AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Hei Jeg har idag ringt og sagt opp strømmen min hos fjordkraft. Tenkte å bestille strøm hos vibb. Men kommer ikke gjennom pga telefon kø. Om jeg ikke får tak i ny strømleverandør idag, blir vi uten strøm imorgen? Og hvis jeg får tak i dem imorgen og inngått avtale, får jeg strøm og kan bruke med en gang? Har aldri byttet siden jeg fikk mitt første bolig og er usikker.. Anonymkode: e4d59...17d
Diry72 Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei Jeg har idag ringt og sagt opp strømmen min hos fjordkraft. Tenkte å bestille strøm hos vibb. Men kommer ikke gjennom pga telefon kø. Om jeg ikke får tak i ny strømleverandør idag, blir vi uten strøm imorgen? Og hvis jeg får tak i dem imorgen og inngått avtale, får jeg strøm og kan bruke med en gang? Har aldri byttet siden jeg fikk mitt første bolig og er usikker.. Anonymkode: e4d59...17d Hvorfor sier du opp strømavtalen før du har skaffet noe annet? Blir litt som å selge huset før du har kjøpt noe annet... Merkelig at folk ikke tenker på slike ting på forhånd.. ja, da blir dere uten strøm i morgen. Hygg dere 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Diry72 skrev (1 minutt siden): Hvorfor sier du opp strømavtalen før du har skaffet noe annet? Blir litt som å selge huset før du har kjøpt noe annet... Merkelig at folk ikke tenker på slike ting på forhånd.. ja, da blir dere uten strøm i morgen. Hygg dere Det er ganske vanlig å selge huset før man har kjøpt noe nytt 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 0a36d...9d8 4
Reign Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Diry72 skrev (4 minutter siden): Hvorfor sier du opp strømavtalen før du har skaffet noe annet? Blir litt som å selge huset før du har kjøpt noe annet... Merkelig at folk ikke tenker på slike ting på forhånd.. ja, da blir dere uten strøm i morgen. Hygg dere Det er da helt vanlig å selge bolig før man kjøper... 2
Taluno Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 Nei du blir ikke uten strøm. Men du betaler strøm direkte til nettselskapet, som er grisedyrt. Og du trenger ikke si opp strøm selv, det tar det nye selskapet seg av. 5 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 Neida, ditt nettselskap er forpliktet til å levere deg strøm uansett. Men som den over meg sier så havner du på en pliktstrømavtale som er generelt dyrere enn andre strømabonnement. Så selv om du betaler noen øre mer for pliktstrømsats i noen dager får du fremdeles levert strøm. Selskaper som Fjordkraft lever ikke strøm. De bare forhandler pris og tar betalt for strøm du får av nettselskapet. Fjordkraft har ingen myndighet eller mulighet til å stanse strøm hos deg. Anonymkode: 437b1...b70 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Ser på vibb at de ikke leverer før 14 dager pga noe angrefrist. Skjønner ikke dette. Jeg får altså ikke strøm på 2 uker? Anonymkode: e4d59...17d
Taluno Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 Diry72 skrev (6 minutter siden): Hvorfor sier du opp strømavtalen før du har skaffet noe annet? Blir litt som å selge huset før du har kjøpt noe annet... Merkelig at folk ikke tenker på slike ting på forhånd.. ja, da blir dere uten strøm i morgen. Hygg dere Nei, nettselskapet kutter ikke strømmen, bare fordi man ikke har avtale med ett strømselskap. Nettselskap leverer pliktstrøm. Det gjør de også til de som flytter inn i ny bolig uten å tegne strømavtale. Ikke spre feilaktig skremsel... det er bare dårlig gjort. Det skal være vesentlig mislighold til nettselskapet før de stenger, og de stenger heller ikke dersom det kan være fare for liv og helse.
Reign Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser på vibb at de ikke leverer før 14 dager pga noe angrefrist. Skjønner ikke dette. Jeg får altså ikke strøm på 2 uker? Anonymkode: e4d59...17d Jeg fikk strøm fra Vibb etter 2 dager. Bare skrev til dem på chat.
Taluno Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser på vibb at de ikke leverer før 14 dager pga noe angrefrist. Skjønner ikke dette. Jeg får altså ikke strøm på 2 uker? Anonymkode: e4d59...17d Ta kontakt med dem, og forklar at dere ikke har strømleverandør, da er det mulig de kan sette i gang tidligere. Og nei, du blir IKKE uten strøm. Dette sier de bare for å skremme deg å være kjipe.... Men den tiden du er uten strømleverandør, så vil nettselskapet fakturere. Her jeg bor, så er det Elvia som er nettselskap. Prisen på plikt-strøm er vanlig spotpris, pluss påslag 6,25 øre pr kwh.
newman01 Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Hei Jeg har idag ringt og sagt opp strømmen min hos fjordkraft. Anonymkode: e4d59...17d Men hvorfor ringte du og sa opp avtalen? Husk for fremtiden at de fleste selskaper tilbyr å gjøre slikt for deg, enten det gjelder strøm, mobil, forsikring. Tilogmed bank kan byttes relativt automatisk. Bare husk det om du noen gang skal bytte bankforbindelse... Ikke si opp konto, låneavtale osv før du har snakket med den nye banken 2 1
Diry72 Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Taluno skrev (1 time siden): Nei, nettselskapet kutter ikke strømmen, bare fordi man ikke har avtale med ett strømselskap. Nettselskap leverer pliktstrøm. Det gjør de også til de som flytter inn i ny bolig uten å tegne strømavtale. Ikke spre feilaktig skremsel... det er bare dårlig gjort. Det skal være vesentlig mislighold til nettselskapet før de stenger, og de stenger heller ikke dersom det kan være fare for liv og helse. Vet jo at ts ikke mister strømmen. Men forstår ikke hvorfor han/ hun ikke sjekker på forhånd før strømmen er sagt opp. Hun/ han burde sjekke med vibb først, for å avtale overtagelse, noe vibb gjør, ikke kunden. Vedrørende salg og kjøp av bolig, så har e24 en artikkel der det står at normen i Norge er at 80 % kjøper før de selger. Endret 18. januar 2023 av Diry72 Ekstra info
-jk- Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Jeg har idag ringt og sagt opp strømmen min hos fjordkraft. Tenkte å bestille strøm hos vibb. Men kommer ikke gjennom pga telefon kø. Om jeg ikke får tak i ny strømleverandør idag, blir vi uten strøm imorgen? Og hvis jeg får tak i dem imorgen og inngått avtale, får jeg strøm og kan bruke med en gang? Har aldri byttet siden jeg fikk mitt første bolig og er usikker.. Anonymkode: e4d59...17d Hvorfor bytte fra Fjordkraft? Jeg har avtalen "spot med forvaltning" og den lå i snitt 42,5 øre/kWh under spotprisen i fjor. Minus påslaget på 3,9 (5,9 øre nå for nye kunder) øre blir det 40,6 øre under spot. Vibb ligger på spot, så høyst sannsynlig blir det en dyrere avtale for deg så sant du ikke bruker så lite strøm at påslaget på 49,- per måned blir avgjørende. Det påslaget utgjør 3,2 øre/kWh for min del, noe som betyr at om forvaltningsbidraget blir minst 9,1 øre/kWh i snitt blir Fjordkraft rimeligere. Vibb tilbyr heller ikke gjennomfakturering, som betyr at du vil få to separate fakturaer. Du risikerer da å måtte legge ut full pris for strømmen før du har fått strømstøtten.
Reign Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 -jk- skrev (2 timer siden): Hvorfor bytte fra Fjordkraft? Fordi jeg nekter å ha et søppelselskap som plager meg på gata, per telefon og med dørsalg. Faens ubrukelige avskum som kan brenne i det niende helvete.
-jk- Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 (endret) Reign skrev (4 minutter siden): Fordi jeg nekter å ha et søppelselskap som plager meg på gata, per telefon og med dørsalg. Faens ubrukelige avskum som kan brenne i det niende helvete. Ok, det er jo en gyldig grunn. Ble aldri kontaktet av de selv tidligere, hit er det kun NorgesEnergi og Fortum som ringer for å prøve å få meg som kunde. De på gata skal som regel få meg til å bytte mobilselskap... Selv vil jeg ikke ha strømselskap som ikke tar påslag eller månedsavgift, da dette ikke er en forretningsmodell de kan overleve med på sikt. Da er risikoen stor for at de prøver å lure meg med et eller annet senere, eller går konkurs. Endret 18. januar 2023 av -jk-
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ganske vanlig å selge huset før man har kjøpt noe nytt 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 0a36d...9d8 Ja det er vel å foretrekke. Litt kjipt å kjøpe nytt hus og ikke få solgt det gamle. Har lest flere desperate tråder her inne om det temaet. Anonymkode: 0d2a6...723
Taluno Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 Diry72 skrev (3 timer siden): Vet jo at ts ikke mister strømmen. Men forstår ikke hvorfor han/ hun ikke sjekker på forhånd før strømmen er sagt opp. Hun/ han burde sjekke med vibb først, for å avtale overtagelse, noe vibb gjør, ikke kunden. Vedrørende salg og kjøp av bolig, så har e24 en artikkel der det står at normen i Norge er at 80 % kjøper før de selger. Så hvorfor sier du at de får kose seg uten strøm? Ja, man burde ha sjekket ting, men det går an å ha forståelse for at ikke alle vet alt, og ikke alle har gjort alt før. Jeg skulle ønske jeg også viste absolutt alt jeg burde ha sjekket før, men noen av oss lærer mens veien blir til. Og bevist svare med feilinformasjon når TS tydeligvis ikke er veldig erfaren er bare ekkelt gjort.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser på vibb at de ikke leverer før 14 dager pga noe angrefrist. Skjønner ikke dette. Jeg får altså ikke strøm på 2 uker? Anonymkode: e4d59...17d Jeg så fra meg angrefristen da jeg gikk over til Vibb og da gikk det 2-3 dager Anonymkode: 1f64b...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå