Benkow: Kong Haakon!

Skulle ønske folk kunne gjøre litt rede for hva stemmekriteriene er. Synes mange som var på topp femti lista og topp ti lista skulle ha kommet mye lengre enn det de gjorde. Jeg stemte på en stor nordmann. Tror mange har misforstått og stemt på hvem de synes var store mennesker. For meg er det en forskjell der, selv om at en stor nordman ikke utelukker et stort menneske (heller er inkludert i begrepet), men en kan helt fint være et stort menneske uten å være stor nordmann.

Skrevet

Det er mange store nordmenn, men jeg tror jeg ville stemt Kim Friele om jeg hadde stemt. Det hun har gjort er stort, og hun har kjempet en veldig hard kamp, som mange har nytt godt av.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Trygve Bratteli eller Jørgen Løvland.

Skrevet

Synes det var litt trist at nordmenn valgte en konge som århundrets nordmann. En mann som ikke har gjort annet enn å sitte på sin trone og å være snill....

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet
Synes det var litt trist at nordmenn valgte en konge som århundrets nordmann. En mann som ikke har gjort annet enn å sitte på sin trone og å være snill....

Hvor gammel var du da han døde i 1991? Fortsatt i eventyralderen?

Skrevet

Jeg var hvertfall i eventyralderen da han døde, derfor stemte jeg på han. For jeg blir i litt godt humør og syntes han var en koselig konge :)

Skrevet

Burde ikke avstemningen si mye om han som konge?

Skrevet

Om jeg var i eventyralderen eller ei spiller ingen rolle. Han har da ikke gjort noe spesielt. Her har du folk som virkelig har kjempet for de svake og folk som har evne til å utrette ting, og så skal vi hylle en konge som er født til et liv i sus og dus. Jeg kunne da vært like god og snill som han, om jeg var født inn i den rollen.

For meg var i hvert fall dette en hyllest til folk som virkelig hadde stått på og fått utrettet ting. Men tydeligvis ikke.

Skrevet
Om jeg var i eventyralderen eller ei spiller ingen rolle. Han har da ikke gjort noe spesielt. Her har du folk som virkelig har kjempet for de svake og folk som har evne til å utrette ting, og så skal vi hylle en konge som er født til et liv i sus og dus. Jeg kunne da vært like god og snill som han, om jeg var født inn i den rollen.

For meg var i hvert fall dette en hyllest til folk som virkelig hadde stått på og fått utrettet ting. Men tydeligvis ikke.

Helt enig med deg :enig:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hvor gammel var du da han døde i 1991? Fortsatt i eventyralderen?

Han hadde aldri blitt århundrets nordmann om han ikke var konge, og gjort nøyaktig det samme.

Kim Friele synes også jeg hadde fortjent det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...