AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Min eks-samboer kom til å ødelegge den ene vasken når vi bodde sammen. Har foreslått å erstatte den og dele på utgiftene, men han har slått seg vrang og nekter å betale en krone. Kommer til å ta det til Forliksrådet og lurer på om jeg kan be han betale alt? Siden det var han som ødela, har det skriftlig. Når han skal være en drittsekk og ikke vil bidra så får jeg lyst til å være det tilbake. Anonymkode: ddfee...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Skjedde dette mens dere bodde sammen? og hvilken skade er det? Hvilken sum er det snakk om? Anonymkode: 24271...680
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #3 Skrevet 18. januar 2023 Mens vi bodde sammen når det skjedde ja. Det er snakk om 4000-5000 kroner Anonymkode: ddfee...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mens vi bodde sammen når det skjedde ja. Det er snakk om 4000-5000 kroner Anonymkode: ddfee...8b2 Hvis du i det hele tatt får saken opp for forliksrådet vil de garantert ikke gi deg medhold for at han skal betale det fulle beløpet for skade skjedd i deres felles bolig. Men det er stor sjanse for at de ikke gidder ta saken engang for sånne små beløp. OG selv om de tar saken, og kommer frem til at han skal betale, så betyr det ikke nødvendigvis at du får pengene... Jeg fikk en sak opp der, som gjaldt ett krav på 9000. Han møtte ikke opp. Det ble sagt at han skulle betale, noe han også fikk brev om. Men de avsier svært sjeldent en dom, så det blir bare ett brev "vi i forliksrådet er enig at du burde betale, så om du er hyggelig så betaler du, men du må altså ikke!" Anonymkode: 24271...680
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du i det hele tatt får saken opp for forliksrådet vil de garantert ikke gi deg medhold for at han skal betale det fulle beløpet for skade skjedd i deres felles bolig. Men det er stor sjanse for at de ikke gidder ta saken engang for sånne små beløp. OG selv om de tar saken, og kommer frem til at han skal betale, så betyr det ikke nødvendigvis at du får pengene... Jeg fikk en sak opp der, som gjaldt ett krav på 9000. Han møtte ikke opp. Det ble sagt at han skulle betale, noe han også fikk brev om. Men de avsier svært sjeldent en dom, så det blir bare ett brev "vi i forliksrådet er enig at du burde betale, så om du er hyggelig så betaler du, men du må altså ikke!" Trodde det ble uteblivelsesdom når innklagede ikke møter. Tenker ta dommen til namsmannen etterpå Anonymkode: ddfee...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du i det hele tatt får saken opp for forliksrådet vil de garantert ikke gi deg medhold for at han skal betale det fulle beløpet for skade skjedd i deres felles bolig. Men det er stor sjanse for at de ikke gidder ta saken engang for sånne små beløp. OG selv om de tar saken, og kommer frem til at han skal betale, så betyr det ikke nødvendigvis at du får pengene... Jeg fikk en sak opp der, som gjaldt ett krav på 9000. Han møtte ikke opp. Det ble sagt at han skulle betale, noe han også fikk brev om. Men de avsier svært sjeldent en dom, så det blir bare ett brev "vi i forliksrådet er enig at du burde betale, så om du er hyggelig så betaler du, men du må altså ikke!" Anonymkode: 24271...680 Jeg ser den at jeg sikkert må gå for hans andel siden vi bodde sammen og sånn sett felles ansvar Anonymkode: ddfee...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå