Gå til innhold

Fornye kjøkkenfronter selv.


monja

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å prøve å fornye frontene på kjøkkenskapene mine uten å kjøpe nye.

Nå er det helt plane eikefiner dører, kjedelig. Kunne tenke meg å gjøre dem litt mer spennende med eventuell maling, lister, nye håndtak etc. Hvilken farge burde jeg velge? Veggene er malt i bast......

Og jeg er veeeeldig mottakelig for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke alltid så mye til for og få nytt kjøkken.

Vi har pusset ned våres furu kjøkkendører og malt dem i en helt lys farge - krem tror jeg, så har vi tatt på slike lange stålhåntak kjøpt på IKEA.

En billig men litt tidkrevende oppussing, blir kjempefint :nisse:

Lykke til, og husk grunning først på skap hvis du velger og male dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange tips. Lime på lister til et mønster, frese spor, sage ut litt av fronten og sette inn glass. Maling og håndtak gjør selvsagt også underverker. Se om ikke du kan finne noen gjør-det-selv bøker på biblioteket som forklarer fremgangsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjøkkeninnredning var av eik, og jeg lakket den med Liberon Bistrot lakk, to lag mørk eik og ett lag mahogny for å gi det litt mer liv. Kjøpte knotter på biltema, i oksydert messing. Ble veldig fornøyd med resultatet, og lakken tåler en støyt, den eneste plassen vi har fått noen skrap er ved knivskuffen, så jeg siste jeg vasket. Det er ikke verst, med tanke på vi pusset opp for tre år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...