Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha møte i banken ifm boliglån. Har sendt inn lånesøknad og fått estimert der.

Tingen er at vi både har tilbud om kasjonist, og forskudd på arv som vil øke EK. Men ved sistenevnte vil bli mangle rundt 50 k. Jeg vil spørre om de ved siste løsning kan gjøre et unntak slik at vi slipper kausjoniststyret.. 

Kan jeg møte i banken og ikke være helt sikker på hvilken av løsningene vi går for?

Anonymkode: 2422f...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å informere de om alle mulighetene du har. De vil foretrekke at du kan stille meg egen egenkapital, for statistisk er det de som får hjelp fra foreldre som er dårligst til å betale for seg.

Anonymkode: 9c19e...a80

• Liker 1
Skrevet

Jaja, bare gå i banken og legg frem alternativene. Kan også være dere slipper unna egenkap eller kausjonist på siste 50.000. Kommer litt ann på inntekt og betalingsevne. 

Anonymkode: c0fd3...5bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er bare å informere de om alle mulighetene du har. De vil foretrekke at du kan stille meg egen egenkapital, for statistisk er det de som får hjelp fra foreldre som er dårligst til å betale for seg.

Nå får jo ts hjelp uansett om det er med forskudd på arv eller kausjonist da.

Men det er bare å møte opp og drøfte mulighetene med banken. Det er jo det de er der for, og det kan hende de har løsninger dere ikke har tenkt på.

Anonymkode: be3c4...d75

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det noe banken tenker? Ikke ts, men en som fikk egenkapitalen av foreldrene sine og svært takknemlig for det og alltid betalt huslån (og alt annent forsåvidt til tiden)

Hadde tatt sykt lang tid å spare opp en halv million, nå kom jeg meg inn på boligmarkedet nesten med en gang :) 

Anonymkode: bf999...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...