Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er i forhold: Når dere skal ha en date night sammen, en fin kveld, hvordan kommuniserer dere i forkant? Skriver dere meldinger med flørting og skriver hva dere vil gjøre, snakker dere på telefonen og planlegger sammen? Eller avtaler dere bare et tidspunkt, og så møter man opp enten hjemme hos den ene eller andre?

Kjæresten min er mer i den siste kategorien der, og kjenner at det er frustrerende for meg.

Anonymkode: 897f7...e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi fremdeles "var i et forhold" (nå har vi vært gift i mange år..) hadde vi aldri en sånn "date night". Derimot ble vi enige om å gå på kino, restaurant eller en konsert sammen, eller bruke søndagen på en fottur i fjellet eller seriemaraton. Synes hele konseptet med "date night men det er en overraskelse hva vi skal gjøre" høres rart ut - hvordan kan du vite hva du skal ha på deg/med deg da, for eksempel? Fottur i fjellet vs. fin restaurant er jo helt forskjellige antrekk...

• Liker 2
Skrevet
Veggdyret skrev (5 minutter siden):

Da vi fremdeles "var i et forhold" (nå har vi vært gift i mange år..) hadde vi aldri en sånn "date night". Derimot ble vi enige om å gå på kino, restaurant eller en konsert sammen, eller bruke søndagen på en fottur i fjellet eller seriemaraton. Synes hele konseptet med "date night men det er en overraskelse hva vi skal gjøre" høres rart ut - hvordan kan du vite hva du skal ha på deg/med deg da, for eksempel? Fottur i fjellet vs. fin restaurant er jo helt forskjellige antrekk...

Nå er det snakk om hjemmedate for oss, en romantisk kveld (forhåpentligvis). Men er enig med deg, er helt håpløst å ikke vite noe om hva vi skal gjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som er i forhold: Når dere skal ha en date night sammen, en fin kveld, hvordan kommuniserer dere i forkant? Skriver dere meldinger med flørting og skriver hva dere vil gjøre, snakker dere på telefonen og planlegger sammen? Eller avtaler dere bare et tidspunkt, og så møter man opp enten hjemme hos den ene eller andre?

Kjæresten min er mer i den siste kategorien der, og kjenner at det er frustrerende for meg.

Du kan jo spørre hvordan du skal kle deg, og om det er noe spesielt du må forberede.

Anonymkode: 5a297...3a1

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen? Her avtaler vi når og hvor vi skal møtes (stort sett hjemme hos meg) og så tar vi det som det kommer derfra. Lite fokus på hva vi skal gjøre, det er at vi skal være sammen med hverandre som er hovedaktiviteten. Dersom en av oss kommer på noe vi har spesielt lyst til å gjøre, kan vi finne på å lufte forslaget for den andre i forkant. Men har null problem med at ingenting er planlagt. 
Hva er det du synes er kjipt med at dere ikke kommuniserer stort i forkant? Blir det da en skuffende kveld?

Anonymkode: 0e3bc...03e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjønner ikke helt problemstillingen? Her avtaler vi når og hvor vi skal møtes (stort sett hjemme hos meg) og så tar vi det som det kommer derfra. Lite fokus på hva vi skal gjøre, det er at vi skal være sammen med hverandre som er hovedaktiviteten. Dersom en av oss kommer på noe vi har spesielt lyst til å gjøre, kan vi finne på å lufte forslaget for den andre i forkant. Men har null problem med at ingenting er planlagt. 
Hva er det du synes er kjipt med at dere ikke kommuniserer stort i forkant? Blir det da en skuffende kveld?

Det blir en dårligere opplevelse fordi jeg ikke har fått muligheten til å glede meg i forkant. Med flørting og samtale om hva vi begge kan tenke oss å gjøre, blir det mer konkret og noe gøy å glede seg til. Så ja, en mer skuffende kveld enn det kunne blitt når han ikke kommuniserer med meg.

Skrevet

Tja.. Dette var en litt ny problemstilling..

Jeg har vel aldri hatt en date-night i et forhold. Er det vanlig? Virkelig? Aldri hørt om.

I dating kan jeg forstå at man avklarer litt. Litt ut i datingen husker jeg at vi skrev at vi gledet oss til å se hverandre. Gledet oss til en hyggelig kveld sammen, deilig mat. Savner deg osv. Men det skjedde SJELDENT. 

OG DET LILLE? Det dabber jo gjerne litt av altså. 

Etterhvert i forholdet så har det endt opp med at vi avtaler å treffes, også blir det gjerne til mat og tv. Innimellom avtaler vi kanskje at, du kan ikke du komme til meg i helga, så lager jeg deilig vin og kjøper inn biff, helt topp. Så er det avtalt. Ikke noe mer egentlig. 

Sjeldent at vi lader noe opp, og vi har sjeldent avtalt 'date-night'. 

Men hvis noe må avtales gjør vi jo det altså. Type vi skal ut å spise til helga, bo på hotell eller lage pinnekjøtt. Så prater vi jo sammen på forhånd når man skal møtes, og hva som skjer. Logistikk. 

Litt usikker hva du mener? Kanskje bedre om du forklarer hva du ønsker eller ser for deg? Lettere å avgjøre da, om det er normalt og noe du burde kunne forvente eller om du har for høye forventninger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir en dårligere opplevelse fordi jeg ikke har fått muligheten til å glede meg i forkant. Med flørting og samtale om hva vi begge kan tenke oss å gjøre, blir det mer konkret og noe gøy å glede seg til. Så ja, en mer skuffende kveld enn det kunne blitt når han ikke kommuniserer med meg.

Men gjelder det noe spesifikt? Hva skal du glede deg til? 

Tenker du at du skulle ønske at dere avtalte at dere skulle se den filmen? Eller tenker du noe mer spesifikt for spesielle anledninger? 

Kan du rent spesifikt forklare hva du mener? 

Hvis du ønsker å reise til kjæresten og avklare om dere skal spise mat sammen og vite om vedkommende tenker dere skal se tv og du tenker dere skal gå kveldstur?

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Okei, tror jeg skjønner hva du mener. Har du prøvd å ta initiativ til en sånn type kommunikasjon selv? Jeg kan jo selv finne på å sende en melding av typen «Gleder meg til å møte deg på fredag! 😍» og da får jeg alltid respons av samme type tilbake. Hvordan ville typen din respondert om du gjorde noe sånt?

• Nyttig 2
Skrevet

Med en date så avtaler vi bare tidspunkt og møter opp, i forhold er det kanskje litt mer kommunikasjon rundt det "hva med at vi tar oss en kveld med massasje og middag og deilig sex på lørdag" og sender litt pirrende meldinger før det. 

Anonymkode: 228f5...d1c

Skrevet

Vi snakker en del om sexen vi skal ha, kanskje også om mat eller film. 

Anonymkode: 892d7...100

Skrevet

Hvorfor ikke bare glede deg til å være med han? At man skal planlegge ned til minste detalje er bare stress.

Samboer på 6 året og aldri planlagt en date night. Det bare skjer i 😊

Anonymkode: 8443c...915

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...