Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en viss type mennesker jeg mener alle bør unngå. Jeg mener IKKE at noen skal være uhøflig, men bare ta forhåndsregler. Folk som manipulerer er som en løgner som stadig må fortelle nye løgner for å dekke over de gamle. Det er en selvforsterkende sirkel. Det er alltid best å holde ting så enkelt og rimelig som mulig i livet. Man kjøper ikke produkter med funksjoner man ikke trenger, som øker kostnaden. I kjølvannet rundt slike folk er det bare elendighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør man dersom man MÅ forholde seg til dem, eks jobber med noen?

Anonymkode: 66154...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva gjør man dersom man MÅ forholde seg til dem, eks jobber med noen?

Anonymkode: 66154...266

Du vet jo hva du har å vente da. Så når man blir bedt om å gjøre ting som virker urimelig, så sier man at dette synes ikke jeg er fornuftig, og det står ingenting noe sted om at dette er en del av min jobb. Hvis man ikke følger reglene så risikerer man levebrødet. Og når det gjelder private relasjoner, så vet du at de ofte har en agenda med alt de sier. Så du må da dobbeltsjekke eller ikke ta alt de sier om andre for god fisk. Og selv om du skulle få bekreftet noe de sier, så må du forvente en agenda. Slike folk må jo tjene til livets opphold, de også. Alle bør jo jobbe. Men overbærenhet er vel det man trenger.

Skrevet

Slo opp med ei venninne som er slik. Hun har borderline da, men, man får ikke freepass for og være frekk, juge eller være en asshole fordi man er syk. Uansett, en personlighetsforstyrrelse er ikke en sykdom i seg selv. Er et avvik i en personlighetstrekkene som da går utover liv, helse, relasjoner og sånn. Skal man bli frisk av denne diagnosen, så må endring av personlighet endres. Og ting tar tid på slik. De med borderline kan og ha psykopatiske trekk. Som hun venninnen min har. 

Så for meg om et vedkommende har slik adferd. Så dårlig evne på så mye, styrer jeg unna. Gikk desverre utover min egen psyke. Så ja, måtte slå opp med henne som ei nær venninne, desverre. 

• Liker 2
Skrevet
Maestro skrev (41 minutter siden):

Slo opp med ei venninne som er slik. Hun har borderline da, men, man får ikke freepass for og være frekk, juge eller være en asshole fordi man er syk. Uansett, en personlighetsforstyrrelse er ikke en sykdom i seg selv. Er et avvik i en personlighetstrekkene som da går utover liv, helse, relasjoner og sånn. Skal man bli frisk av denne diagnosen, så må endring av personlighet endres. Og ting tar tid på slik. De med borderline kan og ha psykopatiske trekk. Som hun venninnen min har. 

Så for meg om et vedkommende har slik adferd. Så dårlig evne på så mye, styrer jeg unna. Gikk desverre utover min egen psyke. Så ja, måtte slå opp med henne som ei nær venninne, desverre. 

Hun trenger en terapihund.

Skrevet

Det at du sier til folk hva de bør gjøre er manipulerende. 

Anonymkode: 0ae28...779

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (4 timer siden):

Aner jeg EUPF-politiet? JO - EUPF er en sykdom med et høyt lildelsestrykk. Det kan være vanskelig for omgivelsene å forholde seg til borderline men det er en misforstått sykdom som dessverre møtes med mye stigma og fordommer.

Hilsen en borderline med stor B.

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (4 timer siden):

Jeg har også «slått opp» med et par veninner for å redde egen psyke. Kan ikke diagnostisere de, men bare kjente hvor negativt vennskapene ble for meg. Det ble for mye trigging av min egen angst. Følte meg som verdens største rasshøl, men men… Er enig med at man bør styre unna ja😏

Anonymkode: 70ce9...0d9

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde en slik venninne. Vi har vært det i mange år, men nå orket jeg ikke mer. 
Både meg og flere har lagt merke til at hun er manipulerende. Det at flere la merke til det, var en stor lettelse for meg, da jeg ikke var alene med tankene. 

Hu kunne lyve ekstremt masse og hun skulle alltid være den smarteste av de alle. Hun har gjort meg til å føle meg dum i så mange år. På toppen av det hele er a ekstremt sjefete. Skal bestemme over alt og alle. I tillegg så fant jeg ut at hun har fortalt om min aller største hemmelighet videre til venner av henne. Dette tok kaka! 

Er så mye å fortelle at den lista blir lang… men har kuttet all  kontakt med henne. Orket rett og slett ikke mer! Beste jeg har gjort

Anonymkode: 3c31a...7f9

Skrevet

Jobben sin kan man alltids velge å slutte i, hvis det blir virkelig ille. Venner kan man også kvitte seg med, hvis man overhodet ikke kommer overens med dem. 

Langt verre blir det selvfølgelig hvis man er i nær familie med noen sånne drittsekker, og man ikke har muligheten til å "komme seg unna" på samme måte som man kan hvis man bare kjenner noen på jobben sin. 

Anonymkode: d2093...631

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobben sin kan man alltids velge å slutte i, hvis det blir virkelig ille. Venner kan man også kvitte seg med, hvis man overhodet ikke kommer overens med dem. 

Langt verre blir det selvfølgelig hvis man er i nær familie med noen sånne drittsekker, og man ikke har muligheten til å "komme seg unna" på samme måte som man kan hvis man bare kjenner noen på jobben sin. 

Man kan også kutte ut nærmeste familie. 

Skrevet

Jeg har noen i livet som jeg har kuttet ut. Hun ene er et familiemedlem som lyger og dekker over med ny løgn. Hun har også løyet om et andre familiemedlemmer på det groveste som i ettertid hun innrømmet var løgn. Så dem fleste i familien har kuttet henne ut.

Et par venninner har jeg faset ut. Hun ene driver ikke akkurat med løgn, men er veldig nedlatende og manipulerende. Jeg blir alltid dårlig humør etter å ha vært med henne, så jeg har måttet faset henne ut. 

På jobben, så har jeg ingen for øyeblikket, men har jobbet med noen ufyselige kvinnelige kollega som drev med både hersketeknikk og utfrysning. Der sluttet jeg.. jeg var så langt nede en periode pga arbeidsmiljøet på arbeidsplassen 

Anonymkode: 51538...1d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man kan også kutte ut nærmeste familie. 

Det kan være mange forskjellige årsaker til at man ikke kan kutte ut nærmeste familien. 

Så dette kan vel ikke helt sammenlignes med for eksempel arbeidsplassen sin...  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være mange forskjellige årsaker til at man ikke kan kutte ut nærmeste familien. 

Så dette kan vel ikke helt sammenlignes med for eksempel arbeidsplassen sin...  

Hvilke årsaker, for eksempel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...