Gå til innhold

Hjelp meg å finne bukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 40 i år 😱 Bukser har alltid vært et problem for meg, men de siste årene har jeg bodd i skinny jeans fra Floyd. De med høyt liv og fire knapper. Jeg har nå skjønt at jeg ikke kan/skal/bør bruke disse lenger, og at moten har endra seg. 

Hva skal jeg velge da? Jeg hater å kjøpe bukser, for ingenting passer. Jeg er vel helt normal i kroppen, men har litt korte bein. Og så er jeg litt overvektig. Det sitter rundt midjen. Rumpa og lårene er ganske smale, men jeg har litt sånn muffinmage etter barna. Et par kg bare, ikke mye, men det gjør at det er vrient å finne bukser jeg føler meg vel i. Jeg liker høyt liv, for da trenger jeg ikke å tenke på at det tyter… 

Kan noen hjelpe meg med å finne bukser? 

Anonymkode: 53ed1...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du bytte fordi moten har endret seg? 

Holder meg til skinke jeans jeg også, 38 år. Null planer om å gå bort fra det, er jo det jeg liker å gå i, og føler meg vel i 😊

Anonymkode: be2a2...755

• Liker 5
Skrevet

Skinke 😂 

SKINNY!! 🙈🙈🙈🙈

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Følger😊

Skrevet

Sjekk ut five units. Fantastiske bukser. Jeg liker godt malou.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holder meg til skinke jeans jeg også, 38 år. Null planer om å gå bort fra det, er jo det jeg liker å gå i, og føler meg vel i 😊

De er herved omdøpt til skinkejeans!! :jepp: 

Vet ikke helt, jeg bare føler at jeg jo kan prøve noe nytt. Mannen min elsker buksene mine. Tenåringsdatteren min mener jeg må fornye meg litt :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skinke 😂 

SKINNY!! 🙈🙈🙈🙈

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er herved omdøpt til skinkejeans!! :jepp: 

Vet ikke helt, jeg bare føler at jeg jo kan prøve noe nytt. Mannen min elsker buksene mine. Tenåringsdatteren min mener jeg må fornye meg litt :ler: 

Skinkejeans 😂😂😂 love it! 
Vel, ts, jeg er snart 40 og jeg elsker skinkejeans og planlegger ikke å bruke noe annet 😀

Anonymkode: c9361...1e0

• Liker 4
Skrevet

Jeg er også 40, og jeg gjetter alder på kvinner basert på buksene de har på seg (det kan jo være litt vanskelig å se sånn ellers 🙈

Så da blir fasiten:

-Skinny jeans: 40+ (to streker under svaret)

Dersom det er en kvinne med annen type bukse må jeg titte litt nøyere på ansiktet etter fine linjer osv. for å konkludere 😅🙈 (videre bukser men med noen alderstegn blir da: 35+, men ung til sinns. 😅🙈)

Anonymkode: 2508f...afe

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også 40, og jeg gjetter alder på kvinner basert på buksene de har på seg (det kan jo være litt vanskelig å se sånn ellers 🙈

Så da blir fasiten:

Dersom det er en kvinne med annen type bukse må jeg titte litt nøyere på ansiktet etter fine linjer osv. for å konkludere 😅🙈 (videre bukser men med noen alderstegn blir da: 35+, men ung til sinns. 😅🙈)

Nei da, jeg brukte skinkejeans både da jeg var 25 og nå, nesten 40 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke 40+ :sur:  Jeg er bare nesten 40. Nesten. 

• Liker 1
Skrevet
On 1/18/2023 at 2:40 PM, AnonymBruker said:

On 1/18/2023 at 2:40 PM, AnonymBruker said:

Skinke 😂 

SKINNY!! 🙈🙈🙈🙈

Skinke jeans er noe av det beste jeg har hørt😂 Takk for en god latter

Anonymkode: 8d521...c4c

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din, ts, men er det noen som har tips til gode skinkejeans med høyt liv? 😙

Anonymkode: 86ae8...829

• Liker 1
Skrevet

Molly fra Gina trikot. 

Anonymkode: 08609...8bd

Skrevet

Molly fra Gina trikot. 

Anonymkode: 08609...8bd

Jeg elsket Molly-buksene fra Gina. Men etter jeg opplevde TO ganger at buksene revnet så droppa jeg å kjøpe dem. Følte stoffet ble tynt som papir etter moderat bruk. 😬

Anonymkode: 86ae8...829

Skrevet
Jippijei skrev (På 18.1.2023 den 17.18):

Sjekk ut five units. Fantastiske bukser. Jeg liker godt malou.

Enig. Er man over 40 bør man unne seg litt mer kvalitet enn Molly fra Gina Tricot

Anonymkode: 204d2...95b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig. Er man over 40 bør man unne seg litt mer kvalitet enn Molly fra Gina Tricot

Anonymkode: 204d2...95b

Det bestemmer man heldigvis selv. Jeg har alltid likt skinkebukse fra H&M, 40 eller ei 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 17.42):

Så da blir fasiten:

Jeg er 40+ og har ikke brukt skinnyjeans (eller skinkejeans da, beste skriveleifen ever😅I på evigheter, ikke de siste 8 årene tror jeg. Ble så glad da bootcut-jeansen endelig kom inn i motebildet igjen :) 

Min favoritt er levis ribcage boot eller ribcage straight. Har de i ulike varianter,lys blå med  cropped lengde til sommeren, sorte og mørkere blå med lengre lengde til høst og vinter. Har også noen cordbukser som er videre over leggene

Jeg er lang og slank og har ikke så mye former, så for min del så er bootcut eller straight veldig gunstig for figuren, jeg får faktisk former i disse buksene. Og de passer veldig godt til den avslappa stilen min. Bruker mye strikkede overdeler (strikker selv), enkle bomullsgensre, bluser i bomull eller lin, gjerne med en vest over. 

Men bruker endel kjoler til hverdags også, utrolig behagelig å gå med. En kjole i A-linje fasong i myk babycord med merinoullstrømpebukse til=like behagelig som å gå med joggebukse til. A-linje snitt der overdelen sitter strammere og skjørtet skråner ut og har knelengde er også figurvennlig til meg da det fremheve midjen.

Så hvis ts vil prøve noe annet enn skinnyjeans så kan jeg varmt anbefale levis ribcage boot. De har også høyt liv og vil skjule en liten muffinmage :) Eller bruk mere kjoler i hverdagen :) kjoler er ofte varmere enn jeans på kalde dager, særlig hvis man bruker merinoull-kjole eller tynn cord i bomull. Kan ha ei tynn ullunderskjorte under og merinoullstrømpebukse, da holder man varmen. Ta gjerne en strikket vest over eller ei strikkajakke, 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...