Gå til innhold

Jeg blir skremt av partiet Rødt sitt standpunkt knyttet til Ukraina

Anbefalte innlegg

Gjest House Red
Skrevet (endret)

.

Endret av House Red
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig skremmende, men slett ikke overraskende fra den kanten.

Håper Rødt sin oppslutning faller som en stein etter dette. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Uten å ha sett debatten, så tenker jeg vi er mer tjent med en diskusjon innad i Rødt om dette litt antikvariske synet på Nato og våpen hjelp til Ukraina, en en massiv velgerflukt. 

Når det gjelder forhandlinger, så bruker alle kriger å ende ved et forhandlingsbord til slutt, også de som ender i en betingelsesløs kapitulasjon, som feks Nazi Tyskland.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, House Red said:

Jeg så debatten på Nrk i kveld og jeg ble skremt av Rødt sitt standpunkt knyttet til Ukraina.

De er i mot å sende våpen til Ukraina og er for fredsforhandlinger. De ønsker altså at Ukraina skal slutte å eksistere.

Jeg anses med dette partiet Rødt som Quisling-parti og russiske agenter i Norge. Jeg har absolutt null respekt for de som stemmer på Rødt, de er jo verre enn konspirasjonsteoretikere.

Dersom Norge hadde blitt angrepet av Russland så ville de nok godtatt det. Æsj, hvem stemmer på disse her?

Det er jo et kjent fenomen at Rødt har en fløy som er kjøpt og betalt av Putin, mange av de skriver for Steigan og er konspi-koko. Det er synd at de ikke klarer å fjerne disse medlemmene. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig bra at Rødt sier det som det er selv om russofobene selvsagt går helt av skaftet! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, Anonio said:

Det er jo et kjent fenomen at Rødt har en fløy som er kjøpt og betalt av Putin, mange av de skriver for Steigan og er konspi-koko. Det er synd at de ikke klarer å fjerne disse medlemmene. 

Hvor er pengene mine for helvete? 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstår meg ikke på verken folk eller politikere lenger. Hvorfor vil dere egentlig at flest mulig skal dø? Jeg skjønner virkelig ikke logikken med å ikke gå inn i forhandlinger. Attpåtil kommer snart det økonomiske krakket fordi vi ikke skal handle med Russland.

Skrevet
Apis skrev (5 timer siden):

Uten å ha sett debatten, så tenker jeg vi er mer tjent med en diskusjon innad i Rødt om dette litt antikvariske synet på Nato og våpen hjelp til Ukraina, en en massiv velgerflukt. 

Når det gjelder forhandlinger, så bruker alle kriger å ende ved et forhandlingsbord til slutt, også de som ender i en betingelsesløs kapitulasjon, som feks Nazi Tyskland.

Nazi Tyskalnd var først nedkjempet før det ble fredssamtaler.  Hitler var ikke åpen for dette tidligere.  Slik ar det med Putin også, Han må nedkjempes før samtaler kan finne sted.  En ting er sikkert, med Rødt sitt standpunkt ville dette aldri skje.  Da ville Ukraina ligge i grus.

utrolig naivitet i dette partiet.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
sokrat skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår meg ikke på verken folk eller politikere lenger. Hvorfor vil dere egentlig at flest mulig skal dø? Jeg skjønner virkelig ikke logikken med å ikke gå inn i forhandlinger. Attpåtil kommer snart det økonomiske krakket fordi vi ikke skal handle med Russland.

Forhandlinger handler om å inngå kompromiss. Ukraina er ikke interessert, eller skal, miste en cm av landet sitt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Purple Basil said:

Veldig bra at Rødt sier det som det er selv om russofobene selvsagt går helt av skaftet! 

Vi (familien) har en leilighet i Kharkiv. Vil du være med på en tur dit neste uke? Den er meget luftig (mangler yttervegg), og ansees ikke trygg å bo i etter missilangrep fra russisk side. Du kan også få gleden av å høre flyalarmer ofte og løpe for livet fordi det rettes missiler mot byen. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Forhandlinger handler om å inngå kompromiss. Ukraina er ikke interessert, eller skal, miste en cm av landet sitt.

Selv om befolkningen i området ikke ønsker å være i Ukraina? Det er jo det som har skjedd. Russland beskytter den russiske minoriteten i områdene sør øst i Ukraina.

Men her oppe i nord skummer det jo i munnen av blodtørst både hos den lille og den store mann.

Endret av sokrat
Skrevet
19 minutter siden, sokrat said:

Er du villig til å ofre stedet du bor, og miste ditt norske statsborgerskap? For det er nettopp dette ukrainerene kjemper for å unngå. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, sokrat said:

Selv om befolkningen i området ikke ønsker å være i Ukraina? Det er jo det som har skjedd. Russland beskytter den russiske minoriteten i områdene sør øst i Ukraina.

Men her oppe i nord skummer det jo i munnen av blodtørst både hos den lille og den store mann.

Det er ett ekstremt lite midretall som ønsker det, og de er faktisk hjertlig velkommene til å flytte til nettopp Russland. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (12 minutter siden):

Så hvis russerne okkuperer Finnmark og Troms, så skulle vi bare godtatt det??

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ja, altså det er jo nettopp fred ukrainerene kjemper for... For å kunne fortsette livene sine slik de ønsker. Få gå på skole, jobb, spise middag rundt spisebordet med familien sin, sove trygt i sine egne senger. Hva er det du tror de kjemper for egentlig?

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
House Red skrev (12 timer siden):

Jeg så debatten på Nrk i kveld og jeg ble skremt av Rødt sitt standpunkt knyttet til Ukraina.

De er i mot å sende våpen til Ukraina og er for fredsforhandlinger. De ønsker altså at Ukraina skal slutte å eksistere.

Jeg anses med dette partiet Rødt som Quisling-parti og russiske agenter i Norge. Jeg har absolutt null respekt for de som stemmer på Rødt, de er jo verre enn konspirasjonsteoretikere.

Dersom Norge hadde blitt angrepet av Russland så ville de nok godtatt det. Æsj, hvem stemmer på disse her?

Dessverre er det mange i Rødt som er slik. Jeg forstår heller ikke folk som stemmer Rødt. 

Men det finnes også de i Rødt som faktisk fortsatt har litt kobling til realiteten igjen. Noen Rødt-topper har tatt avstand fra de holdningene der.

Men det er ikke nok for å stemme Rødt. Egentlig er det ikke ene eneste bra grunn å stemme Rødt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
tirben skrev (1 time siden):

Så hvis russerne okkuperer Finnmark og Troms, så skulle vi bare godtatt det??

Tror du må lese kommentaren min en gang til.

Jeg støtter ikke invasjon av noe som helst land.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Russland er et diktatur med enehersker Putin ved roret. De er ikke en rettstat. Folk som holder blanke ark over hodet får lange fenselstraffer sier vel sitt.  Kun staten får uttrykke politiske meninger. Den frie pressen der er død. Putin ønsker at Russland skal underlegge seg mer av verden. En stor del av det russiske folket synes det er ålreit med et slikt system. Det er tragisk, og enda mer tragisk er det at Russland for tiden er den mest agressive imperalistiske staten i verden med sitt angrep på demokratiske Ukraina. Så å si alle tidligere sovjetstater frykter et agressivt Russland og ønsker seg inn i EU og Nato.

Måten Russland driver krig på i Ukraina er spesiell, da de ønsker å ødelegge livsgrunnlaget til sivilbefolkningen. Krigføringen skjer ikke bare på slamarken, da de terrorbomber sivile mål en masse. Er det over 10 millioner som nå har mistet sitt hjem og lever som flykninger på grunn av russerne? Jeg liker endel av Rødt sin politikk ved at de slår et slag for de mindre begunstigede i samfunnet. Men når det gjelder deres tafatte holdning angående våpenhjelp til Ukraina så vitner det om et kjempeproblem i partiet. Greier ikke Rødt å hjelpe kamerater som trenger hjelp til overleve så viser det at mange i partiet har en merkelig oppfatning om realitetene. På hvilke premisser kan fred nå skapes ved forhandlingsbordet.
Når noen trenger umiddelbar hjelp. så hjelper man uten å måtte tenke seg om. Hjelp for å eksistere. Ekte kamerater hjelper hverandre. Russland er en imperaliststat som ikke respekterer landegrenser eller menneskerettigheter. Ukraina trenger hjelp til å forsvare seg mot Putins stormannsgalskap. Ukraina kan ikke drive selvforsvar uten våpenstøtte. Kamerater, hjelp det frie og modige  folk i Ukraina. Man trenger ikke tenke seg om 2 ganger for å komme tilen slik beslutning Moxnes.

Endret av Dar
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår ikke folk som stemmer FRP og Høyre. 

At NRK ikke inviterte partiledelsen i Rødt i Debatten er bare merkelig. 

At Møllersen skal debattere mot Ordførere og andre statsråder blir jo helt feil. 

Jeg stemmer Rødt, og jeg er FOR at vi skal hjelpe Ukraina med våpen, samme som flere i Rødt er.

Jeg synes det er mer skremmende at folk stemmer på partier som river ned arbeidsmiljøloven og velferdsstaten, beriker de som allerede har mye. Men det gjør vel ikke noe så lenge spriten blir billigere? 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...