AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Del Skrevet 18. januar 2023 Så ett tips på TikTok om å spare en serie man vil se til å ha i bakgrunnen mens man har natt-mating med baby. Jeg venter min første snart og har lenge hatt lyst til å se "The Walking dead". Forstår at det er zombier i serien, men basert på klippene på TikTok virker den ikke skummel, spessielt ikke om jeg har på lavt volum. Noen som har sett serien og kan si noe om den er for skummel/flashy for baby? Baby skal jo spise og sove mens jeg ser, er ikke sånn at jeg tenker at baby skal se sammen med meg 😊 Anonymkode: 50a88...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Del Skrevet 18. januar 2023 Man blir vitne til at folk får innvoller revet ut av seg.. Anonymkode: a7c89...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 18. januar 2023 #3 Del Skrevet 18. januar 2023 Så lenge du oppfører deg normalt mens babyen får mat, og ikke hyler, skriker og bærer deg fordi det er så skummelt og ekkelt, er det vel det samme hva du ser på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Del Skrevet 18. januar 2023 Synes det er skremmende at noen vil utsette baby for dette. dels fordi lyset fra skjermen vil påvirke babys søvn negativt, men mest fordi energien fra en sånn serie går rett inn i lille baby som ikke har noe forsvar. Klart baby blir påvirket selv om den ikke forstår kognitivt! Anonymkode: 37109...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 18. januar 2023 #5 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er skremmende at noen vil utsette baby for dette. Anonymkode: 37109...7fe Jeg tar det som en selvfølge at babyen ikke sitter med ansiktet mot skjermen, at rommet er greit opplyst ellers, og at lyden er lav. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Del Skrevet 19. januar 2023 Akkurat den serien tror jeg ikke at jeg ville sett med baby. Det er utrolig mange groteske scener der, er en grunn til 18 årsgrense. Babyen får det kanskje ikke med seg, men tror det bare hadde føltes rart og feil for min del. Det er dog en veldig bra serie, hvertfall de første sesongene, så anbefaler deg å se den, dog uten baby😁 Anonymkode: 15cac...0d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Del Skrevet 19. januar 2023 Tror ikke det spiller så mye rolle egentlig, baby aner jo ikke at dette er ting baby bør være redd for. Men jeg ville kanskje sett den med øreplugg (en plugg i ett øre med lav lyd), da lydene kanskje kan bli litt meget. Så er det jo bare å sette ned lysstyrken på skjermen, så tror jeg det forstyrrer baby minimalt. Anonymkode: fe377...93f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 19. januar 2023 #8 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg hater zombie filmer så melkestrømmen hos meg hadde nok stoppet helt opp av en slik serie. Men om du har null problem med å se slike serier og filmer så vil det ikke påvirke babyen i det hele tatt, babyen vil påvirkes av dine følelser og ikke av det som skjer på skjermen så lenge lyden og lyset er dempet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #9 Del Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 13.11): Synes det er skremmende at noen vil utsette baby for dette. dels fordi lyset fra skjermen vil påvirke babys søvn negativt, men mest fordi energien fra en sånn serie går rett inn i lille baby som ikke har noe forsvar. Klart baby blir påvirket selv om den ikke forstår kognitivt! Anonymkode: 37109...7fe Ærlig talt for noe sprøyt! En baby får ikke energi "rett inn". Barnet blir påvirket av mor. Hvis mor vil se og er rolig, så kan mor fint se den serien. Anonymkode: 0e82e...a1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 19. januar 2023 #10 Del Skrevet 19. januar 2023 Hvorfor kan du ikke se på serie mens du ammer på dagtid? På natta bør dere ha det rolig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. januar 2023 #11 Del Skrevet 20. januar 2023 Kjente jeg ikke ville se Dexter engang på kveldene da jeg ammet min nyfødte i stua, og det er vel enda mindre baluba der enn på walking dead. Skjønner deg godt altså. Jeg benytter hver eneste lille lur og sjanse til å se en liten skrekkfilm/serie 😊 Men da sover babyen i et annet rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Del Skrevet 20. januar 2023 Såg den serien selv mens jeg ammet, har aldri sveivd tankene mine at det skal være et problem en gang 😅 babyer vet ikke en gang forskjell fra dag og natt de første mnd, ikke ser de særlig langt og ikke kjenner de igjen mennesker om de er borte et par dager, så hvorfor skal det være et problem? Anonymkode: 52a84...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Del Skrevet 21. januar 2023 Og jeg klarte ikke å se på TV overhode de første ukene med nyfødt, syntes det ble for mye støy og mas. Var nok ganske så overveldet. Anonymkode: d740a...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spritzx Skrevet 21. januar 2023 #14 Del Skrevet 21. januar 2023 On 1/18/2023 at 1:06 PM, AnonymBruker said: Man blir vitne til at folk får innvoller revet ut av seg.. Anonymkode: a7c89...707 Noe en baby ikke har evne til å forstå eller oppfatte. er den liten nok så har den jo ikke engang syn til å se hva som skjer på en skjerm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Del Skrevet 21. januar 2023 Er så glad for at jeg ikke hadde smarttelefon/ nettbrett da mine var små. Amm barnet ditt og bare det!!! Ikke sitt og se på skjerm når du skal ha nærhet til babyen din. Dustekjerring! Anonymkode: 5b66b...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Del Skrevet 21. januar 2023 Sett den heller på på dagtid. Jeg tilbrakte veldig mye tid de første månedene med å bruke lang tid på å amme baby pluss at han sovnet i armene mine. Som førstegangs var det overraskelse å lære at babyer ofte våkner når de legges ned og ikke sovner av seg selv. I starten ble det derfor mye tv titting med baby i armene. Sett walking dead selv og for baby er det bare lys. På nettene bør du tenke det skal være natt og så lite lys som mulig. Da er også sjansen større at baby også lærer at natt er sovetid. Selv sovnet jeg nesten alltid under amming på natt. Men da er det amming og så legge baby tilbake for å sove. Anonymkode: 11357...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå