Anonym-bruker Skrevet 18. januar 2023 #1 Skrevet 18. januar 2023 Skal ut å reise om 1 måned. Vet de serverer mat på flyet, har business clas billett. Men jeg reagerer på flere typer mat. Er det noen som vet om man kan gi beskjed om det på noen måte? Et i- lands problem, jeg vet.. en detalj, men vet jeg blir dårlig om jeg spiser noe jeg ikke tåler, og det er så slitsomt på reise.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #2 Skrevet 18. januar 2023 Mamma har prøvd å ringe pga glutenallergi. De første gangene gikk det fint de tar hensyn, MEN det har skjedd at det ble gjort en feil og byttet med en annen allergi. Så kort sakt mamma tar med egen mat orker ikke at ferie skal bli ødelagt med å spy og være dårlig i magen i flere dager. Anonymkode: d3e9f...9fc 1
Anonym-bruker Skrevet 18. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mamma har prøvd å ringe pga glutenallergi. De første gangene gikk det fint de tar hensyn, MEN det har skjedd at det ble gjort en feil og byttet med en annen allergi. Så kort sakt mamma tar med egen mat orker ikke at ferie skal bli ødelagt med å spy og være dårlig i magen i flere dager. Anonymkode: d3e9f...9fc Huff da, det hørtes ikke bra ut. Er nok den løsningen jeg går for, tar med egen mat, og takker nei til flymat. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #4 Skrevet 18. januar 2023 Tror du skal kunne informere om dette på flybilletten din. Og ofte på business får du selv velge hva du ønsker å spise (kommer an på hva slags selskap du reiser med selvsagt). Anonymkode: 979a3...9fc 2
Andro Skrevet 18. januar 2023 #5 Skrevet 18. januar 2023 Gjør det i god tid. Det går bra. Gjør det alltid.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 Du kan bestille spesialmåltid, bare kontakt flyselskapet så ordner det seg Her er feks SAS sitt utvalg på langdistanse: https://www.sas.no/reiseinfo/spesielle-reisebehov/spesialmaltid/ Anonymkode: 9b771...d80
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Sjekk nettsiden til flyselskapet. Det pleier å være vanlig at man kan bestille spesialmåltid på long haul flighter. Anonymkode: d7f43...b8d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Anonym-bruker skrev (På 18.1.2023 den 8.34): Skal ut å reise om 1 måned. Vet de serverer mat på flyet, har business clas billett. Men jeg reagerer på flere typer mat. Er det noen som vet om man kan gi beskjed om det på noen måte? Et i- lands problem, jeg vet.. en detalj, men vet jeg blir dårlig om jeg spiser noe jeg ikke tåler, og det er så slitsomt på reise. Du må ,melde ifra seneset 24 timer før avreisejo før jo bedre. Du melder ifra der du bestilte billetten din, så legges det inn i bestillingen. Anonymkode: f29f9...b74
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Har du kjente allergier så ja,men de har ikke mulighet til å lage spesial mat til alle som har spesielle behov. De tar også hensyn til relgion livsyn. De har mao disse valgalternativer:Kosher,vegetarisk/vegansk,gluten og Laktosefritt og alle måltider er uten nøtter Anonymkode: 851d4...1d1
Badebuksa2.0 Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Kreds for å tørre å sitte fast flere kilometer oppi lufta uten tilgang på legehelikopter når det går til helvete med matallergien og det ikke holdt med en epipen. Hadde aldri jeg turt ass. TENK å sitte fast i den durende metallboksen. Halsen bare knyter seg og leppene er som to ballonger. Forbanna skummelt. Hadde definitivt tatt med egen mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå