Gå til innhold

Feberkramper. Må lege kontaktes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang ?

Anonymkode: 9b3fa...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det. 

Skrevet

Vi gjorde det. Kom inn på ahus midt på natta og tok EEG. Fikk med Stesolid hjem i tilfelle anfall som ikke gav seg. Skjedde aldri noe mer. Var 5 mnd da, er 12 år nå.

Anonymkode: f6a23...ce7

Skrevet

Mye som spiller en rolle her. Hva er tempen? Hvor lenge varte krampene? Sikker på at krampene skyldes feber? 

jeg kontaktet lege første ( og eneste) gang. Fikk trøbbel med helseforsikring til ungen etter det, men gikk bra til slutt.

Anonymkode: 285b1...420

Skrevet

Det er iallfall mye bedre å ta kontakt med helsevesenet enn å spørre totalt fremmede på et anonymt forum hvor man ikke vet hva slags kompetanse som ligger bak svarene!

og ja, det er absolutt innafor å ringe legevakten om man har spørsmål om syke barn!!!!

Anonymkode: 71915...74f

• Liker 1
Skrevet

Første gang, alltid. 

Anonymkode: 1d84a...84f

Skrevet

Ja og jeg ringte til legevakten igår kveld og vi var innom der. De avfeide at det var feberkramper og sa heller at hun hadde blitt skremt. Ikveld igjen skjer dette igjen, og jeg lurte derfor på dette!. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ringer alltid legevakten om jeg er usikker. Når det kommer til barn blir de alltid prioritert og de kommer med gode råd eller ber deg komme inn. 

Skrevet

Da ringer du legevakten igjen.

Anonymkode: d0f74...1a2

Skrevet

Uff, så ekkelt og frustrerende! Jeg hadde absolutt dratt til legevakten igjen. Lykke til og god bedring!

Anonymkode: 609ae...e0b

Skrevet

Ja det skal du. Skjedde da gutten min var 2 år, trudde det var feberkramper. Fikk det igjen flere år senere dessverre er epilepsi.  Få tak i stesolid. 

Anonymkode: 45a89...508

Skrevet

Ikke ring legevakta, ring 113! Min sønn ble hentet med ambulanse da han var tre år, og inn på sykehuset for en sjekk. Ekkel opplevelse. 

Anonymkode: d3da2...c46

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja og jeg ringte til legevakten igår kveld og vi var innom der. De avfeide at det var feberkramper og sa heller at hun hadde blitt skremt. Ikveld igjen skjer dette igjen, og jeg lurte derfor på dette!. 

Du skal ringe 113.

Anonymkode: 1d84a...84f

Skrevet

Informasjonen fra helse er at man alltid skal ta kontakt med lege første gang for å utelukke andre sykdommer. Om alt er normalt trenger man ikke gjøre det neste gang.

Anonymkode: 689cd...089

Skrevet

Vi gjorde ikke det første gangen med største, men da fungerte rådene som står

på andre fungerte de ikke og vi ringte 113

Anonymkode: 39a29...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...