Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #1 Skrevet 17. desember 2005 Har kjøpt en kasse klementin, og blant dem lå det én klementin med masse, masse mugg (så og si 90-95% av den var dekket av mugg), men er det farlig å spise resten av klementinene?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #2 Skrevet 17. desember 2005 Jeg ville kikket nærmere på de klementinene som lå inntil den mugne (hadde kontakt). Har muggen gjort "skade på" skallet (gjort det bløtt)hadde jeg kastet de. Alle de andre klementinene hadde jeg spist uten bekymring.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #3 Skrevet 17. desember 2005 Har kjøpt en kasse klementin, og blant dem lå det én klementin med masse, masse mugg (så og si 90-95% av den var dekket av mugg), men er det farlig å spise resten av klementinene? ← Grusomt. Du kan trygt spise de andre
Catus Skrevet 17. desember 2005 #4 Skrevet 17. desember 2005 Hørte nylig at det pleier å ligge en råtten klementin oppi hver kasse. Det har visst med modningsprosessen for de andre klementinene å gjøre. Ikke spør meg hvordan..
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #5 Skrevet 17. desember 2005 Jeg tar sjansen og hiver på med de i hjørnene (denne var nemlig midt på) og har "bestøvet" andre).
Gjest Catwoman Skrevet 17. desember 2005 #6 Skrevet 17. desember 2005 Så lenge de andre klementinene ikke har begynt å råtne, er det ingen fare. Det ville nesten vært rart om du i en hel kasse klementiner ikke ville funnet en eneste en som var råtten.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #7 Skrevet 17. desember 2005 Råtten og råtten, hele klementinen var skrumpet inn i mugg.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #8 Skrevet 18. desember 2005 Det finnes alltid en klementin som er råtten i en kasse. Sånn er det bare - du kan trygt spise de andre. Klementiner råtner veldig fort, og skrumper inn, som du sier.
Leo Skrevet 18. desember 2005 #10 Skrevet 18. desember 2005 Hørte nylig at det pleier å ligge en råtten klementin oppi hver kasse. Det har visst med modningsprosessen for de andre klementinene å gjøre. Ikke spør meg hvordan.. ← Kan stemme det. Frukt som råtner avgir etylengass som fremskynder modningsprosessen. Dette er også grunnen til at man ikke bør ha f.eks. en skål med epler stående på et bord sammen med avskårne blomster i vase.
Catus Skrevet 18. desember 2005 #11 Skrevet 18. desember 2005 (endret) Dette er også grunnen til at man ikke bør ha f.eks. en skål med epler stående på et bord sammen med avskårne blomster i vase. ← ...eller sammen med andre typer frukt. Endret 18. desember 2005 av Bippe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå