SusiHelen Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Vi la nytt gulv i slutten av juli 2022. Kjøpte gulv av Maxbo å kjøpte med underlagspappen de solgte oss å stolte på at det er riktig. Legger dette gulvet og alt er bra, men bare etter noen uker starter dette gulvet å sprekke opp, altså på laaaangsiden. Tenker vi har gjort nå feil, men med tiden ser vi at dette skjer overalt! Vi tar kontakt med maxbo som igjen ber oss ta kontakt med berry alloc hvor gulvet er ifra. De sier at dette er ikke noe de kan gjøre noe med da vi tyyyydligvis har brukt feil papp, altså alt for myk underlagspapp. Så vi ringer igjen til Maxbo som legger sei flate å sier de skal prøve å få dette på sin forsikring. Nå snakka vi med dem idag å vi får nytt gulv, bra det altså. Men rett skal være rett tenker jeg. Vi hadde 2 mann som brukte 2 dager på å legge det gulvet, og nå må vi rive det gamle å legge det nye på nytt selv. Det er maaaange 1000 bare i jobben der. Om vi tenker 400,- i timen x 8t x 2 dager og x 2 menn = 13000,- Synes vi skal få denne summen pluss summen for å legge gulvet på nytt. Men maxbo sier at dette er vår feil, dette er det forbrukeren som skal vite, vite hvilken papp som skal være til hvilket gulv osv. DET ER JO EN GRUNN for at vi går til profesjonelle folk. Men at de vil være greie å gi oss nytt gulv fra egen lomme. Er dette riktig? Håper noen vet, for er litt irritert. Enten at de har rett å jeg kan roe meg ned, eller at vi har rett å kan gå videre å kreve penger for jobbene også.
newman01 Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Skulle ikke de som la gulvet si fra da? De bør jo ha peiling på hva de gjør de også... Har ikke de ansvarsforsikring på sitt arbeid? Eller er det svart arbeid? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Men var det Maxbo som anbefalte dette underlaget til gulvet, eller valgte dere det selv? Anonymkode: 429cf...3a4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Be gulvleggerne legger det gratis? Anonymkode: 3b4d8...277 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 Hvilket gulv er det? Laminat? Hvilken «papp» brukte dere. Tviler på at det er papp, men heller en type skumunderlag. Hvor tykt er det? Og sist, men ikke minst; hvilket underlag? Er det en eller annen form for varmekabler/ matte der som gjør det ustabilt?????? Spon eller betong? Anonymkode: 8d339...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 newman01 skrev (På 18.1.2023 den 14.35): Skulle ikke de som la gulvet si fra da? De bør jo ha peiling på hva de gjør de også... Har ikke de ansvarsforsikring på sitt arbeid? Eller er det svart arbeid? Dette👆 Jeg hadde aldri gått i gang med å legge gulv uten å ha lest brukerveiledningen på gulvet NØYE! Uansett hvor dyktig jeg var. Feil kan skje og dette er en altfor kostbar feil til at man bare druser på. Anonymkode: 8d339...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Har dere forresten sjekket med rettholt at undergulvet er rett nok? Ser at gulvlisten er veldig stygg så da regner jeg med dette er oppussing i ett gammelt hus? Er det svikt i undergulvet/ skjevhet så er det ikke rart at gulvet gir seg der. Anonymkode: 8d339...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Hvis du får pengene igjen for gulvet så er du heldig. Anonymkode: e1659...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 Hvor ble det av TS??? Anonymkode: 8d339...cc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå