Gå til innhold

Ubehag etter 1 paracet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok en paracet igår og en idag da jeg har hatt skikkelig hodepine. Men både igår og idag har jeg hatt en  "klump i magen" /brystet som gjør det ubehagelig å puste inn feks. Vanskelig å si om det kommer fra mage eller bryst, innimellom har det føltes som det sitter enda lenger opp, mot halsen. Aldri opplevd dette før. Noen som har vært borti lignende? 

Anonymkode: 88f75...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tok du paracett for?

Anonymkode: 0c9c1...6e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva tok du paracett for?

Anonymkode: 0c9c1...6e3

Jeg skrev hodepine over her

Skrevet

Veldig liten sjanse for at det var paraceten som forårsaket de plagene. Det er nok tilfeldig.

Anonymkode: 76cc8...b5f

• Liker 2
Skrevet

Tok du det på tom mage? Paracet/ Ibux kan gjøre vondt på tom mage.

Skrevet
Embla Othea skrev (20 minutter siden):

Tok du det på tom mage? Paracet/ Ibux kan gjøre vondt på tom mage.

Nei. 

Når jeg tenker meg om spiste jeg druer begge dagene, og druer pleier å ha litt uheldig effekt på magen min. Men ikke så voldsomt som denne gang. Lurer på om druer kan skape så vondt i magen 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. 

Når jeg tenker meg om spiste jeg druer begge dagene, og druer pleier å ha litt uheldig effekt på magen min. Men ikke så voldsomt som denne gang. Lurer på om druer kan skape så vondt i magen 

Vanskelig å si. 

Skrevet

Kan ikke helt se for meg at 1 paracet kan gi noen sånne type plager.. vil tro det var tilfeldig. Evnt er du litt syk og derfor har du hodepine?

Anonymkode: ae632...cfb

Skrevet

Om man er plaget med refluks eller har sensitiv mage kan Paracet utløse det en liten stund etter. Det kan føles sånn du beskriver. Ikke farlig. Er ofte luft som presser, kan gå bort av en rap. 

Skrevet

Jeg får kjempevondt i magen av paracet, og kan derfor ikke ta det. 

Anonymkode: d41ea...aca

Skrevet
Embla82 skrev (1 minutt siden):

Om man er plaget med refluks eller har sensitiv mage kan Paracet utløse det en liten stund etter. Det kan føles sånn du beskriver. Ikke farlig. Er ofte luft som presser, kan gå bort av en rap. 

Interessant. Har nemlig slitt med heshet en stund og øre nese hals legen mente det kanskje var refluks (som jeg ikke merker) og jeg går på medisiner mot det for øyeblikket. (esopremazol). 

Skrevet

Føles uansett ut som det sitter øverst i brystet/nederst i halsen, og ikke magen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Interessant. Har nemlig slitt med heshet en stund og øre nese hals legen mente det kanskje var refluks (som jeg ikke merker) og jeg går på medisiner mot det for øyeblikket. (esopremazol). 

Det kan godt stemme, ikke alle som merker det. Du kan kjenne det i bryst/rygg fordi det blir et press oppover. Forsøk å spise mild mat i dag, og gå gjerne en tur. 

Skrevet
Embla82 skrev (33 minutter siden):

Det kan godt stemme, ikke alle som merker det. Du kan kjenne det i bryst/rygg fordi det blir et press oppover. Forsøk å spise mild mat i dag, og gå gjerne en tur. 

Ja det er et sånt press jeg opplever. Litt sånn  'klump i magen' følelse bare at det er lenger opp. Men takk for tips 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...