AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Skrevet 17. januar 2023 En venn i USA sendte meg en pakke med USPS før nyttår. Den ankom min lokale post i butikk for fem dager siden, som jeg fant ut nå nettopp fordi jeg gikk inn på Posten sin nettside og sjekket sporingsnummeret som min venn ga meg da han sendte pakken. Problemet er at det står at pakken min er klar til henting og at den har vært det siden 12. januar, men jeg har ikke mottatt noen hentekode på SMS eller epost, og har heller ikke fått noen fysisk henteseddel i postkassen. Det står jo mitt navn på pakken, så får jeg hentet den så lenge jeg har med identifikasjon? Noen som vet? Anonymkode: cfc3c...00c
Gjest5656 Skrevet 17. januar 2023 #2 Skrevet 17. januar 2023 For sånne pakker sender de hentemelding på post Skaff deg appen "Posten" samt posten.no og regisrer adressen din så skal du få hentekode digitalt i appen også.a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 Joda, Det kan hende de har begynt å vente med å sende ut hentelapper for å slippe å betale for å printe den så sende den. Ansatte blir nødt til å lete etter pakken eller taste den inn i systemet for å finne ut av hvor den ligger, så det er litt mer stress når du skal hente noe med hentekode, men jeg ser stadig kunder som absolutt skal gjøre det så vanskelig som mulig og helst bare møter opp med navnet sitt og jeg har en pakke her. Anonymkode: 734e0...6c9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, Det kan hende de har begynt å vente med å sende ut hentelapper for å slippe å betale for å printe den så sende den. Ansatte blir nødt til å lete etter pakken eller taste den inn i systemet for å finne ut av hvor den ligger, så det er litt mer stress når du skal hente noe med hentekode, men jeg ser stadig kunder som absolutt skal gjøre det så vanskelig som mulig og helst bare møter opp med navnet sitt og jeg har en pakke her. Anonymkode: 734e0...6c9 Vet ikke om posten opererer på forskjellige måter rundt omkring i landet, men her i Drammen er det noen år siden de sendte ut hentelapper. Her går det på sms og app osv. Hvis man har hentenummer så går det fint an å finne den i app eller på posten.no og så kan man sende hentelappen til sin egen mail eller sms eller noe sånt og så kan man vise den. Og der står det vel også hvilken hylle pakka ligger. Anonymkode: 39a56...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om posten opererer på forskjellige måter rundt omkring i landet, men her i Drammen er det noen år siden de sendte ut hentelapper. Her går det på sms og app osv. Hvis man har hentenummer så går det fint an å finne den i app eller på posten.no og så kan man sende hentelappen til sin egen mail eller sms eller noe sånt og så kan man vise den. Og der står det vel også hvilken hylle pakka ligger. Anonymkode: 39a56...2d1 Det kan være at de gjør det på spesielle adresser der ingen melder flytting her som er assosiert med "studentbyen" hvor det bor mange hundre studenter. Dette er ofte usporede sendinger fra utlendet f.eks. som ikke passet i postkassen og måtte på hentestedet. Og jeg tipper eieren ikke har registrert seg på adressen. Anonymkode: 734e0...6c9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Jeg pleier å få slike hentemeldinger i Digipost. Anonymkode: 91ac7...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå