AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 Noen som har erfaringer? Vet ikke om det er det jeg har men…. Nå i høst begynte jeg så smått å få utslett under øyenbrynene. Smørte med alle mulige kremer fra apoteket som jeg har god effekt av ellers på kroppen når jeg blir tørr i huden. Når det ble kaldere ute ble utslettet verre, og det flasset. for noen uker siden var jeg ute å gikk tur med hunden, var veldig kald vind. Etter noen timer hovnet jeg opp rundt øynene, øyelokkene mine ble knallrøde og det så ut som jeg fikk blemmer på dem, synet ble også blurry. Tok meg en allergi-tabelett og gikk igjennom om jeg hadde spist noe jeg aldri hadde prøvd før… Hevelsen og kløen roet seg etter noen dager, men rødheten var der, huden på øyelokket og rundt øynene begynte og flasse. For 2 dager siden gikk jeg på butikken, en tur på 10 min. Da va det også kald vind, etter noen timer hovnet øynene opp, det stakk og klødde og synet ble blurry igjen… Har googla og googla, å det minner meg om kulde-allergi…? Har time til legen om 2 dager… Anonymkode: e8be4...a39
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 Flassinga er ukjent for meg, men ellers høres det veldig ut som kuldeallergi, ja. Ta det på alvor, kuldeallergi kan i de verste tilfellene bli farlig og det kan forverre seg veldig brått. Du bør ta allergitabletter forebyggende og utsette deg for minst mulig temperaturforandringer (ikke så lett i Norge om vinteren, jeg vet...). Hold deg unna bading ute eller i basseng, det er det farligste du kan gjøre med kuldeallergi. Anonymkode: c4bb2...995
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Skrevet 17. januar 2023 Det kan like gjerne være kremene du bruker i ansiktet eller sjampoen om du gnir deg i øynene. Sjekk ingrediensene på www.incidecoder.com og om det viser mer enn 2 i score på noen av ingrediensene så kan det være det. Sjekk også at sjampo og balsam er fri for MI https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/allergi-mot-mi/ Anonymkode: 5d4a3...07e 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kan like gjerne være kremene du bruker i ansiktet eller sjampoen om du gnir deg i øynene. Sjekk ingrediensene på www.incidecoder.com og om det viser mer enn 2 i score på noen av ingrediensene så kan det være det. Sjekk også at sjampo og balsam er fri for MI https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/allergi-mot-mi/ Anonymkode: 5d4a3...07e Takk for svar. Kan man plutselig begynne å reagere på kremer man alltid har brukt? Har brukt locobase og decibel i alle år, pga veldig tørr hud. Etter jeg ble plaget med øynene ble jeg anbefalt canoderm. Uten effekt… Skal sjekke sjampoen. Syns bare det er så rart at det har komt plutselig, og det skjer etter jeg har vært ute i kald trekk Anonymkode: e8be4...a39 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Flassinga er ukjent for meg, men ellers høres det veldig ut som kuldeallergi, ja. Ta det på alvor, kuldeallergi kan i de verste tilfellene bli farlig og det kan forverre seg veldig brått. Du bør ta allergitabletter forebyggende og utsette deg for minst mulig temperaturforandringer (ikke så lett i Norge om vinteren, jeg vet...). Hold deg unna bading ute eller i basseng, det er det farligste du kan gjøre med kuldeallergi. Anonymkode: c4bb2...995 Takk for svar. Har somsagt legetime om noen dager. Syns forøvrig det er rart at det har oppstått så akutt. Men leste at det kan oppstå rimelig akutt.. Men kansje det ligger latent i kroppen? Jaja, får høre hva legen sier 😃 Anonymkode: e8be4...a39
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #6 Skrevet 18. januar 2023 Synes mer det høres ut som rosacea. Anonymkode: e9147...da9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #7 Skrevet 19. januar 2023 Takk for svar. Har vært hos legen nå. Han mente at det nok er eksem som kommer av kulden…Fikk en krem jeg skulle smøre på i 2 uker 😅 Anonymkode: e8be4...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå