AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Vi har en på 1 uke hjemme nå som og er født for tidlig og har dårlige lunger. Nå fikk vi mld om at det er RS i bhg til eldste på 2 år. Ville dere holdt han hjemme i en uke for skjerme han fra å få det? Anonymkode: bb7bb...b56
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Ser ikke helt hvordan en uke skal hjelpe. Det er RS i barnehagen omtrent konstant. Nå vet jeg ikke hvor stor din bhg er, da, men i vår bhg er det over 80 barn, og det er alltid RS ett eller annet sted. Så nei, jeg ville ikke holdt ungen unna bhg, men heller passet på symptomer og holdt eldsten unna babyen om han begynte å vise tegn på å være smittet. Anonymkode: f51d5...815 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Ja det hadde jeg definitivt gjort. Eldste får også ekstra tid til å bli kjent med den lille og ny tilværelse. Anonymkode: 3ef89...c7f 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det hadde jeg definitivt gjort. Eldste får også ekstra tid til å bli kjent med den lille og ny tilværelse. Anonymkode: 3ef89...c7f Mens i bhg får eldste FRI fra babyen og ny tilværelse... Får beholde litt av det normale livet, ikke gå hjemme med en mamma som er veldig hemmet av en nyfødt baby. Anonymkode: f51d5...815 14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det hadde jeg definitivt gjort. Eldste får også ekstra tid til å bli kjent med den lille og ny tilværelse. Anonymkode: 3ef89...c7f Jeg ville holdt største hjemme om det er utbrudd. Spesielt når dere har fått beskjed det er i barnehagen. Tenker det blir mye verre om største blir smittet nå og dere må isolere husholdningen fra hverandre. Mener å ha lest et eller annet sted at de anbefalte å holde større barn hjemme om man har nyfødte nå i verste tiden. Skal prøve finne det igjen, men klarer ikke komme på hvor det var! Anonymkode: 00a03...641 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mens i bhg får eldste FRI fra babyen og ny tilværelse... Får beholde litt av det normale livet, ikke gå hjemme med en mamma som er veldig hemmet av en nyfødt baby. Anonymkode: f51d5...815 Eller eldste kan få fri fra mamma og babyen hvis de blir syke eller innlagt på sykehuset.. man trenger da ikke være så hemmet med baby? Vi fikk mer tid til eldste for babyen sov. Anonymkode: 00a03...641 2
Reign Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller eldste kan få fri fra mamma og babyen hvis de blir syke eller innlagt på sykehuset.. man trenger da ikke være så hemmet med baby? Vi fikk mer tid til eldste for babyen sov. Anonymkode: 00a03...641 Noen har babyer som nesten ikke sover. 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eller eldste kan få fri fra mamma og babyen hvis de blir syke eller innlagt på sykehuset.. man trenger da ikke være så hemmet med baby? Vi fikk mer tid til eldste for babyen sov. Anonymkode: 00a03...641 Du er klar over at veldig mange babyer kun sover i vogn i bevegelse, bæresele, PÅ ho mor, osv.. sant? Ingen av mine har sovet uten å enten være ute på trilletur, bæretur, eller PÅ meg med puppen i munnen. Og jo, jeg ble helt forferdelig hemmet av det, og det er IKKE gøy for et storesøsken å være hjemme når babyen okkuperer mamma. Oppskriften på søskensjalusi.. Anonymkode: f51d5...815 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du er klar over at veldig mange babyer kun sover i vogn i bevegelse, bæresele, PÅ ho mor, osv.. sant? Ingen av mine har sovet uten å enten være ute på trilletur, bæretur, eller PÅ meg med puppen i munnen. Og jo, jeg ble helt forferdelig hemmet av det, og det er IKKE gøy for et storesøsken å være hjemme når babyen okkuperer mamma. Oppskriften på søskensjalusi.. Anonymkode: f51d5...815 Dette hørte vi fra alle. Hva skjedde, jo babyen sov og sov. Gryntet litt når hun var sulten eller bæsjet. Der satt vi i sofaen og så på hverandre. Slik var nr to og, som kom da eldste var 19 mnd. Men nr tre tok det igjen. Tror jeg hadde holdt eldste hjemme. Jeg hadde ikke de to eldste i bhg før året før skolestart. Minsten krevde å få gå i barnehagen da han ble tre år. Anonymkode: 1f184...af6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Du er klar over at veldig mange babyer kun sover i vogn i bevegelse, bæresele, PÅ ho mor, osv.. sant? Ingen av mine har sovet uten å enten være ute på trilletur, bæretur, eller PÅ meg med puppen i munnen. Og jo, jeg ble helt forferdelig hemmet av det, og det er IKKE gøy for et storesøsken å være hjemme når babyen okkuperer mamma. Oppskriften på søskensjalusi.. Anonymkode: f51d5...815 Nå er vel kanskje far også hjemme siden baby er under 2 uker, så mor og far kan jo bytte på å passe baby og 2-åring. Anonymkode: 363d1...434
Reign Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette hørte vi fra alle. Hva skjedde, jo babyen sov og sov. Gryntet litt når hun var sulten eller bæsjet. Der satt vi i sofaen og så på hverandre. Slik var nr to og, som kom da eldste var 19 mnd. Men nr tre tok det igjen. Tror jeg hadde holdt eldste hjemme. Jeg hadde ikke de to eldste i bhg før året før skolestart. Minsten krevde å få gå i barnehagen da han ble tre år. Anonymkode: 1f184...af6 Altså, herremin. Ingen sier at DU lyver. Du blir fortalt at barn er forskjellige, og klarer ikke akseptere det. For øvrig latterlig å vente med bhg til de er fem år. Oppskriften på skitunger på skolen. 3
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 Jepp det hadde jeg. Hadde ikke turt å ta risikoen med RS på en bitteliten baby 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 Reign skrev (1 minutt siden): Altså, herremin. Ingen sier at DU lyver. Du blir fortalt at barn er forskjellige, og klarer ikke akseptere det. For øvrig latterlig å vente med bhg til de er fem år. Oppskriften på skitunger på skolen. Hvem i alle verden har sagt at jeg ikke aksepterer det? Hvorfor latterlig å vente til de er fem år? Vi koste oss hjemme, og barna var mye sammen med besteforeldrene som bor ikke så langt unna. Nå har alle tre klart seg meget godt. En jobber i barnehage som ped leder. De to andre er utdannet innen de de ønsker, elfag og metal Tre pliktoppfyllende barn/voksne. Stiller opp for bestefaren som nå bor alene hjemme. Besøker bestemor på sykehjemmet. Er de hjemme før oss lager de middag. Eldste bor ikke så langt unna, og er innom ofte. Anonymkode: 1f184...af6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 Reign skrev (8 minutter siden): Oppskriften på skitunger på skolen. Denne må du forklare? Anonymkode: 1f184...af6 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 Du må nok holde eldste borte fra barnehagen mye lengre enn én uke hvis du skal være helt sikker på å unngå RS. Ellers er det ikke noe problem å holde eldste hjemme en uke, og det kan jo være veldig hyggelig hvis man har tid til å dekke begge barnas behov hele dagen, alle dagene. Far er kanskje også hjemme? Anonymkode: 92d0b...d56 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du er klar over at veldig mange babyer kun sover i vogn i bevegelse, bæresele, PÅ ho mor, osv.. sant? Ingen av mine har sovet uten å enten være ute på trilletur, bæretur, eller PÅ meg med puppen i munnen. Og jo, jeg ble helt forferdelig hemmet av det, og det er IKKE gøy for et storesøsken å være hjemme når babyen okkuperer mamma. Oppskriften på søskensjalusi.. Anonymkode: f51d5...815 Å du er klar over mange ikkr er som dine barn?? Anonymkode: 3f40a...536
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 Reign skrev (19 minutter siden): Altså, herremin. Ingen sier at DU lyver. Du blir fortalt at barn er forskjellige, og klarer ikke akseptere det. For øvrig latterlig å vente med bhg til de er fem år. Oppskriften på skitunger på skolen. Skjerp deg Anonymkode: 3f40a...536
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å du er klar over mange ikkr er som dine barn?? Anonymkode: 3f40a...536 Jepp - og derfor går jeg heller ikke bombastisk ut og sier at "Det er jo kjempelett å bare gjøre sånn og slik, fordi atte ALLE unger er sånn og slik!" Anonymkode: f51d5...815 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 Wow, for en diskusjon😅 ts; ja, jeg ville tatt ut toåringen. Du har en baby i risikosonen og kan beregne sykehusinnleggelse hvis hen får RS. Da er det bedre å være hjemme med to barn en uke. Anonymkode: 72d56...a37 1
minister-mio Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 70 % av alle barn får rs før fylte to år. Det vil alltid være smitte i sesongen 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå