Gå til innhold

Dere med premature barn, nådde de milepæler veldig sent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en jente som er født i uke 29. hun er nå 1 mnd korrigert og 4 mnd kronologisk alder. Hva kan jeg forvente av henne og når hun når milepæler? Jeg tenker at hun er som en nyfødt, men isted rullet hun rundt. 

Anonymkode: e9bf9...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har en jente som er født i uke 29. hun er nå 1 mnd korrigert og 4 mnd kronologisk alder. Hva kan jeg forvente av henne og når hun når milepæler? Jeg tenker at hun er som en nyfødt, men isted rullet hun rundt. 

Anonymkode: e9bf9...611

Barn er såpass ulike og utvikler seg ulikt, at det er vanskelig å si. Noen ruller aldri. Noen krabber aldri. Noen er raske med å gå, andre er mer forsiktige. Jeg lærte tidlig at milepæler er milepæler når barn gjør dem, og man burde ikke stresse eller sammenligne barn :) Dette med korrigert alder tror jeg kun har noe å si om de er veldig trege med enklete ting, da skal de ha litt slack på helsekontroller også. Man skal ikke bekymre seg. Har en prematur, men han er helt «vanlig». Noe er han bedre på enn annet.

Anonymkode: c7505...194

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke anses som nyfødt nei, å være ute i verden gir trening i mange ferdigheter uavhengig av alder. Men hun skal heller ikke sammenlignes med andre på 4 mnd. 

Anonymkode: 5a718...7b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min rullet rundt da han var to dager gammel.. Jeg var sååå stolt, men jordmor smilte og sa at noen ganger spenner de seg og «velter». Derfor man aldri skal gå fra dem på stellebordet. Hun hadde rett. Han gjorde det bare denne ene gangen før han ble fire mnd. Om hun gjør det mange ganger så så kan det seff være snakk om noe annet enn velting😅❤️

Anonymkode: 2177d...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...