Gå til innhold

fort fort fort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svaret gjaldt spørsmål 1, men å øke kostnadene ville vel ikke gi den ønskede effekten:

Først og fremst bør Britt råde bedriften til å øke prisen evt. redusere kostnadene. Hvis de likevel ønsker å produsere under de gitte forutsetninger bør produksjonen ligge på 15000 enh.

Hvis man forutsetter at bedriften velger dette, vil en leveranse til utlandet på 5000 enh./enhetspris 60 redusere underskuddet med 50000. Bedriften bør altså velge å gjøre dette.

Skjønner at du begynner å bli litt lei nå! Trøst deg med at når du har lært det skikkelig, så blir det ganske gøy!

Mvh

Leo

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man forutsetter at bedriften velger dette, vil en leveranse til utlandet på 5000 enh./enhetspris 60 redusere underskuddet med 50000. Bedriften bør altså velge å gjøre dette.

det du skrev der er vel mer i problem 2

stemmer ikke det

men jeg fatter ikke hvor du får reduksjonen av 50000 kroner fra!

Skrevet

Jeg har som sagt glemt formlene og kan derfor ikke regne like nøyaktig som deg. Du må derfor gå ut fra at dine tall er riktige. (Du har regnet ut eksakt vinningsoptimum, det har ikke jeg) Jeg får en reduksjon i underskuddet fordi de ekstra hanskeparene til utlandet bidrar til høyere inntekt samtidig som kostnaden pr. enhet reduseres. Tror svaret ditt er riktig jeg!

Mvh

Leo

Gjest Anonymous
Skrevet

Det demrer mer og mer, så jeg skal regne litt mer nøyaktig på saken bare jeg blir ferdig med det )(/)=)&/& dokumentet jeg holder på å oversette akkurat nå og som må være ferdig til et møte i morgen.

Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...