Trudi Skrevet 17. desember 2005 #1 Skrevet 17. desember 2005 Jeg har fått en intens sprenging inne i leggen i dag. Vet du hva det kan være? Jeg er livredd for at det er blodpropp. Foten er verken rød eller blå og har ikke hovna opp. :icon_neutral:
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #2 Skrevet 17. desember 2005 Kan det være en åreknute? Det gav i hvertfall meg en følelse av spreng i leggene......
Trudi Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2005 Hva skjer om det er en åreknute?
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #5 Skrevet 17. desember 2005 Åreknuter i legg-vener er vanlig, men plagsomt. Ofte forsvinner de av seg selv, andre ganger må de fjernes kirurgisk.Når jeg hadde åreknuter (under graviditet) hjalp det å sitte med bena høyt.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Krampe? Jeg har mye kramper i leggene, er dritvondt. Blodpropp er det nok ikke, da vil det etter hva jeg vet (og som du sier) hovne opp og bli misfarget. Prøv å strekke benet, opp og gå, hvis det er krampe er det det eneste som hjelper
Trudi Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2005 (endret) I natt ble det plutselig innmari vondt. Det var pulserende smerter (men ikke i takt med pulsen) og det strålte nedover i foten. Å gå på den var umulig. Når jeg løfta beina ble det verre og når jeg bøyde kneet kom det enda mer stråling. Plutselig gikk det over igjen for å komme igjen litt senere. Jeg har droppa p-pilla i dag for sikkerhets skyld. Noen som har slike erfaringer? Fastlegen min må nok uansett belage seg på et besøk i morgen. Jeg er litt redd... Jeg er forresten (og dessverre) sikker på at det ikke er muskelkramper for det er jeg "vant" med. Endret 18. desember 2005 av Trudi
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #8 Skrevet 19. desember 2005 Det står litt her http://www.helsenytt.no/artikler/fotsmerter.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå