AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Må jo ha en tilsvarende tråd for oss kvinner som noen ganger opplever at det er litt roligere på soverommet enn vi skulle ønske. Er jo mange kloke folk her som har peiling sikkert. Så bør man gjøre? Bonusutfordring: hva gjør jeg når han ikke har lyst på meg etter at vi har fått barn? Det moderlige er ikke sexy. Hvordan kan jeg gjenopprette hun deilige fra hun som er mor? Anonymkode: 57a4a...427 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Jeg ville forlatt mannen. Anonymkode: ad9c8...81b 4 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Obs: Dette er selvsagt et spørsmål til dere som faktisk tror på at menn kan ha lavere lyst enn kvinnen. Anonymkode: 57a4a...427 1 1
ClausSaus Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville forlatt mannen. Anonymkode: ad9c8...81b (Ooops… svarte visst på feil innlegg) Samme som for menn: Vær den beste versjonen av deg selv. Forvent å bli verdsatt for det. Hvorfor lurer folk på hvordan de kan få noen som ikke verdsetter dem til å ha sex med dem i et forhold? Er det ikke blendende åpenbart at dette er bortkastet? Og det eneste du kan gjøre for å bli verdsatt er å gi den du er sammen med den beste versjonen av deg selv. Hvis dette ikke blir verdsatt… hva annet skulle du kunne gjøre? Da er det på tide å dumpe vedkommende. Endret 18. januar 2023 av ClausSaus 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (7 minutter siden): (Ooops… svarte visst på feil innlegg) Samme som for menn: Vær den beste versjonen av deg selv. Forvent å bli verdsatt for det. Hvorfor lurer folk på hvordan de kan få noen som ikke verdsetter dem til å ha sex med dem i et forhold? Er det ikke blendende åpenbart at dette er bortkastet? Og det eneste du kan gjøre for å bli verdsatt er å gi den du er sammen med den beste versjonen av deg selv. Hvis dette ikke blir verdsatt… hva annet skulle du kunne gjøre? Da er det på tide å dumpe vedkommende. Åpenbart men litt intetsigende svar? Beste versjonen av meg selv. Hva innebærer det i det konkrete eksempelet, forte seg tilbake i så nært pregravid form jeg kommer? Det er jo en ny utgave av meg, ny livssituasjon. Han verdsetter meg på sitt vis ("så god mor du er!"), men altså ikke på den måten han gjorde. (At de færreste er den beste versjonen av seg selv med søvnmangel og stress er vel en annen sak). Anonymkode: 57a4a...427 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (7 minutter siden): (Ooops… svarte visst på feil innlegg) Samme som for menn: Vær den beste versjonen av deg selv. Forvent å bli verdsatt for det. Hvorfor lurer folk på hvordan de kan få noen som ikke verdsetter dem til å ha sex med dem i et forhold? Er det ikke blendende åpenbart at dette er bortkastet? Og det eneste du kan gjøre for å bli verdsatt er å gi den du er sammen med den beste versjonen av deg selv. Hvis dette ikke blir verdsatt… hva annet skulle du kunne gjøre? Da er det på tide å dumpe vedkommende. Floskler uten verdi som veiledning. Det virker som du har forspist deg på selvhjelpslitteratur. Anonymkode: 5da4b...586 16
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Floskler uten verdi som veiledning. Det virker som du har forspist deg på selvhjelpslitteratur. Anonymkode: 5da4b...586 Jepp. Hvis man skal være "den beste versjonen av seg selv" i absolutt alle livssituasjoner, ender man opp utbrent, deprimert, og kanskje dau. Man kan ikke være den beste versjonen av seg selv når man er kronisk syk, eller lider av alvorlig søvnmangel på grunn av kolikkbarn, for eksempel. Men da er det greit at partneren ikke verdsetter deg, liksom... Anonymkode: 93824...455 7
ClausSaus Skrevet 18. januar 2023 #8 Skrevet 18. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Åpenbart men litt intetsigende svar? Beste versjonen av meg selv. Hva innebærer det i det konkrete eksempelet, forte seg tilbake i så nært pregravid form jeg kommer? Det er jo en ny utgave av meg, ny livssituasjon. Han verdsetter meg på sitt vis ("så god mor du er!"), men altså ikke på den måten han gjorde. (At de færreste er den beste versjonen av seg selv med søvnmangel og stress er vel en annen sak). Anonymkode: 57a4a...427 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Floskler uten verdi som veiledning. Det virker som du har forspist deg på selvhjelpslitteratur. Anonymkode: 5da4b...586 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jepp. Hvis man skal være "den beste versjonen av seg selv" i absolutt alle livssituasjoner, ender man opp utbrent, deprimert, og kanskje dau. Man kan ikke være den beste versjonen av seg selv når man er kronisk syk, eller lider av alvorlig søvnmangel på grunn av kolikkbarn, for eksempel. Men da er det greit at partneren ikke verdsetter deg, liksom... Anonymkode: 93824...455 Spørsmål til hver av dere, jenter: Ønsker du å være tiltrekkende som kvinne? Altså rett og slett: Hvis du hadde en knapp på bordet foran deg, og dersom du trykket på knappen ville du på magisk vis bli det menn anser som tiltrekkende… ville du da trykket på knappen? Jeg antar svaret er ja. Hvis ikke mangler du helt grunnleggende motivene for å være noe en mannlig partner skal ha lyst på seksuelt, og det er ikke så mye vits i å fortsette diskusjonen. Så jeg antar at svaret er ja. Vel: Jeg har ikke lyst til å være noe som menn finner tiltrekkende. Jeg hadde ikke trykket på den knappen. Og da har vi etablert en forskjell på meg og deg. Du ønsker noe for deg selv som jeg ikke ønsker for meg. Så den beste versjonen av deg, som kvinne, må jo da blant annet også innebære å i størst mulig grad nettopp bli det menn finner tiltrekkende… ikke sant? Og ikke lat som om du ikke vet hva det er. Moderne feminisme hevder i praksis at «Menn skal være underordnet kvinner, og bare være takknemlig for alt hun måtte finne for godt å gi ham – og får han ikke noe som helst skal han bare være fornøyd med det også.» Ren sjåvinisme, altså. Men viktigere: Livsødeleggende tøv. Moderne feminisme juger til deg. Og velger du å lytte til lureriet vil det bare gå ut over deg selv. En mann som er attraktiv nok til at du ønsker å være sammen med ham finner seg ikke i å være underordnet. Ikke ønsker han det, og ikke trenger han det. Som mann krever det svært mye arbeid over svært lang tid å bli den beste versjonen av seg selv. Å være i god fysisk form er en selvfølge, det krever kontinuerlig svette og slit. Du må bygge opp god sosioøkonomisk status, og det tar mange år. Du må lære deg å være handy, og utvikle selvtillit og handlekraft. Og så videre, nedover en lang liste. Hvorfor skulle det ikke kreve litt innsats også for deg å bli den beste versjonen av deg selv som kvinne? Du vet utmerket godt hva du må gjøre for å bli den beste versjonen av deg selv. Du liker bare ikke tanken på det. Endret 18. januar 2023 av ClausSaus 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #9 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jepp. Hvis man skal være "den beste versjonen av seg selv" i absolutt alle livssituasjoner, ender man opp utbrent, deprimert, og kanskje dau. Man kan ikke være den beste versjonen av seg selv når man er kronisk syk, eller lider av alvorlig søvnmangel på grunn av kolikkbarn, for eksempel. Men da er det greit at partneren ikke verdsetter deg, liksom... Anonymkode: 93824...455 Absolutt. Og i tillegg kan jo spørre hva det «beste» egentlig er i en kompleks verden, der livssituasjon, sosialt nettverk, ressurser, verdier og personlighet varierer sterkt fra person til person, og hvor det ofte er umulig å vite hva som er «det beste» for partner og en selv i konkrete tilfeller. Å si, i tråd med den nyliberalistiske ideologien som dominerer vår tid, at man må ta seg sammen og gjøre det beste ut av det, blir bare vulgært og tilnærmet meningsløst. Anonymkode: 5da4b...586 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #10 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (14 minutter siden): Spørsmål til hver av dere, jenter: Ønsker du å være tiltrekkende som kvinne? Altså rett og slett: Hvis du hadde en knapp på bordet foran deg, og dersom du trykket på knappen ville du på magisk vis bli det menn anser som tiltrekkende… ville du da trykket på knappen? Jeg antar svaret er ja. Hvis ikke mangler du helt grunnleggende motivene for å være noe en mannlig partner skal ha lyst på seksuelt, og det er ikke så mye vits i å fortsette diskusjonen. Så jeg antar at svaret er ja. Vel: Jeg har ikke lyst til å være noe som menn finner tiltrekkende. Jeg hadde ikke trykket på den knappen. Og da har vi etablert en forskjell på meg og deg. Du ønsker noe for deg selv som jeg ikke ønsker for meg. Så den beste versjonen av deg, som kvinne, må jo da blant annet også innebære å i størst mulig grad nettopp bli det menn finner tiltrekkende… ikke sant? Og ikke lat som om du ikke vet hva det er. Moderne feminisme hevder i praksis at «Menn skal være underordnet kvinner, og bare være takknemlig for alt hun måtte finne for godt å gi ham – og får han ikke noe som helst skal han bare være fornøyd med det også.» Ren sjåvinisme, altså. Men viktigere: Livsødeleggende tøv. Moderne feminisme juger til deg. Og velger du å lytte til lureriet vil det bare gå ut over deg selv. En mann som er attraktiv nok til at du ønsker å være sammen med ham finner seg ikke i å være underordnet. Ikke ønsker han det, og ikke trenger han det. Som mann krever det svært mye arbeid over svært lang tid å bli den beste versjonen av seg selv. Å være i god fysisk form er en selvfølge, det krever kontinuerlig svette og slit. Du må bygge opp god sosioøkonomisk status, og det tar mange år. Du må lære deg å være handy, og utvikle selvtillit og handlekraft. Og så videre, nedover en lang liste. Hvorfor skulle det ikke kreve litt innsats også for deg å bli den beste versjonen av deg selv som kvinne? Du vet utmerket godt hva du må gjøre for å bli den beste versjonen av deg selv. Du liker bare ikke tanken på det. hahahha. Den gjennomsnittlige mannen har ikke høy sosialøkonomisk status, er trent, handy eller behjelpelig på hjemmebane. Den gjennomsnittlige mann blir lykkeligere i forhold, enn som singel. Den gjennomsnittlige kvinne er høyere utdannet, mer handy, klarer å ta bedre vare på seg selv og hjemmet enn menn + er lykkeligere uten menn/som singel. Hvorfor skal menn bli verdsatt for å såvidt fungere og ta vare på seg selv, mens kvinnen skal gjøre det samme + ekstra krav til utseende, energi på hjemmebane, arbeid hjemme + ta mer ansvar for barn + ofre søvn og lykke for å tilfredstille en mann som går med bremsespor i boksern og såvidt har klart å få en kvinne til å orgasme? Anonymkode: 74e92...67b 6 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #11 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Obs: Dette er selvsagt et spørsmål til dere som faktisk tror på at menn kan ha lavere lyst enn kvinnen. Anonymkode: 57a4a...427 Har møtt mange kvinner med dette problemet. Det er ikke noe man trenger å tro på, men er reelt problem for mange. Anonymkode: a66de...826 1 1
ClausSaus Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hahahha. Den gjennomsnittlige mannen har ikke høy sosialøkonomisk status, er trent, handy eller behjelpelig på hjemmebane. Den gjennomsnittlige mann blir lykkeligere i forhold, enn som singel. Den gjennomsnittlige kvinne er høyere utdannet, mer handy, klarer å ta bedre vare på seg selv og hjemmet enn menn + er lykkeligere uten menn/som singel. Hvorfor skal menn bli verdsatt for å såvidt fungere og ta vare på seg selv, mens kvinnen skal gjøre det samme + ekstra krav til utseende, energi på hjemmebane, arbeid hjemme + ta mer ansvar for barn + ofre søvn og lykke for å tilfredstille en mann som går med bremsespor i boksern og såvidt har klart å få en kvinne til å orgasme? Anonymkode: 74e92...67b Sviktende leseforståelse? Hvem har påstått at den gjennomsnittlige mann er den beste versjonen av seg selv? 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 Hvis det er tørke på soverommet så finn det som mannen setter pris på. Og det er individuelt Selvfølgelig. Dette kan være å ta vare på seg selv fysisk, mentalt, kle seg ordentlig hvis du har "latt ddg forfalle" etter x antall barn. Og gjør de tingene du forventer at mannen skal gjøre for deg. For eksempel gå uoppfordret ut og vask bilen, utvendig og innvendig. Fiks den taklampa som manglet en skrue. Tøm sluken. Spikre i den listen som manglet over døren. Sett deg ned med en kald øl etterpå og si: jeg innser nå at du også gjør mye for å holde hjulene i gang. Dvs. Ikke klag på alt som ikke mannen gjør, som du fint kan gjøre selv, men som du anser som hans jobb. Anerkjenn at han gjør ting du ikke anser som daglig behov (eks brette klærne og legge dem i skuffen). Anonymkode: afcbc...79b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (3 minutter siden): (Ooops… svarte visst på feil innlegg) Samme som for menn: Vær den beste versjonen av deg selv. Forvent å bli verdsatt for det. Hvorfor lurer folk på hvordan de kan få noen som ikke verdsetter dem til å ha sex med dem i et forhold? Er det ikke blendende åpenbart at dette er bortkastet? Og det eneste du kan gjøre for å bli verdsatt er å gi den du er sammen med den beste versjonen av deg selv. Hvis dette ikke blir verdsatt… hva annet skulle du kunne gjøre? Da er det på tide å dumpe vedkommende. Det er for enkelt. Det som faktisk hjelper, er ikke å bli best, men å skape en forbindelse. Anonymkode: 123e1...643 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (28 minutter siden): Sviktende leseforståelse? Hvem har påstått at den gjennomsnittlige mann er den beste versjonen av seg selv? Heldigvis trenger de heller ikke bli perfekt. De trenger bare å bry seg. Anonymkode: 123e1...643 1
Kipling Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: hahahha. Den gjennomsnittlige mannen har ikke høy sosialøkonomisk status, er trent, handy eller behjelpelig på hjemmebane. Den gjennomsnittlige mann blir lykkeligere i forhold, enn som singel. Den gjennomsnittlige kvinne er høyere utdannet, mer handy, klarer å ta bedre vare på seg selv og hjemmet enn menn + er lykkeligere uten menn/som singel. Hvorfor skal menn bli verdsatt for å såvidt fungere og ta vare på seg selv, mens kvinnen skal gjøre det samme + ekstra krav til utseende, energi på hjemmebane, arbeid hjemme + ta mer ansvar for barn + ofre søvn og lykke for å tilfredstille en mann som går med bremsespor i boksern og såvidt har klart å få en kvinne til å orgasme? Anonymkode: 74e92...67b Nei og da blir spørsmålet om du er fornøyd med den gjennomsnittlige mannen? For om du ikke selv er bedre enn snittet, hvordan kan du forvente å få en mann som er over snittet? Er ikke det noe du er interessert i? For basert på hvor mange kvinner som syns snittmannen er noe drit, så skulle man tro at interessen i å få en top 10% eller top 1% mann var høyere. For det er jo det usagte, enten det er en artikkel i dagbladet etc, eller en post her. En eller annen kvinne klager om at det “ikke finnes noen bra menn som er verdt å bruke tid på”… Det som skjeldent sies er jo den enkle sannheten at jo, de mennene finnes, men de bruker tiden sin på bedre kvinner enn henne. Hun har ikke gjort nok for å gjøre seg attraktiv, derfor sitter hun igjen med at alle alternativene hennes er disse “taperne”. Og det blir vanligvis ekstra klart når de prater om at kravene deres ikke er så urimelige “jeg vil bare at han skal være trene og kle seg ok, ha en stabil jobb, og være sosialt intelligent”. Da er det jo ekstremt opplagt at disse mennene finnes, så det er bare det at de ikke gidder å date henne. Hvis du vil ha en mann som er bedre enn det du får nå, så må du faktisk bli bedre selv så du kan utkonkurrere de andre kvinnene som vil ha disse mennene. Akkurat på samme måte som menn må gjøre det samme. Det finnes fantastiske menn og kvinner der ute, men de dater hverandre allerede, og vil du inn i den klubben så må du gjøre noe for å fortjene din plass. Og om det er for mye tiltak så fair enough, men da kan du ikke klage over hvor ille gjennomsnittsmannen er, for det er du som har valgt å være stuck med å måtte date ham. Jeg vet ikke hva slags mann TS har, men jeg velger å tro og håpe at han faktisk er en attraktiv mann det er verdt å jobbe for å beholde. Er han ikke det blir det hele bortkastet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Spørsmål til hver av dere, jenter: Ønsker du å være tiltrekkende som kvinne? Altså rett og slett: Hvis du hadde en knapp på bordet foran deg, og dersom du trykket på knappen ville du på magisk vis bli det menn anser som tiltrekkende… ville du da trykket på knappen? Jeg antar svaret er ja. Hvis ikke mangler du helt grunnleggende motivene for å være noe en mannlig partner skal ha lyst på seksuelt, og det er ikke så mye vits i å fortsette diskusjonen. Så jeg antar at svaret er ja. Vel: Jeg har ikke lyst til å være noe som menn finner tiltrekkende. Jeg hadde ikke trykket på den knappen. Og da har vi etablert en forskjell på meg og deg. Du ønsker noe for deg selv som jeg ikke ønsker for meg. Så den beste versjonen av deg, som kvinne, må jo da blant annet også innebære å i størst mulig grad nettopp bli det menn finner tiltrekkende… ikke sant? Og ikke lat som om du ikke vet hva det er. Moderne feminisme hevder i praksis at «Menn skal være underordnet kvinner, og bare være takknemlig for alt hun måtte finne for godt å gi ham – og får han ikke noe som helst skal han bare være fornøyd med det også.» Ren sjåvinisme, altså. Men viktigere: Livsødeleggende tøv. Moderne feminisme juger til deg. Og velger du å lytte til lureriet vil det bare gå ut over deg selv. En mann som er attraktiv nok til at du ønsker å være sammen med ham finner seg ikke i å være underordnet. Ikke ønsker han det, og ikke trenger han det. Som mann krever det svært mye arbeid over svært lang tid å bli den beste versjonen av seg selv. Å være i god fysisk form er en selvfølge, det krever kontinuerlig svette og slit. Du må bygge opp god sosioøkonomisk status, og det tar mange år. Du må lære deg å være handy, og utvikle selvtillit og handlekraft. Og så videre, nedover en lang liste. Hvorfor skulle det ikke kreve litt innsats også for deg å bli den beste versjonen av deg selv som kvinne? Du vet utmerket godt hva du må gjøre for å bli den beste versjonen av deg selv. Du liker bare ikke tanken på det. For noe fjas. Ts spør spesifikt hva hun kan gjøre for kjæresten som fersk mor og du svarer som om problemet er vondt i vilja. Anonymkode: 123e1...643 2 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 Tror ikke det nytter å spørre menn. Enten har de ikke erfaring som fedre eller de vet ikke kona gjorde rett den gangen. Anonymkode: 123e1...643 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Spørsmål til hver av dere, jenter: Ønsker du å være tiltrekkende som kvinne? Altså rett og slett: Hvis du hadde en knapp på bordet foran deg, og dersom du trykket på knappen ville du på magisk vis bli det menn anser som tiltrekkende… ville du da trykket på knappen? Nei. Anonymkode: 984ab...02c 1
Kipling Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 Hva kan en kvinne gjøre? Vanskelig spørsmål. Det mest opplagte er jo å være så veltrent og sexy som mulig. Menn er visuelle og vi bryr oss mye om kroppen hennes, så hvis du kan forbedre det der, så ville jeg prøvd å gjøre det. Utover det så tror jeg det beste kan være å ha noen avtalte “date nights” hvor dere tar pause fra å være “kollegaer i familiedriften” for å bruke det uttrykket, og fokuserer på å være en mann og en kvinne i en romantisk situasjon. Kjør på med pene klær og sexy undertøy, og ert ham litt på forhånd med en smakebit av hva han kan forvente når han får av deg klærne etter daten. Utover det så er det litt det å sørge for å fokusere på det som tiltrakk ham i utgangspunktet. Hvis dere hadde en ertende tone så prøv å få det tilbake, hvis du smeltet ham med snillhet og varme, sørg for at du får tilbake det om du har mistet det. Hvis det er mye masing i hverdagen, så kutt det ut, i alle fall de kveldene dere skal prøve å få noe til å skje. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå